Home/business/Najlepszym ambasadorem firmy jest jej pracownik

business

Najlepszym ambasadorem firmy jest jej pracownik

Budowanie marki pracodawcy zyskuje na znaczeniu bardziej niz kiedykolwiek wczesniej. Firmy ktore chca przyciagnac najlepszych kandydatow musza dostosowac strategie do nowych realiow rynkowych. Autentycznosc transparentnosc i odpowiedzialnosc spoeczna staja sie nieodzownymi elementami nowoczesnej marki pracodawcy. Jednak najwazniejszym z nich jest employee advocacy.

October 06, 2024 | business

Zamiast wyidealizowanych opisów, firmy powinny stawiać na . To właśnie pracownicy mogą zostać ambasadorami marki, dzieląc się swoimi doświadczeniami w social mediach. Takie podejście, znane jako employee advocacy, jest znacznie skuteczniejsze niż tradycyjne kampanie marketingowe – kandydaci ufają pracownikom trzy razy bardziej niż informacjom promowanym przez firmy. Kluczem jest autentyczność Strategia employee advocacy może zapewnić organizacjom ambasadorów, którzy zbudują jej pozytywny wizerunek w sposób wiarygodny i organiczny. Warunkiem koniecznym jest, aby komunikacja pracowników-ambasadorów była , a nie narzucona oraz , które rzeczywiście przyświecają firmie. Prawdziwe relacje z życia firmy, dotyczące zarówno sukcesów, jak i wyzwań mają większą moc przyciągania niż wyidealizowane opisy i odgrywane scenki. Pracownicy z pokolenia Milenialsów oraz Zetek są wyjątkowo odporni na fałsz i nie okazują w internecie litości organizacjom, które próbują ich zwodzić. Employer Branding to nie sezonowa kampania Employee advocacy to znacznie więcej niż kampania marketingowa. Aby skutecznie wdrożyć tę strategię, firma powinna wspierać swoich pracowników w dzieleniu się swoimi doświadczeniami. Pomysł nie zadziała jeśli pracownicy tak naprawdę nie wierzą w wartości firmy i sami nie są zadowoleni z pracy. Należy zacząć od zapewnienia dobrych relacji, satysfakcji z pracy oraz narzędzi rozwoju dla pracowników. Budowanie marki to długofalowy proces, a employee advocacy jest jego zwieńczeniem. Pomocne narzędzia Warsztaty ze skutecznego budowania marki osobistej w mediach społecznościowych, mogą zainspirować i zachęcić pracowników do działania, jednocześnie pogłębiając ich wiedzę. Ważne jest również, aby pracownicy mieli łatwy dostęp do platform, na których mogą się dzielić swoimi historiami, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Aktywność na LinkedIn, Instagramie czy nawet Tik-Toku może być niezwykle efektywna w promocji firmy. Warte rozważenia są również programy nagradzające pracowników za ich wkład w budowanie wizerunku organizacji. Dlaczego ten trend jest tak silny? Korzyści z wdrożenia employee advocacy są wielowymiarowe. Przede wszystkim, firma w sposób organiczny na rynku pracy, co może przyciągnąć uwagę najlepszych kandydatów. Jednocześnie, w budowanie marki pracodawcy wzmacnia ich do firmy oraz daje im poczucie, że ich głos jest ważny. Co więcej, firmy mogą liczyć na znaczące oszczędności rekrutacyjne, naturalny marketing szeptany jest skuteczniejszy niż tradycyjne kampanie promowania pracodawcy. W świecie, gdzie transparentność, autentyczność i storytelling stają się kluczowe dla sukcesu, employee advocacy będzie rosnąć na znaczeniu. Prawdziwi ambasadorzy organizacji mogą jej pomóc w budowaniu narracji opartej na dzielonych wartościach i podkreślać jej zalety w sposób niewymuszony. Firmy, które będą umiały zaangażować swoich pracowników do aktywnego promowania swojej marki, zyskają przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pracy.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS