Home/business/Port Gdynia po trzech kwartaach przeadowa 203 mln ton towarow

business

Port Gdynia po trzech kwartaach przeadowa 203 mln ton towarow

W pierwszych trzech kwartaach 2024 roku w Porcie Gdynia przeadowano 203 mln ton towarow podaa we wtorek rzeczniczka portu.

October 22, 2024 | business

Rzeczniczka gdyńskiego portu Kalina Gierblińska w przesłanym komunikacie zapewniła, że Port Gdynia "konsekwentnie realizuje kluczowe cele związane z rozwojem infrastruktury oraz stworzeniem najlepszych warunków dla prowadzenia biznesów przez interesariuszy portu". "Port Gdynia, jeden z kluczowych węzłów transportowych i największy port zbożowy w regionie, potwierdza swoją silną pozycję na rynku, osiągając w ciągu dziewięciu miesięcy 2024 roku solidny wynik 20,3 mln ton przeładunków" - podała. Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Piotr Gorzeński, cytowany w komunikacie podkreślił, że gdyński port po raz kolejny pokazuje, co jest jego najmocniejszą stroną: stabilizacja w wynikach przeładunkowych w wymagających okolicznościach ekonomicznych i politycznych. "Obserwujemy wyraźny wzrost w przeładunkach drobnicy, największej grupie towarowej pod względem tonażu, która osiągnęła wynik 11,9 mln ton, co stanowi 108,9 proc. dynamiki w stosunku do 2023 roku" - podał. W komunikacie przekazano, że względem ubiegłego roku wzrosły także przeładunki kontenerów, które "zaliczyły 14,7 proc. skok w wielkości przeładunków, co przekłada się na dodatkowe 900 tys. ton". Podano, że wrosły również przeładunku w technologii tocznej (statki typu ro-ro i promy). "Mogą pochwalić się 5,5 proc. wzrostem, tj. dodatkowymi 210 tys. ton" - poinformowano. Jednym z powodów wzrostu jest otwarcie nowej linii ro-ro Södertälje, której operatorem jest Lakeway Link. Rzeczniczka poinformowała, że widoczne są także przeładunki węgla i koksu, które wyniosły 949,3 tys. ton. Przekazano, że "wysoki poziom przeładunków" utrzymuje również zboże osiągając wynik 4,4, mln ton. Prezes portu zaznaczył, że priorytetem portu pozostaje "dalsze wzmacnianie pozycji jako kluczowego ogniwa w łańcuchu dostaw, szczególnie w kontekście zapewniania bezpieczeństwa energetycznego i żywnościowego kraju". "Zważywszy na obecną sytuację polityczną, port pełni również ważną rolę w zabezpieczaniu alternatywnych szlaków handlowych, co daje nam przewagę konkurencyjną i umożliwia płynne obsługiwanie coraz większych wolumenów towarów" - stwierdził prezes Gorzeński.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS