business
O czym pamietac rozpoczynajac wspoprace z mediami
Firma nie powinna przemycac w wypowiedziach reklam produktow czy usug. Nie moze rowniez wymuszac na dziennikarzach zmiany tytuu lub zdjecia w artykule.
Dzięki nawiązaniu kontaktu z mediami przedsiębiorca może nie tylko dotrzeć do szerszego grona klientów, ale również zbudować wizerunek i pozycję w branży oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Według ekspertów ułatwia to również zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Budowanie relacji z mediami bywa czasochłonne i wymaga od firm dużego zaangażowania. O czym warto pamiętać? Od strategii i odpowiedzi na pytanie, dlaczego w ogóle chcemy komunikować się z mediami. Konieczne jest ustalenie tego, co mamy do powiedzenia i co może być dla dziennikarzy interesujące. — Firma musi wiedzieć, co chce przekazać rynkowi, przeprowadzić drobiazgową analizę, na ile to, co robi i o czym chce opowiedzieć, jest unikatowe, a następnie poszukać atrakcyjnej formuły na przekazanie tych informacji. W świecie, w którym ze względu na mnogość informacji coraz trudniej o uwagę, atrakcyjność komunikatu staje się równie ważna jak jego jakość. To zadanie dla zespołu komunikacji w firmie, zarządu oraz agencji PR, która jest w stanie spojrzeć na firmę, jej produkty i usługi świeżym okiem zewnętrznego konsultanta oraz zderzyć wyobrażenia i oczekiwania z realnymi możliwościami — mówi Adam Mitura, właściciel agencji Inplus Media. W dalszej kolejności należy skontaktować się z wybranymi mediami. Jak powinno to wyglądać w praktyce? — Po pierwsze, pisząc do dziennikarza wiadomość, warto od razu zaproponować konkretny temat publikacji. Jest to lepsze niż ogólne zarysowanie obszaru naszej działalności albo — co gorsza — promowanie swojej firmy niczym ulotka reklamowa. To nie tylko nie ma sensu, ale także zniechęca do nas. Dziennikarze pracują w dużym tempie i nie mają przestrzeni na analizę każdego mejla. Po drugie, ważne jest to, aby wiedzieć, z kim powinniśmy się skontaktować. Oznacza to konieczność przeprowadzenia researchu i sprawdzenia, czy w danym tytule są poruszane tematy podobne do naszego, który dziennikarz nimi się zajmuje i czy były one podejmowane w ostatnim czasie — uważa Danuta Rolinger-Bednarska, właścicielka agencji Rolinger PR. Jej zdaniem warto też wiedzieć, jaki jest system pracy dziennikarza, do czego jest przyzwyczajony, jakie materiały ułatwiają mu pracę, a jakie utrudniają. Wskazana jest również znajomość cyklu wydawniczego oraz wiedza, jak powinniśmy się przygotować, aby nasze działania były efektywne i przynosiły wartość dla obu stron. Trzeba mieć świadomość, że dziennikarz nie ma obowiązku publikowania planowanego artykułu lub uwzględnienia dostarczonego materiału czy wypowiedzi eksperta. Żeby zwiększyć szansę ich wykorzystania, warto zadbać o interesujące, przyciągające uwagę treści, które zasługują na publikację. — Zdarzają się sytuacje, że podczas wywiadu ekspert mówi ciekawie, barwnie, a na etapie autoryzacji próbuje zmienić swoje wypowiedzi na bardziej formalne, stonowane i bezpieczne. To powoduje, że tak naprawdę dziennikarz traci cały materiał, bo z ciekawego, głębokiego i wyrazistego artykułu powstaje płaski, niczym niewyróżniający się artykuł. Od początku warto zdawać sobie sprawę, że media potrzebują konkretnych, wyrazistych, a także ciekawych i angażujących komunikatów — twierdzi Danuta Rolinger-Bednarska. Kontaktując się z mediami, trzeba uważać na kilka kwestii. Przede wszystkim warto unikać wszystkiego, co może wpłynąć negatywnie na relacje z dziennikarzem. — Poza tym nie warto kłamać, manipulować, atakować czy żądać kategorycznie sprostowania, gdy nie jest to uzasadnione. Nietaktowne jest również wymuszanie publikacji czy domaganie się zmiany tytułu lub zdjęcia w tekście. To dziennikarz decyduje o ostatecznej formie artykułu. To on ma prawo do skrótów, własnej interpretacji i narracji. Kontakt z mediami umożliwia firmie zbudowanie rozpoznawalnej marki, dlatego wiele firm stara się przemycić w wypowiedziach jakąś formę reklamy produktów lub usług. Zdecydowanie należy tego unikać. Dla dziennikarza cenna jest fachowa opinia, najlepiej taka, która odnosi się do aktualnych wydarzeń na rynku, ciekawy news, którego nikt wcześniej nie opublikował. Z pewnością doceni on także wszelkie dane i nieoczywisty punkt widzenia — komentuje Adam Mitura.
Zabka pomoga maklerom ale to XTB rozbio bank
Wedug danych KDPW w pazdzierniku w skali caego rynku przybyo ponad 45 tys. rachunkow maklerskich. W gownej mierze wynik ten to znow zasuga XTB.
By Przemysław TychmanowiczWolne w wigilie jeszcze w tym roku Marszaek Sejmu zabra gos
Marszaek Sejmu Szymon Hoownia uwaza ze szansa na to by tegoroczna Wigilia bya dniem wolnym jest "umiarkowana". Argumentowa ze projekt wprowadzajacy 24 grudnia dzien wolny od pracy wpyna "dosc pozno" i jesli ma nie byc "procedowany na rympa" to musi przejsc przed sejmowe komisje.
Wygrali miliony ale nie wszyscy dostana je od razu. Niektorzy beda czekac 20 lat
Gigantyczne wygrane w Lotto podczas dugiego weekendu. Totalizator Sportowy w specjalnym komunikacie prasowym przekaza ze by to wyjatkowo szczesliwy weekend dla graczy. Dzieki losowaniu Eurojackpot w kilka minut Polska zyskaa nowego milionera. Z kolei dwoch szczesliwcow przez najblizsze 20 lat bedzie otrzymywac pieniadze w ramach wygranej w Ekstra Pensji. Wszystkich trzech zwyciezcow aczy jedna rzecz.
Ceny ropy reaguja na obnizke prognoz przez OPEC
Ceny ropy zwyzkuja we wtorek odrabiajac straty po wczesniejszym dwudniowym spadku o 5 proc. Inwestorzy analizuja wpyw najnowszej obnizki prognoz popytu na rope przez OPEC oraz rozczarowania rynkow najnowszym planem stymulacyjnym Chin podaje agencja Reuters.
Rosna wpywy z mandatow. Kierowcy paca wiecej
Wpywy z mandatow rosna pokazuja to najnowsze dane udostepnione przez KAS. Wzrost widoczny jest zarowno w wartosci jak i liczbie mandatow wystawionych przez policje. Jednym z powodow sa nowe przepisy.
Nowa twarz w rzadzie. Za co bedzie odpowiedzialny Wojciech Wrochna
Wojciech Wrochna zosta powoany przez premiera Donalda Tuska na stanowisko penomocnika rzadu do spraw strategicznej infrastruktury energetycznej oraz na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Przemysu. Resort wskaza ze Wrochna jest prawnikiem i ekspertem z zakresu energetyki.