Home/business/Orlen poprzedni zarzad Polska Press bez absolutorium

business

Orlen poprzedni zarzad Polska Press bez absolutorium

Poprzedni zarzad Polska Press jak dowiedziaa sie Polska Agencja Prasowa od zespou prasowego Orlenu - nie otrzyma absolutorium za 2023 r. Straty ktore poniosa Polska Press spowodoway koniecznosc podjecia dziaan poprawiajacych sytuacje finansowa spoki oraz odbudowe jej wartosci - informuje Orlen.

September 20, 2024 | business

Źródła PAP informują, że w 2022 r. – krótko po tym, jak Orlen kupił Polska Press w 2021 r. – pojawiło się ryzyko dla płynności finansowej spółki, która stale generuje straty. W 2021 r. strata netto wyniosła prawie 31 mln zł, a w 2023 r. – ponad 14 mln zł. Wpływ na poprawę wyniku w 2023 r. miał kontrakt z TVP na 30 mln zł, możliwy dzięki temu, że poprzedni prezes zarządu (Stanisław Bortkiewicz - PAP) był równocześnie doradcą w TVP. Biuro prasowe Polska Press Grupy poinformowało PAP, że po zmianie zarządu spółki (od 18 marca 2024 r. prezesem jest Zenon Nowak – PAP) spółka jest w trakcie ostatniego etapu osiągania docelowej struktury organizacyjnej. Wskazano, że stanowiska menadżerskie są obecnie obsadzone w komplecie. Polska Press jest również na ostatnim etapie związanym z powoływaniem nowych redaktorów naczelnych w swoich tytułach i serwisach. Do obsadzenia pozostały stanowiska redaktorów naczelnych w Szczecinie ("Głos Dziennik Pomorza") oraz w Krakowie ("Gazeta Krakowska", "Dziennik Polski"). Polska Press przekazała także, że do tej pory nastąpiły znaczące zmiany strukturalne w centrali Polska Press w Warszawie. Zlikwidowano Biuro Strategii, Biuro Transformacji Cyfrowej, Biuro Obsługi Korporacyjnej, Dział Eventów, zreorganizowano dział SEO i social mediów, dział analiz. Dzięki temu zmniejszono o kilkadziesiąt liczbę centralnych etatów. Zreorganizowano także strukturę makroregionów, zmniejszając ich ilość, a co za tym idzie - zlikwidowano stanowiska menadżerskie. W firmie cały czas trwa analiza efektywności struktur. Biuro Prasowe PPG zapewniło, że za politykę kadrową w spółce odpowiada jej zarząd. Wskazało, że nadrzędnym celem w tej mierze jest zatrudnianie fachowców, znających się na mediach i nowych technologiach, a przy rekrutacjach nie funkcjonuje obecnie żaden klucz partyjny. Jako przykłady wymieniono przeprowadzone otwarte rekrutacje na stanowiska redaktorów naczelnych poszczególnych mediów należących do spółki, gdzie wybierano ich spośród szerokiego grona kandydatów. Biuro prasowe poinformowało także, że obecny zarząd Polska Press przeprowadził analizę działań zaplanowanych na rok 2024 przez poprzedników. Wskazano, że w wieloma zaplanowanymi działaniami nie zgodzono się i wprowadzono znaczące korekty, np. w przychodach reklamowych, które były oszacowane nieadekwatnie do rynku. Jak dowiedziała się PAP ze swoich źródeł, w Polska Press Grupie za poprzedniego zarządu zatrudniono m.in. menedżera, który pracował na dwa etaty, w dwóch różnych spółkach Polska Press Grupy; dyrektorskie stanowisko otrzymał człowiek, który nie miał kompetencji menedżerskich, ale miał doświadczenie przy produkcji serialu "Reset"; zatrudnieni w Polska Press Grupie redaktorzy naczelni gazet i serwisów regionalnych oraz serwisu i.pl mieli znacząco wyższe wynagrodzenia niż ich poprzednicy i następy; niektórzy z redaktorów wykorzystywali wsparcie jednego z członków poprzedniego zarządu do prowadzenia biznesu poza spółką i czerpania z nich korzyści. Biuro Prasowe Polska Press Grupy poproszone o potwierdzenie tych informacji, odpowiedziało, że "nie komentuje ich". Jak wskazują źródła PAP, także za poprzedniego zarządu wysoko postawiona menedżerka odmawiała przyjmowania reklam wyborczych komitetów opozycyjnych wobec PiS. Biuro prasowe Polska Press potwierdziło PAP, że odmawiano w 2023 r. publikacji reklam wyborczych, w oparciu o stosowaną wówczas politykę redakcyjną. PAP poznała także reguły, wynikające z linii programowej obowiązującej w redakcjach należących do Polska Press Grupy tytułów. Wśród najważniejszych zasad były: chrześcijański system wartości; nauka moralna i społeczna św. Jana Pawła II; ochrona życia od poczęcia do naturalnej śmierci; tradycyjny model rodziny; polityka społeczna wspierana przez powszechne programy dla rodzin i seniorów; patriotyzm oraz edukacja historyczna, w szczególności kultywowanie pamięci zrywów niepodległościowych Polaków; unikanie promowania aktywności w życiu publicznym byłych funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa PRL oraz byłych działaczy PZPR; suwerenność gospodarcza, polityczna, militarna, terytorialna, kulturowa III RP; idea Unii Europejskiej rozumianej jako wspólnoty suwerennych państw narodowych; prymat Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej nad prawem europejskim; ochrona nienaruszalności granic RP oraz ochrona przed napływem do Polski nielegalnych uchodźców/migrantów socjalnych; dbałość o dobre imię Polska Press oraz całej Grupy Kapitałowej Orlen. Na tej podstawie - jak informują źródła PAP - odrzucone zostały reklamy wyborczych komitetów opozycyjnych wobec PiS, a także organizatorów Marszu 4 czerwca, argumentując to sprzecznością z linią programową tytułów Polska Press.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS