Home/business/Polak mieszkajacy w Korei picie alkoholu traktuja tu jak hobby

business

Polak mieszkajacy w Korei picie alkoholu traktuja tu jak hobby

W tym kraju reklamy alkoholu sa legalne a wystepuja w nich najwieksze gwiazdy muzyki i telewizji. Picie w kontekscie zawodowym jest na porzadku dziennym podobnie jak spanie pod wpywem w miejscach publicznych. Kiedy Koreanczycy opowiadaja o sobie i swoich zainteresowaniach czesto mowia otwarcie ze lubia pic alkohol. Wymieniaja to jako hobby takie jak ogladanie filmow czy czytanie ksiazek mowi Business Insiderowi Wojtek ktory mieszka i pracuje w Seulu.

October 04, 2024 | business

Pije też 75 proc. 50-59-latków i 65,6 proc. osób z grupy wiekowej 60-69 lat. Konsumpcja alkoholu znacząco spada dopiero w najstarszej grupie wiekowej, wśród osób w wieku 70 lat i powyżej. Po alkohol sięga 41,1 proc. z nich — wynika z danych portalu Statista za 2022 r. Średnia dla obywateli Korei Południowej powyżej 19 lat to 74,3 proc. Picie jako hobby Problem koreańskiego alkoholizmu ma kilka aspektów. Po pierwsze: legislacyjny. Po drugie, panuje społeczne przyzwolenie na picie. — Dużo ludzi pije regularnie, nawet codziennie. — mówi Business Insiderowi Wojtek, który mieszka w Seulu, gdzie pracuje jako model. — — Jednym z najczęstszych pytań zadawanych nowo poznanej osobie to, czy lubi pić i jaki jest jej czuriang, czyli tolerancja alkoholu, ile jest w stanie wypić. Zazwyczaj ludzie wiedzą dokładnie, jaka jest ich tolerancja i odpowiadają: jedna butelka soju, dwie butelki soju itd. — dodaje Wojtek. Piją bohaterowie popularnych koreańskich telenoweli, a potem ci sami aktorzy są zatrudniani w kampaniach promujących soju i inne, wysoko— i niskoprocentowe trunki. Prywatnie też nie słyną z abstynencji, co pokazuje najnowsza afera z członkiem kapeli Suga. 31-latek został oskarżony o kierowanie hulajnogą elektryczną pod wpływem alkoholu. Stracił prawo jazdy i musiał zapłacić 15 mln wonów, czyli ok. 11,5 tys. dol grzywny. Picie na antenie W jego ramach zaprasza gości (w tym kolegów z zespołu) i dyskutuje z nimi o muzyce i życiu, popijając przy tym najróżniejsze trunki. Program można oglądać na YouTubie i południowokoreańskiej platformie Weverse. Talk-show w formie rozmów przy jedzeniu i piciu są zresztą bardzo popularnej w Korei Południowej. Wiele z nich pokazuje prowadzących i gości w stanie znacznego upojenia alkoholowego. W 2019 r. przez kraj przetoczyła się dyskusja nad potencjalnym zakazem reklamowania alkoholu przez celebrytów. Miało to położyć kres gloryfikacji kultury picia i ograniczyć spożycie alkoholu wśród młodych. W artykule opublikowanym na stronach "South China Morning Post" możemy przeczytać o korelacji pomiędzy rosnącą liczbą sięgających po procenty kobiet a wzrostem liczby piosenkarek reklamujących alkohol. Producentom to się jednak nadal opłaca — z uwagi na niewielki rynek i kolektywistyczną kulturę reklama z udziałem celebryty ma w Korei Południowej większą siłę rażenia, niż miałaby w Europie. Producenci alkoholu nie ograniczają się do reklam skierowanych do kobiet, tworzą też pod nie ofertę. Stąd więc na rynku rosnący wybór słodkich napojów o obniżonej zawartości alkoholu. Picie z szefem Zarówno w państwach wysokorozwiniętych, jak Korea Południowa czy Japonia, jak i w komunistycznych Chinach, zatrudnionych. Picie wspólnie z szefem za służbowy budżet ma nawet swoją osobną nazwę: hoesik. "Hoesik, zwykle odbywający się po godzinach pracy, przeważnie składa się z kolacji, alkoholu — zazwyczaj w dużych ilościach — i okazjonalnie wypadu do lokali karaoke" — pisze "The Korea Herald". W artykule na temat zjawiska można przeczytać, że wielu pracowników czuje presję związaną z wyjściami, które teoretycznie mają na celu zacieśnianie przyjacielskich relacji w pracy. Wypowiadający się w tekście 38-letni były pracownik biurowy mówi, że Na to wszystko należy nałożyć aspekt kulturowy — odmawianie picia jest uznawane w Korei za niegrzeczne. Podobnie jak odmawianie przełożonym. — Odmówienie szefowi uchodzi za bardzo nietaktowne. Wyjścia w ramach hoesik są bardzo powszechne, odbywają się w losowe dni, często w tygodniu — opowiada Wojtek. — Podobno ta kultura powoli ulega zmianie, a poczucie przymusu brania udziału w hoesik jest już trochę mniejsze w młodszym pokoleniu, ale nadal to bardzo rozpowszechnione zjawisko — dodaje. "The Korea Herald" przytacza wyrok z maja 2021 r. kiedy to sąd w Seulu uznał, że Z kolei z danych koreańskiego Ministerstwa ds. Równości Płci i Rodziny wynika, że najwięcej przypadków molestowania seksualnego w pracy ma miejsce właśnie podczas hoesik. Jednocześnie jednak zgodnie z oficjalnymi wytycznymi opublikowanymi w 2018 r. przez Ministerstwo Pracy i Zatrudnienia, hoesik nie jest pracą samą w sobie. Pracownicy nie mają zatem prawa do wynagrodzenia za nadgodziny — pisze gazeta. Konsekwencje picia Jeszcze do niedawna służbowe, wieczorne wyjścia wiązały się z piciem na umór. Niemal dosłownie. — Koreańczycy piją dużo i zasadniczo mają niską tolerancję alkoholu. Kilkukrotnie widziałem nawet osoby wymiotujące w metrze, w środku pociągu. Ludzie rozeszli się, ale nie wywołało to wielkiego szoku — opowiada Wojtek. Jednocześnie dodaje, że picie na umór rzadko wiąże się z awanturami. Zazwyczaj wszyscy uczestnicy zakrapianych spotkań po prostu spokojnie wracają do domu. Ci, którzy do domu nie dotrą, — dodaje Wojtek, który sam mieszka w dość rozrywkowej dzielnicy miasta — Gangam i ma często okazję widywać efekty nadużywania alkoholu przez mieszkańców Seulu. Analogiczny problem mają Japończycy. Powstał nawet profil na Instagramie, dokumentujący alkoholowe wybryki białych kołnierzyków z biznesowej dzielnicy Tokio — Shibuya. Nadużywanie alkoholu niechybnie prowadzi do spadku formy kolejnego dnia. Z danych Nielsen Korea wynika, że w 2022 r. rynek ten był wart 312,8 mld wonów, czyli 241 mln dol. Sektor odnotował prawie 40-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym od 2021 r., co w dużej mierze można przypisać łagodzeniu restrykcji wprowadzonych w efekcie pandemii COVID-19. Podobnie jak sam alkohol, środki zapobiegające jego negatywnym następstwom reklamują młode koreańskie gwiazdy. , wynikającą z — w uproszczeniu — mutacji genetycznej odpowiedzialnej za mniej efektywny metabolizm aldehydu octowego w organizmie. Objawy nietolerancji to zaczerwieniona twarz, przyspieszone bicie serca, ból głowy, niskie ciśnienie, pokrzywka, ból brzucha, nudności i wymioty. Nadużywanie alkoholu przy nietolerancji na tę substancję może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, w tym nowotworów. * Przeciętny Koreańczyk wypija 7,7 litra czystego alkoholu rocznie.

SOURCE : businessinsider_pl

LATEST INSIGHTS