Blogs
Home/business/Ponad 19 tys. popularnych aut w Polsce do naprawy. W pojazdach moze dochodzic do pozarow

business

Ponad 19 tys. popularnych aut w Polsce do naprawy. W pojazdach moze dochodzic do pozarow

Ponad 191 tys. wascicieli aut wyprodukowanych przez poudniowokoreanski koncern Hyundai musi zgosic sie do serwisu na naprawe. Wadliwe okazay sie przede wszystkim kie czyli auta drugiej najpopularniejszej marki w Polsce. W pojazdach moze dochodzic do pozarow.

November 14, 2024 | business

Ponad 19,1 tys. właścicieli aut wyprodukowanych przez południowokoreański koncern Hyundai musi zgłosić się do serwisu na naprawę. Wadliwe okazały się przede wszystkim kie, czyli auta drugiej najpopularniejszej marki w Polsce. W pojazdach może dochodzić do pożarów. fot. George Marcel / / Shutterstock KIA wzywa do serwisu Jak informuje producent w komunikacie przesłanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w kiach może dochodzić do awarii jednostek HECU (hydrauliczno-elektronicznych jednostek sterujących). – Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować pożar w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawcza awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU – czytamy w komunikacie. W związku z powyższym problemem do autoryzowanych stacji obsługi muszą zgłosić się właściciele 14 279 egzemplarzy modelu kia rio , które wyprodukowano w Korei Południowej pomiędzy 15 grudnia 2010 r. a 31 marca 2017 r., a które wyposażono w systemy ABS i ESC. Wadliwa wykryta została także w kiach sorento (kod modelowy XM), które wyprodukowano w Korei Południowej pomiędzy 1 lipca 2010 r. a 21 sierpnia 2014 r. (1318 szt.) oraz w kiach optima (kod modelowy TF), które z południowokoreańskich taśm montażowych zjeżdżały pomiędzy 9 lutego 2010 r. a 23 lipca 2015 r. (1285 szt.). Jak informuje producent, naprawa będzie polegała na zainstalowaniu nowych bezpieczników o małej pojemności w celu ograniczenia prądu roboczego w płytce obwodu elektrycznego HECU. Kampania naprawcza Hyundaia Analogiczna usterka została wykryta także w zarejestrowanych w Polsce hyundaiach . Mowa o modelu genesis coupe , a dokładniej o egzemplarzach wyprodukowanych pomiędzy 16 września 2010 r. a 31 października 2014 r. Na polskim rynku to 55 pojazdów. Potencjalne usterki wykryto także w innych, popularniejszych modelach z portfolio Hyundaia. To przede wszystkim jeden z najpopularniejszych w Polsce SUV-ów – tucson , a dokładniej tzw. miękka hybryda MHEV NX4. W pojazdach wyprodukowanych w Czechach pomiędzy 12 września 2022 r. a 7 września 2023 r. może dochodzić do „uszkodzeń wałka rozrządu zaworów wylotowych i połączenia pompy podciśnienia układu hamulcowego”. Awaria może wystąpić wskutek wysokiego momentu obrotowego podczas uruchamiania silnika i objawić się pod postacią gwałtownych szarpnięć podczas jazdy. Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 2200 pojazdów. Naprawy wykonywane w ASO Hyundaia będą polegały na aktualizacji oprogramowania modułu sterującego uruchomieniem silnika. Wadliwe okazały się także hyundaie i10 . W pojazdach wyprodukowanych pomiędzy 27 marca a 20 maja 2024 r. w Turcji może dojść do uszkodzenia zaworu recyrkulacji spalin, co z kolei może doprowadzić do zatrzymania silnika podczas jazdy. Mechanicy w ASO w ramach kampanii naprawczej będą wymieniać zawory EGR. Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS