business
Polski fenomen biznesowy. "W Niemczech trudno byo to wytumaczyc klientom"
Rynek diet pudekowych wzros ponad trzykrotnie w okresie ostatnich 5 lat. Polska jest pod tym wzgledem fenomenem na tle swiata. - Poczatek roku pierwszy kwarta to jest oczywiscie peak absolutny - wyjasnia w "Biznes Klasie" Pawe Wrobel prezes NTFY. Zobacz caa rozmowe na YouTube.
"Biznes Klasa" to program money.pl dostępny na YouTube. Szef redakcji Łukasz Kijek prowadzi w nim rozmowy z przedsiębiorcami - o ich życiu, biznesie, zarobkach i wielu innych sprawach. Gościem ostatniego odcinka był Paweł Wróbel, prezes spółki Nice to Fit You. Dalsza część artykułu pod materiałem wideo Dieta pudełkowa, czyli polski fenomenem na tle świata Firma NTFY to jeden z liderów rynku cateringów dietetycznych w Polsce . Codziennie produkuje i dostarcza ponad 23 tysiące toreb z posiłkami. W szczytowych momentach firma dowozi nawet 100 tysięcy posiłków dziennie . Produkcja obejmuje ponad 20 milionów dań rocznie. Okazuje się, że dieta pudełkowa to polski fenomen wśród rynków cateringów dietetycznych na świecie. - Polska i Czechy to jest taki ewenement na skalę światową, jeżeli chodzi o dostarczanie jedzenia w modelu cateringowym . Tutaj to jest absolutnie znane przez dużą część społeczeństwa, przynajmniej ta sama idea cateringu dietetycznego. A w reszcie świata, w Niemczech na przykład, bardzo trudno było wytłumaczyć klientom, co to jest i po co to w ogóle jest, po co on ma dostawać takie jedzenie, jak może pójść do sklepu spożywczego i kupić spaghetti w tacce - mówi Paweł Wróbel. Kluczowym wyzwaniem jest logistyka W 2025 roku NTFY prognozuje przychody na poziomie ponad 300 milionów złotych, z czego marża netto wynosi 15-20 proc. Logistyka w dietach pudełkowych stanowi jedno z największych wyzwań. Każdego dnia z zakładów produkcyjnych w Warszawie posiłki trafiają do centrów dystrybucyjnych, a stamtąd bezpośrednio do klientów. - Najpierw wyjeżdżają "międzymiastówki", czyli duże samochody chłodnicze do Trójmiasta, gdzie zatrzymują się po drodze w Toruniu, Bydgoszcz, Grudziądzu. Tam lokalnie już odbierają to samochody małe, chłodnicze na "last mile" (z ang. - ostatnia mila - przyp. red.) i zaczynają rozwozić do klienta końcowego - wyjaśnia Wróbel. Co ciekawe, samochody z posiłkami z Warszawy codziennie wyjeżdżają też do Berlina i Pragi. - Za granicę to na razie są małe ilości, czyli 300-400 paczek sumarycznie jest zagranicznych. Berlin i Pragę łączymy chociażby z Poznaniem albo z Wrocławiem, żeby nie robić dwóch tras - wyjaśnia. Trzy kluczowe okresy w roku Paweł Wróbel zdradza w "Biznes Klasie", że klienci jego firmy dzielą się na 3 grupy. Pierwsza to stali klienci od lat korzystający z oferty, którzy stanowią około 10-15 proc. Drugą i największą grupę stanowią klienci powracający, którzy z różnym powodów robią sobie przerwę. Trzecią grupą są tak zwani "testerzy". - Początek roku, pierwszy kwartał to jest oczywiście peak (z ang. szczyt - przyp. red.) absolutny, największy w ciągu roku, gdzie główny driver to są postanowienia noworoczne. (...) Później jest okres bikini-plażowy, gdzie trzeba się przygotować do okresu wakacyjnego, dwa miesiące przed wakacjami zazwyczaj klienci zaczynają znowu bardziej aktywnie korzystać. I trzeci okres to jest powrót do szkoły, gdzie przestaje się gotować pełne posiłki w domu - wyjaśnia Wróbel. Nice To Fit You planuje dalszą ekspansję. Celem jest osiągnięcie poziomu 40-50 tysięcy toreb z posiłkami dziennie w ciągu kilku lat, co pozwoliłoby podwoić obecne przychody do poziomu 600-700 milionów złotych rocznie. W listopadzie 2024 roku fundusz private equity MCI.EuroVentures 1.0 zawarł umowę kupna 55 proc. udziałów w spółce NTFY. Wartości zaangażowanego kapitału wyniosła ok. 186 mln zł. W poprzednich odcinkach "Biznes Klasy" Łukasz Kijek rozmawiał z: Adamem Ringerem , byłym prezesem Green Caffe Nero; Maciejem Pankiem , prezesem firmy Panek; Władysławem Grochowskim z Grupy Arche; prof. Andrzejem Blikle , cukiernikiem i przedsiębiorcą; Darią Abramowicz , psychologiem biznesu, która współpracuje m.in. z Igą Świątek; Henryką Bochniarz , założycielką Lewiatana; Dawidem Zielińskim , prezesem Columbus Energy; Jackiem Santorskim , psychologiem biznesu i przedsiębiorcą; Tomaszem Karolakiem , aktorem i założycielem teatru IMKA; Piotrem Voelkelem , założycielem VOX Meble i Uniwersytetu SWPS; Jakubem Tepperem , restauratorem z Poznania; Wojciechem Janickim , dyrektorem Instytutu Geografii Społeczno‐Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; Marianem Owerko , współzałożycielem Bakallandu; Marcinem Piątkowskim , profesorem Akademii Leona Koźmińskiego, autorem bestsellera "Złoty Wiek"; Maciejem Wilkiem , dyrektorem operacyjnym Flair Airlines; Robertem Michalskim , założycielem Stradale Classics; Maciejem Oleksowiczem , prezesem Inter Cars; Jakubem Dwernickim , założycielem cyber_Folks i Vercom; Robertem Dobrzyckim , założycielem i prezesem Panattoni Europe i India; prof. Grzegorzem Mazurkiem , rektorem Akademii Leona Koźmińskiego; Dawidem Jakubowiczem , prezesem Kulczyk Investments; Marcinem Ochnikiem , prezes firmy Ochnik; Marcinem Ziopają , prezesem Zio-Max; Aliną Sztoch , prezeską Kubota; Karolem Okrasą , szefem kuchni w Platter by Karol Okrasa; Krzysztofem Domareckim , założycielem Grupy Selena; Jarosławem Szanajcą , prezesem Dom Development; Piotrem Fusem , współzałożycielem Grupy Auto Fus; Cezarym Kozaneckim , prezesem i założycielem Synektik; Bartłomiejem Walaszczykiem , założycielem Cars Collection; Pawłem Jarskim , prezesem Grupy Elemental; Tomaszem Salskim , współzałożycielem Grupy Klepsydra; Prof. Andrzejem Koźmińskim , twórca Akademii Leona Koźmińskiego; Martą Półtorak , współzałożycielką i prezeską Marma Polskie Folie; Adamem Sikorskim , prezesem Grupy Unimot; Kamilem Makulą , prezesem Superauto.pl; Marcinem Kubrakiem , współzałożycielem Enter Air; Jarosławem Królewskim , założycielem Synerise; Jarosławem Bienieckim , założycielem Runmageddonu; Stefanem Batorym , założycielem i prezesem Booksy; Piotrem Mikrutem , prezesem Grupy Śnieżka; Tadeuszem Chmielewskim , szefem rady nadzorczej Rohlig Suus Logistics; Paweł Kisiel, prezesem Grupy Atlas; Tomasz Jagiełło , prezesem Heliosa; Przemek Żebrowski , współzałożyciel K2 Internet; Ryszardem Florkiem , prezesem Fakro; Michałem Kozakiem , prezesem Hotelu Arłamów; Dominiką Żak , współzałożycielką Dee Zee; Mateuszem Matulą, prezesem i współzałożycielem Kodano; Agnieszką Czajką , general managerem OTOMOTO; Michałem Sadowskim , założycielem Brand24, Wojciechem Morawskim , współzałożycielem Atlantica, Wojciechem Buczkowskim , prezesem Komputronika, Jakub Swadźba , prezes i współzałożyciel Diagnostyki. Dariusz Mioduski , prezes i właściciel Legii Warszawa, Rafałem Sonikiem , prezesem Gemini Holding.
PREV NEWSStrategia Orlenu i walne Esotiqa. Kalendarium inwestora 22025
NEXT NEWSPonad 2500 z nowego dodatku. Nie trzeba nawet skadac wniosku
Elektrownia jadrowa w Polsce. Rzad zdecydowa ile wyda w piec lat
Rzad zdecydowa o przekazaniu srodkow na projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jadrowej. W latach 2025-2030 na wsparcie tej inwestycji energetycznej spoka Polskie Elektrownie Jadrowe otrzyma 602 mld z - wynika z komunikatu po wtorkowym 7 stycznia posiedzeniu Rady Ministrow.
KE nie ma zagrozenia dla bezpieczenstwa dostaw gazu w Europie
Chociaz zwiekszyy sie pobory z magazynow gazu UE to ich zapenienie na poziomie 70 proc. jest nadal wyzsze niz w okresie sprzed wojny - oswiadczya we wtorek Komisja Europejska. Nie spodziewa sie problemow z pokryciem zapotrzebowania na gaz pomimo prognozowanego spadku temperatur na kontynencie.
Deficyt handlowy USA wzros przez duza zwyzke importu
Deficyt handlowy USA zwiekszy sie w listopadzie do 782 mld USD po tym jak import wzros najmocniej od marca 2022 roku.
Na GPW utrzymuje sie optymizm mWIG40 zyskuje ok. 17 proc.
Optymizm na giedzie utrzymuje sie i gowne indeksy zwyzkuja przy czym mWIG40 zyskuje ok. 17 proc. Zdaniem analitykow wtorkowa sesja swiadczy o powrocie aktywnosci inwestorow jednak nie jest jeszcze rozstrzygniete czy dobre nastroje utrzymaja sie do konca dnia. Jak oceniaja w kolejnych tygodniach spoki notowane na GPW maja szanse rosnac.
Rekord sprzedazy internetowej w USA w sezonie swiatecznym
Adobe Analytics ogosio ze w sezonie swiatecznym wartosc sprzedazy przez Internet wzrosa o 87 proc. do rekordowych 2414 mld USD informuje Bloomberg.
Wielkie agencje fotograficzne acza siy. Chca obronic sie przed AI
Agencje fotograficzne Getty Images i Shutterstock poacza siy. Nowa wieksza firma ma skuteczniej bronic sie przed negatywnym wpywem ekspansji zdjec wygenerowanych przez AI.