Home/business/Peen portfel zamowien dobre wyniki finansowe. Fitch nagrodzi Embraera

business

Peen portfel zamowien dobre wyniki finansowe. Fitch nagrodzi Embraera

Brazylijski producent samolotow Embraer odzyska rating inwestycyjny. Fitch Ratings uzna ze wyniki finansowe terminowe dostawy i dobrze sprzedajace sie modele swietnie rokuja na przyszosc.

By Danuta Walewska | September 22, 2024 | business

DlategoFitch Ratings podniósł ocenę wiarygodności kredytowej Embraera zBB plus (czyli było to o „oczko” lepiej niż ocena śmieciowa)do BBB minus z perspektywą stabilną. Wcześniej zrobiły to dwieinne agencje — Moody’s i S&P. Boeing zostawił Embraera, bo miał własne problemy Ratinginwestycyjny Brazylijczycy stracili podczas pandemii, kiedynieoczekiwanie Boeing wycofał się z przejęcia cywilnej częścifirmy. Embraer był wtedy zaskoczony i oburzony i poszedł do sądu.Sprawa ciągnęła się wiele miesięcy, ostatecznie Amerykaniekilka dni temu zgodzili się zapłacić w formie odszkodowania 150mln dolarów. „Embraerpoprawił znacznie swój proces produkcyjny oraz tempo dostaw przyjednoczesnym znaczącym obniżeniu zadłużenia” — tak tłumaczyFitch swoją decyzję. Todruga (poprzednia była w lutym 2024) poprawa oceny wiarygodnościkredytowej Embraera od czasu wybuchu pandemii. Czytaj więcej W najnowszym programie oszczędnościowym zarząd Boeinga zaczął cięcia od siebie. I to po raz pierwszy w historii. Ale nie oszczędza również dostawców. Kiedy20 kwietnia 2020 roku Boeing wycofał się z wartej 4,2 mld dol.transakcji przejęcia brazylijskiej firmy Embraerowi groziłobankructwo. Wtedy Fitch obniżył ocenę jego długu do poziomu„śmieci”. Wcześniej Boeing chciał przejąć 80 proc. spółki— część zajmującą się produkcją samolotów cywilnych.Oczekiwano wtedy, że do zamknięcia transakcji dojdzie nie później niż w czerwcu 2020. Opinieco do powodu klapy tego przejęcia są podzielone. Oficjalna topandemia Covid-19. Ale jest i druga: że Boeing już wtedy był wbardzo kiepskiej sytuacji finansowej z powodu kryzysu związanego zkatastrofami B737 MAX. Przeciwko przejmowaniu Embraera bylipracownicy Boeinga i podobno nie był nią zachwycony ówczesnyprezydent, Donald Trump. Uważał, że pieniądze powinny zostać w kraju. Embraerowi groziło nawet bankructwo Zdrugiej strony Embraer był gotów do połączenia i wszystko jużbyło gotowe. Więc kiedy Boeing zakomunikował o rezygnacji, Embraerznalazł się w niesłychanie trudnej sytuacji. Odejście Amerykanówkosztowało go zysk z 2019 roku i spadek zamówień o jedną trzecią. Naszczęście pandemia miał także dobre strony dla przemysłulotniczego, bo zaczęły rosnąć zamówienia na małe odrzutowce,któreEmbraer miał w swojej ofercie. Potemprzyszły kolejne, na większe maszyny.Dzisiaj w portfelu zamówień Embraer ma 2180 maszyn. Prawdziwymprzełomem stała się premiera E-2 nowoczesnego samolotu, któregoBrazylijczycy nazywają „łowcą zysków”. Maszyna ta konkurujez Airbusem A220. I nad wyborem spośród tych dwóch modelizastanawia się w tej chwili LOT. Decyzjao podniesieniu ratingu przez „wielką trójkę” obniży kosztyobsługi długu Embraera wartego 1,8 mld dol. Jego spłata przypadana 2027, 2028 i 2030 rok.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS