Home/business/Kleska trasy via Baltica. Ale nie z powodu Polski

business

Kleska trasy via Baltica. Ale nie z powodu Polski

Ostatni odcinek Via Baltica otwarty. Trasa WarszawaHelsinki kluczowa dla NATO na polskim odcinku ruszy niebawem ale na pene poaczenie poczekamy jeszcze dugo. "Jej zakonczenie w krajach batyckich zajmie lata" donosi w poniedziaek "Rzeczpospolita".

September 30, 2024 | business

Polski fragment trasy, liczący 320 kilometrów, pozwoli teraz kierowcom na szybkie i bezproblemowe przemieszczanie się między Warszawą a granicą z Litwą w zaledwie trzy godziny. Jednakże, aby trasa ekspresowa, której całkowita długość wynosić ma 970 km, służyła pełni swego międzynarodowego potencjału, konieczne jest dokończenie prac w krajach bałtyckich. Litwa deklaruje, że jej 270-kilometrowy odcinek zostanie zakończony w perspektywie 2030 r., jednakże, jak zauważa dziennik, optymizm ten nie jest powszechnie podzielany. Na Łotwie tempo prac wywołuje zaniepokojenie, co skłoniło władze Estonii do zwrócenia się z apelem To wąskie gardło na trasie między Tallinem a Warszawą. W Estonii powstało niewiele ponad jedna piąta z planowanych 190 km autostrady. Niepewna wydaje się również przyszłość projektu Rail Baltica, który miałby stworzyć szybką linię kolejową łączącą Warszawę z Helsinkami. Koszty realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia rosły w sposób alarmujący – z początkowych 5,8 mld euro w 2017 roku do obecnie szacowanych 23,8 mld euro. . W obliczu tych wyzwań, zakończenie Via Baltica staje się nie tylko kwestią komunikacyjną, ale również geopolityczną, podkreślającą znaczenie współpracy regionalnej oraz wsparcia ze strony sojuszy międzynarodowych w celu wzmocnienia infrastruktury kluczowej dla bezpieczeństwa Europy Wschodniej.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS