business
Konsumenci chca oszczedzac ale nie na cyberbezpieczenstwie
Niemal poowa konsumentow jest w stanie zaakceptowac reklamy w serwisach streamingowych w zamian za nizsze opaty wielu zapacioby wiecej ale za bezpieczniejsze usugi - wynika z raportu firmy EY. Gowna obawa jest rozwoj AI - dodano.
Niemal połowa konsumentów jest w stanie zaakceptować reklamy w serwisach streamingowych w zamian za niższe opłaty; wielu zapłaciłoby więcej, ale za bezpieczniejsze usługi - wynika z raportu firmy EY. Główną obawą jest rozwój AI - dodano. fot. Shutterstock AI Generator / / Shutterstock EY wskazało w informacji prasowej, że badanie "Decoding the digital home" pokazało, iż konsumenci stają się coraz bardziej ostrożni w wydatkach na usługi cyfrowe, szczególnie w obszarze streamingu. Zgodnie z publikacją 50 proc. użytkowników platform uważa, że oferują one odpowiedni stosunek jakości do ceny (spadek z 55 proc.), a 72 proc. badanych oczekuje od dostawców gwarancji stałej ceny. Aby obniżyć własne koszty, już niemal połowa (43 proc.) konsumentów dopuszcza możliwość wyświetlania reklam przez platformy streamingowe w zamian za obniżkę wysokości abonamentu - wynika z badania. W przypadku niektórych platform ceny subskrypcji wzrosły bowiem o 40 proc. w ciągu ostatniego roku, natomiast na przestrzeni 10 lat zanotowano podwójny wzrost opłat - zauważył EY. Zobacz także Obligacje Skarbowe zamiast lokaty? Przeczytaj jak zrobić pierwszy krok w bezpiecznych inwestycjach "Fragmentacja rynku wymusza posiadanie wielu subskrypcji, co znajduje odbicie w statystykach – 48 proc. ankietowanych uważa, że płaci za dużo za treści, których nawet nie ogląda" – stwierdził partner w EY Mateusz Mazur, cytowany w informacji. W efekcie - wskazano w raporcie - 29 proc. konsumentów już anulowało lub za chwilę zrezygnuje z przynajmniej jednej z platform streamingowych. Będzie to związane z koniecznością wprowadzenia oszczędności do domowych budżetów (44 proc.) oraz mniejszą ilością czasu poświęcanego na oglądanie (17 proc.). Według EY anulowanie usługi nie oznacza, że sprawa jest całkowicie zamknięta dla konsumenta – co trzeci użytkownik odnowił w przeszłości subskrypcję w przypadku jednej bądź więcej usług. W publikacji zwrócono uwagę, że są jednak obszary, w których konsumenci skłoni byliby zapłacić więcej. 38 proc. użytkowników szerokopasmowego internetu wskazuje na takie aspekty, jak zwiększona prywatność, wyższy poziom cyfrowych zabezpieczeń lub zapewnienie alternatywnego łącza w przypadku awarii. Jak podkreśla EY - usługi dodatkowe związane m.in. z cyberbezpieczeństwem mogą stać się w wyróżnikiem konkretnych firm w oczach klientów. Będzie to tym ważniejsze, że 44 proc. konsumentów stwierdza, że nie widzi znaczących różnic pomiędzy dostawcami. Badanie pokazało też obawy konsumentów. 40 proc. ankietowanych boi się szkodliwości nadmiernego korzystania z cyfrowych usług. 47 proc. wskazuje na negatywny wpływ szkodliwych treści dostępnych online. Badani są przekonani, że kolejne zagrożenia w tym obszarze może nieść dalszy rozwój AI; ponad połowa (56 proc.) obawia się, że narzędzia bazujące na sztucznej inteligencji obniżą poziom rzetelności publikowanych materiałów. Jeszcze wyższy (62 proc.) odsetek boi się, że wybrane podmioty mogą wykorzystywać AI do tworzenia szkodliwych treści w internecie. W efekcie 55 proc. konsumentów jest przekonanych, że rząd oraz regulatorzy rynku powinni zwiększyć intensywność działań mających na celu zapobieganie wykorzystywaniu AI w szkodliwy sposób - podkreślono. Badanie "Decoding the digital home" jest prowadzone przez EY co roku. Najnowsza edycja opiera się na ankiecie internetowej przeprowadzonej na zlecenie EY wśród 20 tys. gospodarstw domowych w Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Została ona zrealizowana w lipcu i sierpniu 2024 roku. (PAP) mbl/ mmu/ Źródło: PAP
PREV NEWSPolacy nie wierza by Europa bya w stanie bez USA skutecznie wspierac Ukraine
NEXT NEWSEmeryci i rencisci stanowia jedna czwarta ludnosci Polski
Klarna poprawia wyniki przed IPO
Klarna Group zanotowaa po dziewieciu miesiacach niewielka strate ktora w tym samym okresie ubiegego roku siegaa niemal 18 mld SEK informuje Bloomberg.
KPRM po serii audytow rzad planuje zmienic program wieloletni CPK
Do konca roku rzad planuje przyjac nowelizacje uchway ws. programu inwestycyjnego zwiazanego z Centralnym Portem Komunikacyjnym CPK - wynika ze strony kancelarii premiera. Zmianie maja ulec ramy finansowe oraz czasowe projektu. Dodano ze to wynik audytow w spoce CPK.
Lotnisko w Modlinie spadek liczby pasazerow spowodowany negocjacjami z przewoznikami
Spadek liczby pasazerow na lotnisku w Modlinie spowodowany jest trwajacymi negocjacjami z przewoznikami - przekaza PAP zarzad portu. Lotnisko podao w poniedziaek ze w pazdzierniku obsuzono ponad 2565 tys. pasazerow wobec ponad 3255 tys. podroznych rok temu.
Rzad planuje zmiany w zasadach i finansowaniu likwidacji kopaln
Dopaty na redukcje wydobycia nie beda mogy byc wydawane na biezace dziaanie kopaln ich likwidacja bedzie prowadzona przez wascicieli a nie przez SRK - to niektore zmiany ktore rzad planuje w ustawie o funkcjonowaniu gornictwa wegla kamiennego.
Inwestor Wojtek Szef Cognora nie kupuje za drobne
Przemysaw Sztuczkowski to inwestor ktory nie kupuje za drobne. Na sesji 19 listopada kupi 484 tys. akcji Cognora niemal 60 proc. wolumenu tego dnia. Wyda 24 mln z. Dzien pozniej doozy 156 mln i kupi 2658 tys. akcji a 21 listopada zapaci 254 tys. za 408 tys. akcji. Dzieki temu kurs od doka odbi o 35 proc.
Prezes UniCredit mniejsze prawdopodobienstwo oferty przejecia Commerzbanku
Akcje Commerzbanku tanieja o prawie 6 proc. najmocniej wsrod niemieckich blue chipow z DAX po tym Andrea Orcel prezes UniCredit powiedzia ze prawdopodobienstwo zozenia oferty przejecia niemieckiego banku jest obecnie mniejsze niz wczesniej szacowano informuje Bloomberg.