Blogs
Home/business/Podwyzki w Legimi. Wiadomo ilu czytelnikow juz zrezygnowao

business

Podwyzki w Legimi. Wiadomo ilu czytelnikow juz zrezygnowao

O sprawie byo niedawno gosno bo wielu wydawcow ksiazek oprotestowao warunki wspopracy z najwiekszym polskim serwisem e-bookow. Czytelnicy pacili za mao. Teraz Legimi podao ile osob zrezygnowao z usugi w ogole.

November 13, 2024 | business

Wielu klientom serwisu się to nie spodobało. Wskazywali, że to wysoka opłata za książkę, która nie będzie ich, tj. nie będą mogli jej przeczytać ponownie bez opłaty np. za rok. w porównaniu do maksymalnej liczby aktywnych abonentów z 14 października, czyli przed poinformowaniem o wprowadzeniu usługi "Katalogu Klubowego" — poinformowała w środę spółka w komunikacie. Niektórzy czytelnicy napisali na forach internetowych, że spółka indywidualnie zgadza się na wcześniejsze rozwiązanie rocznej umowy bez dodatkowych opłat. Chyba nie było to jednak normą, skoro . Założona na Facebooku grupa "Problemy z Legimi" liczy 679 członków. Na koniec 2023 r. usługę abonamentową w Legimi miało 217 tys. klientów, a łącznie z usług serwisu korzystało 280 tys. Skoro zrezygnowało 5 proc., to rezygnacji mogło być około 15 tys. Jednocześnie Legimi podało, że " ". O uruchomieniu z dniem 22 października usługi "Katalogu Klubowego" dla użytkowników usług abonamentowych Legimi poinformowało 15 października. Zarząd wskazywał wtedy, że wprowadzenie katalogu jest na działalność Legimi oraz negocjacji pomiędzy spółką a częścią dostawców treści. Nieprawidłowości uregulowane Kwestia reakcji czytelników to niejedyny problem, który miało ostatnio Legimi. Platforma Dystrybucyjna Wydawnictw, do której należą wydawnictwa Prószyński Media, Czarna Owca, Publicat, Wydawnictwo Literackie, Nasza Księgarnia, Rebis, Zysk i Media Rodzina — zgłosiła publicznie wątpliwości odnośnie do poprawności funkcjonowania mechanizmu naliczania wynagrodzenia. W Legimi ma dojść do audytu systemu billingowego przez "niezależny podmiot o nieposzlakowanej reputacji audytorskiej na rynku". Platforma zdecydowała, że , oceniając, że kanał służy do współpracy nie tylko z instytucjami kulturalnymi, oświatowymi i naukowymi, lecz także z podmiotami komercyjnymi. Legimi w pierwszej połowie roku zarobiło na czysto 4,9 mln zł przy przychodach 57 mln zł. W ubiegłym roku spółka miała skonsolidowaną stratę 372 tys. zł, a jeszcze wcześniej zyski, które tylko raz przekroczyły milion złotych. W ofercie serwisu jest 250 tys. tytułów dostępnych w abonamencie od 900 wydawnictw. Giełda reaguje negatywnie na ostatnie informacje.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS