Blogs
Home/business/Disney celuje w miliard dolarow. Streaming ma przyniesc rekordowe zyski

business

Disney celuje w miliard dolarow. Streaming ma przyniesc rekordowe zyski

Poza NBCUniversal wszystkie najwieksze tradycyjne firmy medialne odnotoway w ostatnim kwartale zyski ze swoich usug streamingowych skierowanych bezposrednio do konsumentow. Liderem jest firma The Walt Disney Company ktora w ostatnich miesiacach roku fiskalnego zarobia 321 mln USD na swojej internetowej platformie wideo. To juz drugi z rzedu kwarta w ktorym dzia obejmujacy Disney Hulu i ESPN osiagna rentownosc podaje agencja Bloomberg.

November 15, 2024 | business

Zyski działu streamingowego Disneya przewyższyły nawet dochody z działu filmowego, który tego lata zgromadził 3 mld USD ze sprzedaży biletów na całym świecie dzięki takim hitom jak "W głowie się nie mieści 2" i "Deadpool & Wolverine". W ciągu ostatnich 12 miesięcy przychody Disneya ze streamingu przekroczyły łączne przychody z filmów kinowych i tradycyjnej telewizji. Według firmy to dopiero początek. Disney przewiduje teraz miliard dolarów zysku operacyjnego ze streamingu w rozpoczynającym się roku fiskalnym. Podwyżki cen, zwiększona sprzedaż reklam, walka z udostępnianiem haseł oraz dalsze cięcia w produkcji filmowej i telewizyjnej mają przyczynić się do wzrostu marż zysku. W roku fiskalnym 2025 Disney planuje uruchomienie nowej sportowej platformy streamingowej. Aby ulepszyć technologię stojącą za swoim biznesem streamingowym i zwiększyć zaangażowanie użytkowników, Disney niedawno zatrudnił Adama Smitha, byłego dyrektora YouTube, na stanowisko dyrektora ds. technologii. Bob Iger, dyrektor generalny Disneya, podczas czwartkowej rozmowy z inwestorami powiedział, że podwyżki cen na wersjach bez reklam Disney+ i Hulu pomogły skierować subskrybentów do tańszych, ale bardziej dochodowych ofert z reklamami. Około 37 proc. wszystkich subskrypcji usług streamingowych Disneya w USA to pakiety z reklamami — poinformował Iger. Globalnie jest to około 30 proc. Iger wyznaczył drogę do rentowności streamingu po powrocie na stanowisko dyrektora generalnego w listopadzie 2022 roku, obiecując, że działalność ta osiągnie próg rentowności do końca roku fiskalnego 2024. Od uruchomienia Disney+ w 2019 roku dział ten przyniósł straty przekraczające 11 mld USD, a Disney poinformował w czwartek, że jego marża operacyjna w streamingu nie osiągnie 10 proc. przed rokiem fiskalnym 2026. To znacznie mniej niż obecne zyski Netflixa.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS