Blogs
Home/business/Mniejszy popyt na luksus. Drogie marki straciy 50 mln klientow

business

Mniejszy popyt na luksus. Drogie marki straciy 50 mln klientow

Rynek dobr luksusowych skurczy sie w tym roku o 2 proc. - wynika z corocznego raportu firmy konsultingowej Bain Company. Po raz pierwszy od czasu swiatowego kryzysu finansowego w 2008 r. mierzy sie ze spowolnieniem popytu. W ciagu dwoch lat drogie marki straciy 50 mln klientow gownie w Chinach Na wydatki konsumentow negatywnie ma wpywac niepewnosc makroekonomiczna.

November 17, 2024 | business

Całkowite wydatki na dobra luksusowe pozostaną w 2024 r. na niezmienionym poziomie w ujęciu rok do roku. Mimo to - wskazują autorzy raportu - “niepewność gospodarcza na świecie i presja inflacyjna stały się wspólnymi wątkami w tegorocznych raportach zysków marek luksusowych”. Z opracowania wynika, że mniejszym niż zwykle zainteresowaniem kupujących cieszy się luksusowa odzież a także torby, biżuteria a nawet kosmetyki. Na spadek zainteresowania klientów wpłynęły coraz wyższe ceny dóbr luksusowych. Dlatego - informuje Bain & Company - w 2024 r. konsumenci zaczęli unikać drogich marek. Spadek zysków netto o 14 proc. zanotował w pierwszej połowie roku francuski koncern dóbr luksusowych - LVMH. W drugim kwartale przychody wzrosły o jeden procent ale wciąż “pod kreską” pozostała sprzedaż w Azji, głównie w Chinach. Przed kilkoma dniami o 1-procentowym spadku sprzedaży w pierwszej połowie roku obrotowego informował szwajcarski holding Richemont, właściciel Cartiera. Reprezentanci luksusowych marek zgodnie wskazują na słabnący popyt w Chinach - kluczowego rynku dóbr luksusowych, który wciąż ma problemy z odbudową po pandemii COVID-19. „Chiny kontynentalne doświadczyły gwałtownego spowolnienia, pogarszającego się w ciągu roku, ponieważ wydatki krajowe spadły z powodu słabego zaufania konsumentów” – zauważa Bain & Company. Według raportu, Jest to jeden z dwóch scenariuszy branych pod uwagę przez ekspertów. Drugim jest stopniowe ożywienie rynku dóbr luksusowych w drugiej połowie przyszłego roku. Mają o tym świadczyć Najbardziej rozwijającym się obszarem stały się luksusowe podróże, w których coraz częściej pieniądze przeznaczane są na doświadczenia, wydarzenia towarzyskie i dbanie o dobre samopoczucie. W raporcie wskazano również, że wzrosła sprzedaż drobnych przedmiotów osobistych, takich jak okulary i niektórych kosmetyków. W ich opinii, zamiast większych zakupów konsumenci decydowali się na drobne przyjemności. Autorzy raportu twierdzą, że luksusowe marki będą musiały zrobić więcej, aby przyciągnąć i utrzymać coraz bardziej kapryśną rzeszę bazę klientów. Przypominają, że – oceniła cytowana w dokumencie główna autorka badania, partnerka w Bain & Company, Claudia D’Arpizio.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS