business
Izabela Karolczyk-Szafranska InPost Innowacyjnosc to kultura organizacji
InPost to nie tylko maszyny Paczkomat ale cay ekosystem mowi Izabela Karolczyk-Szafranska Chief Marketing ESG Officer Grupa InPost.
Mija 25 od początku działalności Grupy InPost. 15 lat temu zainstalowano pierwszą maszynę Paczkomat®, dziś jest ich w Europie ponad 40 tys. Jak teraz zaskakiwać? Jak być innowacyjną firmą? Kiedy sześć lat temu zaczynałam pracę w InPoście, to mieliśmy 6 tys. urządzeń Paczkomat®. Obecnie, do końca pierwszego kwartału 2024 r., mieliśmy już 70 tys. punktów OOH w Europie – to jest ogromny postęp. Firmy dzielą się na dwa rodzaje – te, które dostarczają wartość dla konsumenta, odpowiadając na pytanie – co zrobić, żeby produkt był interesujący, oraz „gamechangerzy”, czyli firmy, które odpowiadają na pytanie – co jeszcze możemy zrobić. InPost to nie tylko maszyny Paczkomat®, ale cały ekosystem. Przykładem jest nasza najnowsza usługa – InPost Pay, który ma wciągnąć konsumenta w nasz świat oraz wyprzedzić jego oczekiwania, jeśli chodzi o rozwój. Pomysłem może być dodawanie kolejnych usług, na przykład finansowych? Polska jest niesamowita, jeśli chodzi o fintech, czyli rozwiązania finansowe. Mam porównanie z innymi rynkami, ponieważ współpracuję z ludźmi z Francji czy Wielkiej Brytanii. Na ich tle Polska wyróżnia się niezwykłym rozwojem. Blik jest sensacją i dynamicznie rozwijającym się produktem. We wspomnianych krajach usługi finansowe nie są aż tak rozwinięte. Nasza gospodarka, która nabrała tempa rozwoju po 1990 r., przeskoczyła pewne etapy rozwoju, co pokazuje kreatywność naszego narodu. Przeskoczyliśmy np. czeki, które były popularne w wielu krajach na Zachodzie, a przelew w Niemczech idzie do klienta znacznie dłużej niż w Polsce. I jest dużo bardziej skomplikowany. Co pani zdaniem można przenieść na nasz rynek z doświadczeń międzynarodowych? Tych elementów jest bardzo dużo. Natomiast nie można stworzyć innowacyjnych produktów w każdej firmie. Innowacyjność to kultura organizacji, a do tworzenia rewolucyjnych produktów trzeba mieć odpowiedni mindset i musi być to w DNA firmy. W InPoście za innowacje nie odpowiada tylko jedna osoba – te procesy odbywają się na poziomie finansowym, projektowaniu maszyn czy usług konsumenckich. Cała firma jest w to zaangażowana. Elementem budowania rozpoznawalności marki jest marketing sportowy. InPost był sponsorem Tour de France, który jechał także przez Włochy, gdzie są maszyny Paczkomat®. Jesteście obecni też jako partnerzy Newcastle United czy Atlético Madryt. W grudniu 2023 r. Newcastle wygrał 1:0 z Manchesterem United. Tam, gdzie pobiegł zdobywca bramki, na bannerze wyświetlała się reklama InPostu – rozumiem, że to było ustalone? Czym jest dla InPostu zaangażowanie w sport? Z Newcastle ustaliliśmy, że mają strzelić bramkę, jak wyświetlą się nasze bannery – oczywiście żartuję. To była spektakularna sytuacja, a szczęście sprzyja przygotowanym. Mówiąc poważnie, sport jest z InPostem, od kiedy pamiętam. To emocje, tempo pracy, przekraczanie swoich granic – a emocje są zawsze prawdziwe, nie da się ich kupić. Dla marketingowców nie ma nic piękniejszego niż nawiązać współpracę z Tour de France, Atlético Madryt czy Newcastle United. Jako InPost stawiamy na produkty bardzo zasięgowe. Marketing sportowy to nie tylko budowanie świadomości, ale też relacji biznesowych. Po jednej stronie mamy rachunek finansowy, czy sport się opłaca, a po drugiej stronie są czyste emocje i budujące markę działania wizerunkowe. Partnerów biznesowych nie zaskakuje, że przychodzi firma z Polski i realizuje strategię „go global”? Zaczynamy być coraz bardziej rozpoznawalni w Europie. We Francji, mówimy o marce Mondial Relay, która ma 86 proc. rozpoznawalności – to bardzo duży brand. Na wszystkich dziewięciu rynkach, na których działamy, stale mierzymy świadomość marki. Produkt rozwija się dokładnie tak, jak chcemy, a nawet na niektórych rynkach szybciej. Jak wygląda budowanie zielonej świadomości przez InPost? Widzimy samochody elektryczne, ale co jeszcze może być zielonym elementem w waszej działalności? ESG jest częścią naszej strategii biznesowej, czyli czegoś, o czym mówimy więcej niż tylko o rachunku zysków. Jesteśmy ekologiczni z natury, więc ten element pojawia się często w naszych działaniach strategicznych. Największym wyzwaniem jest objęcie całości grupy naszymi działaniami – to dziewięć rynków, różne modele i różny miks energetyczny. Jesteśmy firmą, która ma bardzo dużo emisji. Obecnie podpisujemy długoterminowe umowy na zakup zielonej energii, rozszerzamy naszą flotę o kolejne samochody elektryczne, a do produkcji maszyn Paczkomat® używamy materiałów z recyklingu, o obniżonej emisji. Jesteśmy na ścieżce dekarbonizacji i będziemy kontynuować działania na rzecz środowiska. —not. gba materiały prasowe
PREV NEWSJak zachecac biznes do inwestycji
NEXT NEWSSmietanke w branzy kurierskiej spijaja najwieksi gracze
Zetki przy zakupie mieszkania licza na rodzicow a millenialsi
O roznicach miedzy pokoleniem millenialsow i zetek napisano juz wiele. Czy wybor i zakup mieszkania to kolejny obszar w ktorym reprezentanci tych dwoch generacji znaczaco sie od siebie roznia Portal RynekPierwotny.pl zapyta o to przedstawicieli najwiekszych firm deweloperskich.
Tyle bedzie kosztowac odbudowa po powodzi. Gigantyczne straty
Wojewodowie przedstawili w sobote pierwsze szacunki strat na terenach ktore dotknea powodz. W najbardziej poszkodowanym wojewodztwie dolnoslaskim szacunki mowia o prawie 4 mld z. Wedug danych rzadu na obszarze objetym stanem kleski zywioowej mieszka prawie 25 mln ludzi.
Nieaktualny system podatkowy i wzrost cen. Martynika mierzy sie z fala protestow
Wadze Martyniki departamentu zamorskiego Francji wrprowadziy zakaz demonstracji w niektorych gminach po tym jak protesty przeciwko rosnacym kosztom utrzymania przerodziy sie w akty przemocy. Wczesniej w niektorych miejscach zarzadzono godzine policyjna.
Norwegia niemal wszystkie nowe auta sprzedane w sierpniu to samochody elektryczne
Wedug najnowszego raportu OFV organizacji badajacej rynek motoryzacyjny w Norwegii 94 proc. nowo zarejestrowanych w sierpniu samochodow to auta z napedem elektrycznym.
Biden po kolejnym zamachu na Trumpa Secret Service potrzebuje wiecej ludzi
Secret Sevice potrzebuje wiecej pomocy wiecej ludzi - powiedzia w poniedziaek prezydent USA Joe Biden. Wezwa Kongres by odpowiedzia na potrzeby suzby chroniacej VIP-ow.
YouTube ma byc sercem internetu. Chce na nas zarobic jeszcze wiecej
Platforma YouTube odwiedzana jest miesiecznie przez niemal 25 mld osob. Teraz jej wasciciel spoka Alphabet do ktorej nalezy tez Google wprowadza szereg nowych usug i funkcji wszystko po to aby zatrzymac u siebie uzytkownika na duzej a tworcom tresci zapewnic szersze opcje zarobku. Na koniec i tak wygrywa jednak kasyno bo YouTube dazy tutaj do znaczacego zwiekszenia przychodow.