Blogs
Home/business/Full opcja na akcjach sprzedawcy samochodow. Mia byc bankrut teraz kurs jest 7200 proc. wyzej

business

Full opcja na akcjach sprzedawcy samochodow. Mia byc bankrut teraz kurs jest 7200 proc. wyzej

Kurs Carvany jeszcze dwa lata temu szorowa po dnie a w rekomendacjach pisano ze firma zbankrutuje i akcje beda warte 0. Teraz to jeden z inwestycyjnych hitow na Wall Street ktory da zarobic kilka tysiecy procent. Jeden z gownych akcjonariuszy jednak sprzedaje akcje ale kurs nie przestaje rosnac.

November 21, 2024 | business

Kurs Carvany jeszcze dwa latatemu szorował po dnie, a w rekomendacjach pisano, że firma zbankrutuje i akcjebędą warte 0. Teraz to jeden z inwestycyjnych hitów na Wall Street, który dał zarobić kilka tysięcy procent. Jeden z głównych akcjonariuszy jednak sprzedaje akcje, ale kurs nie przestaje rosnąć. fot. Brian Snyder / / Reuters / Forum Carvana to spółka prowadząca największą platformę doelektronicznego handlu używanymi pojazdami w USA. Oferuje dostawę kupionych autpod drzwi klienta, albo odbiór osobisty w jednym z automatów samochodowych zlokalizowanychw całym kraju. To zintegrowana pionowo firma w tym sensie, że zapewnia odbiór idostawę od/do sprzedających i kupujących, ma przy tym szeroki wybór aut ze swoichzasobów, do tego centra odnowy i inspekcji pojazdów (IRC) oraz pełen pakietopcji finansowania zakupów i ubezpieczenia. W tym roku stopa zwrotu ceny akcji Carvany wyniosła już ponad430 proc. Obecnie to ponad 400 proc. przy kursie 244,50 dolarów za akcję, choćpo wynikach trzy tygodnie temu płacono nawet ponad 259 dolarów. Tegorocznewzrosty następują po 2023 r. kiedy akcje dały zarobić ponad 1000 proc. Jednak w2022 r. kurs stracił blisko 98 proc. ze swojej wartości, a firma była zagrożonabankructwem. Od dna z grudnia 2022 r. do ostatniego szczytu z końcapaździernika 2024 r. kurs zyskał ponad 7 200 proc. Kapitalizacji firmy wynosi teraz 50,8 mld dol. Historyczny szczyt kurs Carvany osiągnął w maju 2021 r., gdyw cenach zamknięcia wyniósł 360,98 dol. W 2021 r. spółka sprzedała ponad 425tys. pojazdów, ponieważ w czasie pandemii sprzedaż używanych aut wzrosła z uwagina ograniczoną podaż nowych. W 2022 r. było to nieco ponad 412 tys. aut, a w2023 r. blisko 313 tys. Po trzech kwartałach tego roku na liczniku jest na razie 302 tys. aut. google.finance Sprzedawca samochodów w opcji full Jednak już rok temuspółka pokazała roczny zysk wielkości 150 mln dol., po stratach notowanych od założeniaw 2012 r. Wszystko dzięki optymalizacji kosztowej przeprowadzonej w ostatnichlatach i modelu biznesowym, zapewniającym pełną obsługę kupujących isprzedających samochody. Najlepiej pokaże to raportowany przez firmę zysk bruttona sprzedaną jednostkę (firma w tym wskaźniku bierze pod uwagę sprzedaż detalicznąi hurtową). Według ostatniego raportu za III kwartał, opublikowanego podkoniec października, wyniósł on 7 685 dolarów na sprzedaną jednostkę (GPU wwydaniu non-GAAP, czyli powiększony o koszt amortyzacji). W jego wyliczeniu firmabierze pod uwagę zyski z każdego etapu sprzedaży auta. Do tego dodaje to, cozarabia na finansowaniu, ale warto zaznaczyć, że udzielone pożyczki w pakietachodsprzedaje. W tej materii współpracuje z Grupą Ally Financial, w którązaangażowany jest Berkshire Hathaway kontrolowany przez Warenna Buffetta. Zbawienna dla Carvany w ostatnich kwartałach okazała się napewno sytuacja makroekonomiczna w USA. Inflacja szybko spadła, zbliżając się docelu Rezerwy Federalnej, gospodarka przy tym uniknęła recesji. Pozwoliło to wkońcu władzom monetarnym rozpocząć cykl obniżek stóp procentowych. Konsumentwydaje się, że przetrwał najtrudniejsze chwile jak i cała branża obciążonamniejszym popytem. Jednak na uwagę zasługują działania zarządu, któremu udałosię zrestrukturyzować zadłużenie oraz cały biznes poprzez przede wszystkimobniżenie kosztów działalności. Szerzej o przyczynach złamania cen akcjiCarvany dwa lata temu, rekomendacji na 0 dol. oraz poprawie sentymentu do inwestycji w sprzedawcę używanychsamochodów pisaliśmy już na Bankier.pl w serii artykułów: „Najgorszafirma roku. Kurs akcji spadł o prawie 100 proc.” , „Shortującystracili miliony”, „Byłanajgorszą spółką roku. Jej akcje odbiły o ponad 1000 proc.”. Wyniki finansowe i prognozy dodały paliwa do wzrostów Wspomniany trzeci kwartał 2024 r. przyniósł kilka rekordów. Pozanajwyższą w historii marżą GPU, rekordowa była skorygowana EBITDA którawyniosła 429 mln dol., czym pobiła konsensu o blisko 30 proc., który zakładał 335,8 mln dol. Marża EBITDA spółki osiągnęła11,7% w trzecim kwartale, co jest „najlepszym wynikiem w historii dlapublicznych sprzedawców detalicznych samochodów”, podano w komunikacie. Firma świętowałatakże sprzedaż 2 milionów samochodów od powstania. Milionowe auto sprzedała w IV kw. 2021 r., po około 9 latach działalności, kolejny milion zająłwięc tylko 2,5 roku. Przychody w III kw. wzrosły o 32% do 3,655 mld dol. Wolumen sprzedaży detalicznej wzrósł o 34 proc. do 108,7 tys. sztuk. Zysk nettowyniósł 148 mln. Zysk na akcję spadł do 64 centów, w porównaniu z 3,60 dol. roktemu, ponieważ firma w procesie restrukturyzacji zadłużenia przeprowadzała kilkaemisji akcji, które rozwodniły akcjonariat. Ostatnią ofertę o wielkości 35 mln akcjii wartości około 1 mld dol. ogłosiła pod koniec lipca. raport spółki Euforię na akcjach wywołały jednak prognozy. W całym 2024 r.Carvana spodziewa się wyników wyższych od wcześniejszych prognoz, o ile warunkigospodarcze pozostaną stabilne. Chce osiągnąć skorygowany zysk EBITDA „znaczniepowyżej górnej granicy” swojej poprzedniej prognozy na poziomie 1–1,2 mld dol. Dlaporównania wynik ten za 2023 r. wyniósł 339 mln dol. Ściana strachu i spekulacyjne Eldorado Wyniki podobają się inwestorom, kurs rośnie już niemalpionowo, jednak jest kilka „ale”. Jeden z głównych akcjonariuszy Carvany iojciec założyciela firmy, Ernest Garcia II, od kwietnia br. sprzedał akcjespółki o wartości 1,4 miliarda dolarów. Może trochę, żałować bo obecnie ich wartośćwynosi 2,5 miliarda dol. Wciąż jednak ma 69,2 mln pozostałych akcji klasy B. Czyma intuicję do przesileń na kursie? Poprzednim razem duże pakiety sprzedawał w2021 r. tuż przed załamaniem cen Carvany. Drugi czynnik ryzyko to wciąż ogromne zadłużenie. Carvana ma5,4 mld dol. długoterminowego długu od którego zapłaciła 157 mln dol. odsetek,co jest kwotą wyższą niż jej dochód netto. W całym roku odsetki od długu mają sięgnąć668 mln dol. Innym ryzykiem jest obsługa pożyczek na zakup samochodów.Najwięcej należności finansowych od Carvany kupuje wspomniana Ally Financial,która podawała w ostatnich miesiącach o wzroście opóźnień w spłacie pożyczek.Co prawda sprzedaje je bez regresu, ale problemy na tym polu mogą zaostrzyćwarunki współpracy i podnieść kryteria oceny kredytobiorców. fintel.io Wciąż jest wiele znaków zapytania dotyczących Carvanyi mimo znacznej poprawy wyników i spektakularnego wzrostu kursu, akcje wciąż są spekulacyjnym Eldorado, co widać także w rozstrzale cen docelowych rekomendacjiportalu fintel.io, gdzie w 12-miesięcznej perspektywie najwyżej wyceniono je naponad 241 dol., a najniżej na nieco mniej niż 73 dol. ze średnią na poziomie168 dol. za akcję. W stosunku do obecnej wyceny, wszystkie są niżej, a kurs jest coraz bliżej historycznego szczytu, do którego pokonania brakuje już nieco ponad 40 proc. Michał Kubicki Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS