Blogs
Home/business/Konsumenci bardziej sceptyczni wzgledem Black Friday. Sa najnowsze badania

business

Konsumenci bardziej sceptyczni wzgledem Black Friday. Sa najnowsze badania

Co czwarty konsument chce szukac obnizek cen rzedu 4050 proc. co piaty zas nawet 5060 proc. wynika z badania UCE Research i Grupy Offerista do ktorego dotara "Rzeczpospolita".

November 27, 2024 | business

"Chociaż sklepowe reklamy "krzyczą", że promocje są duże, to w praktyce nie wygląda to tak kolorowo. Klienci doskonale wiedzą, że rabaty powyżej 50 proc. są często mało realne do osiągnięcia, nawet, pomimo że sklepy tak to komunikują" – mówi Robert Biegaj, ekspert rynku z Grupy Offerista. "Rzeczpospolita" przytacza przy tym badania firmy Deloitte sprzed kilku lat, które wykazały, że średnio poziom obniżek w Black Friday to ledwie 3,6 proc., a większość "ofert" to czysty marketing. Gdy realnie dochodziło do zakupu, sytuacja okazywała się znacznie mniej korzystna. I choć wprowadzona w 2023 r. dyrektywa Omnibus utrudniła oszukiwanie przy rabatach (sklepy muszą informować konsumenta o najniższej cenie towaru z ostatnich 30 dni), nie oznacza to, że firmy nie próbują tego robić. Czas przed świętami to w końcu w handlu najważniejszy okres w roku. Większy sceptycyzm konsumentów Konsumenci są też bardziej sceptyczni. Z badania przeprowadzonego dla sieci Komputronik, które "Rzeczpospolita" opublikowała jako pierwsza, wynika, że 69,4 proc. nie wierzy, że Black Friday w Polsce to tak naprawdę okazja zakupowa. A 74,9 proc. respondentów przyznaje, że nie zauważyło pozytywnych zmian w Black Friday po wprowadzeniu dyrektywy Omnibus. Z kolei badanie firmy EY wskazuje, że 69 proc. respondentów chce skorzystać z przedświątecznych wyprzedaży, 64 proc. jednak jest sceptycznych wobec nich, kwestionując rzeczywistą wartość promocji. 58 proc. uważa, że produkty, które chcą kupić, nie są de facto objęte promocją. Badanie, które objęło 13 tys. konsumentów na całym świecie, dowodzi, że sceptycyzm wobec czarnego piątku nie jest tylko polską specjalnością. "Po pierwsze, Polacy są bardzo świadomi skali okazji zakupowych i spadających cen" – twierdzi Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu w Komputronik. "Mogą być też zmęczeni tego typu "świętami" czy też mogą nie kojarzyć lub nie pamiętać, że zakupili jakieś produkty lub usługi w Czarny Piątek." — dodaje.

SOURCE : businessinsider_pl

LATEST INSIGHTS