Home/business/LOT i Embraer podpisay umowe. Na horyzoncie wybor dostawcy nowych samolotow

business

LOT i Embraer podpisay umowe. Na horyzoncie wybor dostawcy nowych samolotow

Umowa pozwoli LOT-owi na atwiejsza i tansza obsuge trzech Embraerow 195-E2 ktore w trzecim kwartale 2024 doaczyy do floty polskiego przewoznika.

By Danuta Walewska | October 24, 2024 | business

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania umowy Pool Program z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT” — napisał brazylijski Embraer w komunikacie prasowym. Jestto krok bliżej we współpracy LOT-ui Brazylijczyków. APool Program obsługujedzisiaj 60 liniilotniczych na całym świecie. Czym jest Pool Program? LOT jest dla Brazylijczyków bardzo ważnym klientem. Był premierowym klientem odbierającym odrzutowce 20 lat temu. A Program Poolowy miałby m.in. usprawnić obsługę samolotów brazylijskiego producenta i ułatwić kontakty z dostawcami komponentów. Czytaj więcej Przez jakiś czas w powietrzu będzie więcej airbusów, niż boeingów. Salon lotniczy w Farnborough zakończył się zamówieniami wartymi 105 mld dolarów. To z kolei dałoby oszczędności w kosztach napraw i utrzymywania zapasów oraz redukcję powierzchni magazynowej i zasobów wymaganych do zarządzania naprawami. — LOT zwiększa swój zasięg dzięki naszym E2. A to pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do wspierania eksploatacji statków powietrznych i utrzymywania gotowości jego floty. LOT był pierwszym operatorem E-Jets w 2004 roku – mówi Carlos Naufel, dyrektor generalny i prezes Embraer Services & Support cytowany w komunikacie. — Ta umowa to nie tylko kontynuacja naszej wieloletniej współpracy z Embraerem, ale także kolejny krok w optymalizacji naszych możliwości utrzymania i eksploatacji floty – mówi Krzysztof Królak, wiceprezes ds technicznych w LOT. Czy wybór dostawcy samolotu już został przesądzony? Raczej nie Ta umowa wyraźnie wskazuje na zacieśnienie współpracy LOT-u z Brazylijczykami. A jak wiadomo LOT ma w najbliższych miesiącach zdecydować się, od którego z producentów odbierze w przyszłości 84 samoloty regionalne. Pod uwagę brani są dwaj dostawcy: Embraer, właśnie z E-2 i Airbus z samolotami A220. Czytaj więcej Flota LOT-u jeszcze tego lata powiększy się o kolejne trzy maszyny. Ich wybór nie jest zaskakujący - może wskazywać, w którym kierunku pójdzie rozwój floty polskiej linii. Tymczasem polski przewoźnik właśnie testuje embraery, które ewentualnie chciałby włączyć do swojej floty i powiększa bazę do ich obsługi. O podobnych programach ze strony Airbusa, jak na razie, nic nie słychać. Z nieoficjalnych informacji jednak wiadomo, że jak na razie, ani jedna, ani druga z ofert nie są dla LOT-u zadowalające. Z kolei, również nieoficjalnie, wiadomo, że dla Airbusa wejście na rynek polski byłoby bardzo kosztowne. A Embraer w przeszłości niekoniecznie wywiązywał się terminowo ze wszystkich zobowiązań.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS