Blogs
Home/business/Koniec monopolu Booking.com Wysokie kary i nizsze ceny dla klientow

business

Koniec monopolu Booking.com Wysokie kary i nizsze ceny dla klientow

Klient zapaci mniej za nocleg choc hotel zarobi wiecej. Jak to mozliwe Przepisy Komisji Europejskiej maja skonczyc z monopolem duzych platform dzieki czemu klienci maja doczekac sie bardziej atrakcyjnych ofert. Nieprzestrzeganie nowego prawa grozi platformie Booking kara rzedu nawet 20 proc. swiatowego obrotu.

November 15, 2024 | business

Więcej praw dla hotelarzy i wypożyczalni różnego rodzaju sprzętów, mniejszy monopol dla dużych platform internetowych. Takie efekty ma przynieść unijny akt o rynkach cyfrowych. Przepisy zakładają także duże kary. W myśl przepisów wypracowanych przez Komisję Europejską od 14 listopada , informuje wyborcza.biz. W praktyce ma to być początek końca monopolu takich platform, jak Booking.com, które do tej pory gwarantowały najniższe ceny za daną usługę w internecie. Tym samym to hotele i inni dostawcy usług turystycznych będą mogli zaoferować klientom bardziej atrakcyjne oferty. Wszystko dzięki tzw. klauzuli równości. Dotychczas , jeśli chcą oni oferować swoje usługi na platformie. Po zmianach hotele i wypożyczalnie będą mogły oferować inne ceny i warunki na swoich stronach lub innych platformach sprzedażowych. Sam booking.com ze względu na różne ceny jego usług. Komisja Europejska ma nadzieję, że duże platformy, takiej jak Booking.com, . Efektem mają być z czasem niższe ceny i bardziej atrakcyjne oferty. "Na przykład do tej pory wiele hoteli i wypożyczalni w UE było zobowiązanych do zagwarantowania najlepszych cen na Booking.com. Obecnie przedsiębiorstwa z UE , z którego chcą korzystać", mówi Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca wykonawcza do spraw Europy na miarę ery cyfrowej. Obecnie Booking.com pobiera średnio ok. 15 proc. wartości transakcji. Bywa jednak, że jest to kwota znacznie wyższa. Po zmianach hotel będzie mógł zaproponować lepszą cenę: "Załóżmy, że . Ten może więc spróbować oferować na swojej stronie cenę 90 zł za dobę", tłumaczy wyborcza.biz. W efekcie hotelarz ostatecznie zarobi więcej, a klient zapłaci mniej. Unijny akt o rynkach cyfrowych sprawi, że dany hotelarz będzie w jednym miejscu i w czasie rzeczywistym mógł obserwować dane generowane przez jego samego i Booking.com. Możliwe będzie także . "Umożliwi to hotelom i innym odpowiednim dostawcom usług turystycznych opracowywanie i ofert dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki czemu będą oni bardziej konkurencyjni na rynku" - czytamy w wyjaśnieniu Komisji Europejskiej. Jeśli Komisja Europejska uzna, że Booking.com nie działa zgodnie z aktem o rynkach cyfrowych, możliwe będzie nałożenie . W przypadku notorycznego nieprzestrzegania nowych norm, KE może nawet zmusić platformę do sprzedania części lub całości przedsiębiorstwa.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS