Blogs
Home/business/Nocne zycie Zabki czyli jak nowoczesne technologie wspieraja handel

business

Nocne zycie Zabki czyli jak nowoczesne technologie wspieraja handel

Nowoczesne technologie coraz czesciejwchodza do handlu. Wskazuja optymalna lokalizacje sklepu podpowiadaja kiedybedzie najwiecej klientow i pozwalaja na prowadzenie sprzedazy bez udziauludzi. Sprawdzilismy jak sztuczna inteligencja funkcjonuje w sieci Zabka.

December 26, 2024 | business

Nowoczesne technologie coraz częściejwchodzą do handlu. Wskazują optymalną lokalizację sklepu, podpowiadają, kiedybędzie najwięcej klientów i pozwalają na prowadzenie sprzedaży bez udziałuludzi. Sprawdziliśmy, jak sztuczna inteligencja funkcjonuje w sieci Żabka. fot. Bartłomiej Kudowicz / / Forum W ostatnim czasie najnowsze technologie wyjątkowo szybko wchodząnie tylko do wielu gałęzi przemysłu, finansów czy bankowości, ale również stająsię coraz większym wsparciem dla handlu. Jak potwierdza Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju iWsparcia Franczyzobiorców w Żabka Polska, sieć ta już od dłuższego czasu rozwijanarzędzia cyfrowe. – Należy do nich między innymi Asystent Żabka - elektronicznacheck-lista pomagająca efektywnie prowadzić sklep – mówi Bankier.pl DamianRybak. – Podpowiada ona, co za chwilę może się wydarzyć i o czym należypamiętać, aby płynnie zarządzać sklepem. W naszych placówkach testujemy np. rozwiązanie,w którym ekspres do kawy informuje, że za chwilę trzeba będzie opróżnić pojemnikna fusy. Dzięki temu nie trzeba co chwilę sprawdzać, jak wygląda sytuacja.Rozwiązania takie jak te bardzo ułatwiają pracę. Umożliwiają też zarządzanieusterkami w lokalu. To wszystko pozwala na jak najmniejsze zaabsorbowaniecałego zespołu urządzeniami, co finalnie ułatwia pracę i zarządzanie sklepem. Wirtualnyasystent sklepu? Według przedstawiciela sieci ambicją Żabki jest, aby wprzyszłym roku ta elektroniczna check-lista stała się dla franczyzobiorcówwirtualnym asystentem AI. – Sztuczna inteligencja dostosowywałaby działania do potrzebdanego sklepu i podpowiadałaby franczyzobiorcy, co może zrobić, aby zapewnićwiększą dostępność i lepszą jakość dla klientów – twierdzi Damian Rybak. –Chcemy, żeby nie tylko wchodziła w interakcję z właścicielem sklepu, ale teżtrochę wyprzedzała jego aktywność i sugerowała pewne rozwiązania, oczywiściepamiętając, że to zawsze człowiek na końcu podejmuje decyzje. Sztucznainteligencja podpowiada, gdzie ma być sklep W sieci Żabka sztuczna inteligencjawskazuje, gdzie powinny być otwierane nowe sklepy. – Wspiera nas w tym od dłuższego czasu – mówi Bankier.plDamian Rybak. – Podpowiada nam optymalne lokalizacje. Paradoksalnie, znaczeniema tu nawet strona świata czy konkretny róg ulicy. AI jest nawet w staniecelnie wskazać, ilu klientów może zrobić tam zakupy. Z dużą dokładnością możemyteż oszacować sprzedaż na podstawie historycznych danych, populacji czywydarzeń, które się dzieją w danym mieście. To pozwala nam również przewidzieć,jak sklep będzie pracował w pierwszym okresie jego funkcjonowania i istotnieograniczać ryzyka dla franczyzobiorcy. Nocneżycie Żabki Nowoczesne technologie pozwalają sieci także na prowadzenie ŻabekNano, czyli sklepów autonomicznych, w których nie ma kasjerów, ani obsługi.Klienci mogą wejść do sklepu za pomocą aplikacji mobilnej lub karty płatniczej,a następnie wybrać produkty, które chcą kupić. System rozpoznawania obrazu zkamer automatycznie rejestruje zakupy i nalicza opłatę. Obecnie w Polscefunkcjonuje już ponad 40 takich punktów handlowych. – Ciekawym rozwiązaniem, które zostało ostatnio zaadaptowane,są Żabki hybrydowe – twierdzi Damian Rybak. – Widząc, co się dzieje na rynku ijak zmieniają się potrzeby klientów, staraliśmy się znaleźć takie rozwiązanie,które daje franczyzobiorcy możliwość prowadzenia sklepu nie tylko w dzień, alei w nocy. Dlatego mamy już takie placówki, które do godziny 23.00 działają zobsługą, a potem zamieniają się w Żabki Nano. Wtedy zostaje zamknięta część zofertą alkoholi i papierosów. Franczyzobiorców i kasjerów tam nie ma, a sklepjest dostępny dla klientów. To rozwiązanie na pewno jest bardzo korzystne zpunktu widzenia właściciela sklepu, bo pozwala nie tylko ograniczać kosztypracownicze, ale także zwiększyć obroty. Takich sklepów mamy obecnie 8 i całyczas rozwijamy ten koncept, testując różne rozwiązania. Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS