Blogs
Home/business/Maciej Lasek kresli scenariusze dla Lotniska Chopina. "Bedzie dziaac ale w okrojonej formie"

business

Maciej Lasek kresli scenariusze dla Lotniska Chopina. "Bedzie dziaac ale w okrojonej formie"

- Bedzie dziaac ale w okrojonej formie. Byc moze dla wojska VIP-ow dronow i raczej na pewno dla transportu towarowego cargo - taka przyszosc warszawskiego Lotniska Chopina nakresli w rozmowie z portalem wnp.pl Maciej Lasek wiceminister infrastruktury i penomocnik rzadu ds. CPK.

July 08, 2024 | business

Po uruchomieniu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), w warszawskim porcie lotniczym pozostaną firmy zajmujące się obsługą lotniczego cargo kurierskiego - informuje wnp.pl. - W dalszym ciągu szukamy nowych możliwości dla tego lotniska. Mamy na to 8 lat. Chcemy go wygaszać w sposób miękki, ale jest możliwe, że w bardzo okrojonej formie ono będzie nadal działać - poinformował w rozmowie z portalem Maciej Lasek. Pełnomocnik rządu ds. CPK nie wykluczył, że Inną koncepcją, która ma być możliwa do realizacji za 10-15 lat, jest - Szukamy najlepszego rozwiązania - zapewnił Lasek. Poinformował, że autonomiczny transport cargo "to nie jest już science fiction". Pod koniec czerwca premier Donald Tusk zapowiedział, że CPK powstanie, ale w nieco zmienionej formule. W opinii szefa rządu będzie to najnowocześniejsze lotnisko w Europie. - Ten projekt będzie swoistym trójskokiem w nowoczesność. Polska stanie się jednym wielkim megalopolis, zobaczymy to za kilka lat. W ten projekt będą włączone wszystkie duże miasta w Polsce - zapewniał Donald Tusk. Związek Regionalnych Portów Lotniczych (ZRPL) zrzesza 11 z 14 funkcjonujących w Polsce lotnisk. W zeszłym roku radziły sobie one lepiej niż Lotnisko Chopina. - informował portal rynek-lotniczy.pl. Warszawski port obsłużył zaś 18,5 mln pasażerów, prawie tyle samo, co w rekordowym 2019 r. (18,8 mln). Rząd zapowiedział też zmniejszenie do 42,7 mld zł wydatków na część lotniczą CPK. Łącznie z częścią kolejową, która w pierwszym etapie obejmuje linię kolei szybkich prędkości Warszawa - Łódź i dalej do Wrocławia i Poznania - inwestycja kosztować ma 131 mld zł - o 21 mld mniej niż zakładał projekt poprzedniego gabinetu.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS