Home/business/Idealny klient zawsze nosi z soba trzy kubki. Ekologia w sieciach fast food

business

Idealny klient zawsze nosi z soba trzy kubki. Ekologia w sieciach fast food

Unijna dyrektywa SUP wkroczya w codzienne zycie konsumentow. Od pewnego czasu chcac napic sie kawy w jednorazowym kubku w restauracjach typu fast food musimy uiscic wprawdzie niewielka ale jednak dodatkowa opate za kubek. Mozemy tez zakupic kubek wielorazowy - za duzo wieksza opata. A przeciez jeszcze kilka lat temu chociazby w restauracjach sieci McDonald's mozna byo wypic napoj goracy na miejscu w klasycznej filizance ceramicznej. Byo ekologicznie i bez dodatkowych kosztow dla klienta. Czy jest szansa ze to najprostsze rozwiazanie...

July 27, 2024 | business

(ang. single use plastics, czyli tworzywa sztuczne jednorazowego użytku) to unijna regulacja mająca na celu . To dlatego od pewnego czasu w restauracjach typu fast food jesteśmy proszeni o . Idea jest szczytna - w ten sposób klient ma zostać nakłoniony do przychodzenia do lokalu z kubkiem wielorazowego użytku - własnym lub zakupionym na miejscu w tymże lokalu. Chodzi o to, by Opłata SUP jest w zasadzie symboliczna, Można jednak zadać pytanie, . Wydaje się, że jest prostsze rozwiązanie, które jeszcze kilka lat temu było stosowane w restauracjach z wydzieloną strefą kawiarnianą. Herbata czy kawa była tam podawana w klasycznych filiżankach lub kubkach porcelanowych wielokrotnego użytku. Trafiały one potem do zmywarki. Wobec coraz większej świadomości ekologicznej konsumentów mogłyby one zostać przyjęte z aprobatą. Używanie standardowych filiżanek pozwoliłoby ograniczyć generowanie plastikowo-papierowych odpadów w postaci zużytych kubków jednorazowych, które po wykorzystaniu nadają się tylko do wyrzucenia - a dodatkowo pozwoliłoby klientom zaoszczędzić na dodatkowej opłacie za jednorazowy kubek. "Obecnie w Polsce oferujemy różne opcje, dostosowane do zmieniających się wymogów prawnych, zapewniające bezpieczeństwo żywności i dopasowane do oczekiwań oraz wygody naszych gości. - przekazało nam biuro prasowe McDonald's. "Wybierając kubek jednorazowy, wystarczy po wypiciu napoju wrzucić opakowanie do frakcji papierowej (w naszych restauracjach), abyśmy mogli je przetworzyć i dać mu drugie życie" - tłumaczy sieć, informując przy okazji, że dzięki współpracy z polskim firmą z branży recyklingu Miklan-Ryza z Torunia jest ona w stanie odzyskać włókna papierowe nawet z tzw. opakowań trudnych - zawierających domieszkę polimeru lub zabrudzonych żywnością. "Przetwarzamy odpady opakowaniowe na ręczniki papierowe i papier toaletowy, które - już w nowej postaci - ponownie trafiają do naszych restauracji. Obecnie przetwarzamy aż 95 proc. opakowań, które trafiają gości naszych restauracji" - podkreśla McDonald's. Druga opcja właśnie. McDonald's oferuje : Koszt każdego z tych kubków to Idealny, Najlepiej byłoby nosić je przy sobie cały czas - w końcu wizytę w lokalu nie zawsze planujemy z wyprzedzeniem; nie zawsze wiemy też, czy będziemy mieć ochotę na lody, kawę czy napój gazowany. "Wybierając opcję YourCup, , wracać z nim podczas kolejnych wizyt w McDonald's, korzystając z opcji Mam swój kubek" - tłumaczy nam biuro prasowe sieci. Można też przyjść z "całkowicie własnym" kubkiem do restauracji - ale, uwaga, Na swojej stronie internetowej McDonald's tłumaczy, że : "opakowań wykonanych ze szkła, porcelany i ceramiki". Wygląda więc na to, że - być może chodzi tu właśnie o kwestie bezpieczeństwa. Idąc jednak tym tropem, każda wizyta w restauracji może być uznana za ryzykowną, bo napoje w tradycyjnych lokalach są podawane w filiżankach, szklankach czy kieliszkach, a jedzenie - na ceramicznych czy porcelanowych talerzach. Dodajmy, że w kawiarniach należących do popularnych sieci mamy, póki co, wybór - możemy wypić kawę na miejscu w filiżance bez lub zabrać ją na wynos w kubku jednorazowym za dodatkową opłatą (możemy też oczywiście przyjść z własnym kubkiem lub kupić w lokalu "markowy" kubek wielorazowy).

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS