Blogs
Home/business/Pokolenie X na rynku pracy. Wiekszosc generacji czuje sens i cel swoich obowiazkow

business

Pokolenie X na rynku pracy. Wiekszosc generacji czuje sens i cel swoich obowiazkow

Sens i cel codziennej pracy widzi 89 proc. osob urodzonych miedzy 1965 a 1980 rokiem - wynika z raportu Manpower. Dodano ze 61 proc. pracownikow jest pewnych ze znajdzie nowa prace w ciagu najblizszych szesciu miesiecy.

November 17, 2024 | business

Sens i cel codziennej pracy widzi 89 proc. osób urodzonych między 1965 a 1980 rokiem - wynika z raportu Manpower. Dodano, że 61 proc. pracowników jest pewnych, że znajdzie nową pracę w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. fot. ANUCHIT786 / / Shutterstock Jak przekazano w informacji, 38 proc. zatrudnionych osób w Polsce każdego dnia odczuwa niewielki stres związany z pracą lub nie odczuwa go wcale; z tego największy stres mają przedstawiciele nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, pracownicy fizyczni oraz biurowi. Najniższy wskaźnik stresu (30 proc.) zanotowali natomiast przedstawiciele branży IT, mężczyźni z generacji X. Jak wskazano, 89 proc. pracowników generacji X czuje sens i cel codziennej pracy. "Aż 94 proc. talentów działających w sektorze energetyki i usług komunalnych zgadza się z tym twierdzeniem" - dodano. Podobnego zdania są specjaliści (95 proc.) oraz średnia kadra managerska (89 proc.). Podkreślono, że w najmniejszym stopniu sens i cel zawodowy odnajdują pracownicy dóbr i usług konsumenckich. Ponadto 78 proc. zatrudnionych w Polsce osób uważa, że wyznaje podobne wartości do organizacji, w której jest zatrudniona. Patrząc na dane dotyczące pokoleń na rynku pracy, 93 proc. kobiet generacji baby boomers, czyli urodzonych w latach 1946-1964, zgadza się z tym twierdzeniem, podobnie jak 99 proc. przedstawicieli branży finansów i nieruchomości. Ponad połowa (55 proc.) Polaków czuje satysfakcję z wykonywanej pracy i nie planuje zmian zawodowych w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Jak dodano, wskaźnik ten jest niższy wśród przedstawicieli transportu, logistyki i motoryzacji (45 proc.) oraz pracowników fizycznych (46 proc.). Najwyższą satysfakcję z codziennych zadań odczuwają natomiast mężczyźni pokolenia baby boomers (88 proc.), jak również "talenty" sektora energetyki i usług komunalnych (75 proc.). Podkreślono, że 6 na 10 respondentów zapytanych o to, jakie zaufanie mają do swojego managera w kwestii obranej ścieżki rozwoju kariery, odpowiedziało, że ufa swojemu przełożonemu w tej kwestii. Autorzy badania zapytali również o to, jak pewnie czują się pracownicy w sprawie tego, czy znajdą nową pracę w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. "Okazuje się, że 61 proc. respondentów jest tego pewnych lub umiarkowanie pewnych. Najśmielej czują się w tym obszarze talenty IT (71 proc.), specjaliści (69 proc.), a także 63 proc. kobiet generacji X" - podano. Manpower Group jest doradcą w zakresie rozwiązań HR; firma ma blisko 50 oddziałów i zatrudnia ponad 500 pracowników własnych. fos/ pad/ Źródło: PAP

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS