Home/business/Nuda w pracy gorsza niz bezrobocie. Zaskakujace wyniki nowego raportu Gallupa

business

Nuda w pracy gorsza niz bezrobocie. Zaskakujace wyniki nowego raportu Gallupa

Niezadowolenie pracownikow i negatywne emocje w miejscu pracy mozna wymiernie przeliczyc na nizsze swiatowe PKB - wynika z najnowszego raportu Gallupa "Kondycja miejsc pracy na swiecie". Brak dobrego samopoczucia kosztuje miedzynarodowa gospodarke 89 biliona dolarow a nudna praca jest gorsza dla zdrowia psychicznego niz bezrobocie.

October 03, 2024 | business

Niezadowolenie pracowników i negatywne emocje w miejscu pracy można wymiernie przeliczyć na niższe światowe PKB - wynika z najnowszego raportu Gallupa "Kondycja miejsc pracy na świecie". Brak dobrego samopoczucia kosztuje międzynarodową gospodarkę 8,9 biliona dolarów, a nudna praca jest gorsza dla zdrowia psychicznego niż bezrobocie. fot. Underwood Archives / / Universal Images Group / Forum Ankieta przeprowadzona w ponad 140 krajach wśród prawie 130 tys. pracowników wykazała, że około 20 proc. z nich codziennie czuje się samotna, zła lub smutna (mniej więcej tyle samo w samej Europie). Wśród nich można wyróżnić trzy grupy: 22 proc. to młodsi pracownicy, 25 proc. to osoby, które pracowały zdalnie w pełnym wymiarze godzin, 31 proc. to ci najbardziej zniechęceni (niekoniecznie przez pracodawców). Z kolei znacznie więcej - bo aż 41 proc. na świecie (37 poc. w Europie). - odczuwa w niej stres. Zestresowani, ale nie aż tak bardzo jak Amerykanie. Tak pracownicy w Europie odpowiadali na pytania o codzienne nerwy w pracy. (fot. GALLUP / GALLUP) Kadra zarządzająca musi się więc zmierzyć z nie lada problemem. W raporcie Gallupa zauważono bowiem, że w momencie, kiedy "pracownicy uważają, że wykonywane przez nich obowiązki mają sens, a relacje są poprawne, to zatrudnienie wiąże się z wysokim poziomem codziennej przyjemności. To przekłada się też na ogólne lepsze radzenie sobie w życiu". Z drugiej jednak okryto, że brak zaangażowania w pracy może mieć wręcz druzgocący wpływ na resztę życia. "Pracownicy, którzy nie lubią swojej pracy, zwykle odczuwają wysoki poziom codziennego stresu i zmartwień, a także podwyższony poziom wszystkich innych negatywnych emocji. W wielu aspektach aktywne wycofanie się z pracy czy to poprzez stres, złość, zmartwienie czy samotność jest równoznaczne z byciem bezrobotnym lub gorsze." Rzucanie papierami? Częściej w USA niż w Europie, w której ten wskaźnik jest także niższy. (fot. GALLUP / GALLUP) Z badania "State of the Global Workplace" wynika, że podobnie jak w zeszłym roku, 23 proc. pracowników było zaangażowanych w swoje obowiązki (w Europie 13 proc.), co Gallup definiuje m.in. jako entuzjastyczne nastawienie do swojej pracy i miejsca pracy. To oni głównie napędzają wyniki oraz popychają przedsiębiorstwo do przodu. Poziom zaangażowania jest najwyższy w organizacjach, w których struktura wygląda następująco - na 10 pracowników mają przypadać 3 osoby z kadry zarządzającej. Takie proporcje dają równowagę pomiędzy wymaganiami, możliwością awansu a dostępnością pracowników "wyższego szczebla" w razie problemów. Przykład też idzie z góry, a więc im bardziej pracownicy widzą pracujące kierownictwo, tym bardziej skłonni są sami dać od siebie więcej, jednocześnie poprawia im się samopoczucie. Więcej kobiet niż mężczyzn odczuwa w pracy smutek i odosobnienie. (fot. GALLUP / GALLUP) Jednocześnie odsetek osób, które nie są zaangażowane, wzrósł o 3 punkty procentowe do 62 proc. (w Europie wyniósł 72 proc.) Są to osoby, które nie są związane ani ze swoją pracą, ani z firmą, która je zatrudnia. Co prawda wkładają w wykonywanie powierzonych im zadań czas, ale już nie energię czy pasję. Wyniki zaangażowania w pracę są różne w zależności od regionu. W USA i Kanadzie wskaźnik był na najwyższym poziomie, gdyż 33 proc. Jednocześnie jednak, wraz z zatrudnionymi osobami w Afryce Północnej i Bliskim Wschodzie doświadczają stresu (najniższy odsetek zanotowano na wschód od Polski). W Australii i Nowej Zelandii zanotowano z kolei najwięcej pracowników, którzy oceniają swoją pracę jako rozwojową. opr. aw Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS