Blogs
Home/business/Nestle pozbywa sie biznesu wartego 35 mld euro. Chce oszczedzac

business

Nestle pozbywa sie biznesu wartego 35 mld euro. Chce oszczedzac

Nestle wydzieli ze swojej grupy wode pitna i wode smakowa premium. Od stycznia beda one stanowiy oddzielna globalna jednostke. Grupa szuka partnerow ale tez nie wyklucza sprzedazy niektorych marek - wynika z przyjetej strategii na ktora powouje sie portal branzowy beveragedaily.com. Powodem sa oszczednosci i dazenie do poprawy sytuacji finansowej giganta. W Polsce Nestle jest wascicielem Naeczowianki.

November 22, 2024 | business

Nestle jest największą firmą spożywczą świata oraz światowym liderem w produkcji m.in. odżywek dziecięcych, mleka w proszku, kawy rozpuszczalnej, lodów i karmy dla zwierząt. Szwajcarska firma produkuje też najwięcej na świecie wód mineralnych. Zgodnie z przyjętą strategią, Staną się one samodzielną, globalną jednostką. W rozmowie z agencją Reutera szef strategii grupy i rozwoju biznesu Sanjay Bahadur poinformował, że w ocenę segmentu dotyczącego wody nie zaangażowano jeszcze banków. Sanjay Bahadur zapewnił, że działalność Nestle dotycząca wody od dziesięcioleci cieszy się zainteresowaniem, m.in. ze strony inwestorów prywatnych i nabywców strategicznych. - Jesteśmy otwarci na poszukiwanie partnerstw, ponieważ niektórzy uprzywilejowani gracze mogą mieć lepsze sieci dystrybucji - wyjaśnił Bahadur. Z opublikowanej strategii, o jakiej informuje branżowy portal beveragedaily.com (napój codzienny), wynika, że wśród marek wydzielonych do nowego biznesu wód znajdą się m.in: Perrier, San Pellegrino i Acqua Pana. Od 1 stycznia 2025 r. nowym przedsiębiorstwem zajmującym się sprzedażą wody będzie kierowała Muriel Lienau, która obecnie stoi na czele Nestle Waters Europe. Eksperci przypominają, że Tam też powstała oddzielna firma, a kilka marek zmieniło właściciela. Od września prezesem i dyrektorem generalnym Nestle jest Laurent Freixe. Miesiąc po przejęciu sterów zapowiedział wielką reorganizację koncernu. Zdecydował, że Zmiany mają się przyczynić do poprawy sytuacji finansowej grupy, która dwukrotnie (po raz ostatni w październiku) obniżała w tym roku prognozę sprzedaży. Eksperci portalu beveragedaily wyjaśniają, że aby osiągnąć cel, szwajcarski gigant będzie kładł największy nacisk na najbardziej opłacalne biznesy. - argumentują.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS