Blogs
Home/business/Europa bez aut spalinowych. Polska zawiazuje sojusz z Wochami

business

Europa bez aut spalinowych. Polska zawiazuje sojusz z Wochami

Polska Wochy i Czechy chca szybszej rewizji zakazu sprzedazy samochodow spalinowych.

November 22, 2024 | business

W lutym zeszłego roku na posiedzeniu Parlament Europejski zatwierdził nowe cele redukcji emisji CO2 wytwarzanych przez samochody osobowe i dostawcze. W praktyce doprowadzą one do zakazania aut spalinowych w UE. Cele redukcji poparło 340 eurodeputowanych, przeciw było 279, a 21 wstrzymało się od głosu. Eurodeputowani z Polski, którzy głosowali "za” to: Marek Belka, Robert Biedroń, Włodzimierz Cimoszewicz, Bogusław Liberadzki, Leszek Miller, Sylwia Spurek i Marek Belt. Sojusz Polski, Włoch i Czech Polska prezydencja w UE może postarać się o wcześniejszą rewizję zakazu sprzedaży samochodów spalinowych – donosi jednak RMF FM. Dziennikarka Katarzyna Szymańska-Borginon tłumaczy, że chodzi o "przegląd realności i terminu zakazu rejestrowania silników spalinowych". Włochy od tygodni zapowiadają, że należy przyspieszyć ocenę tego, czy samochody bezemisyjne mogą stanowić alternatywę dla tradycyjnych spalinowych pojazdów. Początkowo raport na ten temat miał być opublikowany w 2026 roku. Jeżeli raport będzie krytyczne, to będzie stanowić podstawę do zakwestionowania zakazu. Polska wspiera Rzym w tych działaniach. "Im szybciej zastanowimy się, czy to ma sens w takiej formie i kształcie, to tym szybciej będziemy mogli pozbyć się tych obciążeń" – miała usłyszeć Szymańska-Borginon. Do Włoch i Polski dołączyły również Czechy. Trzy państwa przygotowują obecnie list w tej sprawie. Od początku roku Warszawa będzie sprawować prezydencję w Unii Europejskiej, a w związku z tym będzie pilotować całą sprawę. Walka o klimat, Polska już ponosi koszty Unijny Zielony Ład dotkliwie odbija się na europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Rezultaty widoczne są także w Polsce. Cięcia finansowe, zwolnienia pracowników, zamykanie fabryk – oto efekty realizacji ideologicznej polityki klimatyzmu. Producenci części samochodowych w Europie są zmuszeni szukać oszczędności, co przekłada się na masowe zwolnienia pracowników. Z powodu forsowania na kontynencie polityki klimatyzmu zwalczającej auta spalinowe, popyt na takie samochody spada, a sektor elektromobilności naturalnie nie jest w stanie zapewnić wystarczającej liczby miejsc pracy. Eksperci oceniają, że Unia Europejska niebawem może stać się importerem netto części do pojazdów. Jeśli proceder nie zostanie powstrzymany, w 2035 r. na terytorium Unii Europejskiej planowane jest wprowadzenie zakazu produkcji i sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Jednak transformacja energetyczna w przemyśle motoryzacyjnym nie będzie – jak zapowiadano – sprawiedliwa. "Dla większości zwolnionych zabraknie miejsca w. Obecnie rosnąca liczba miejsc pracy związanych z elektromobilnością nie jest w stanie wyrównać zwolnień w produkcji związanej z tradycyjnymi napędami" – opisywała jakiś czas temu "DGP". Czytaj też: Posłowie PiS i Konfederacji zgodni: Trzeba odrzucić religię klimatyzmu Czytaj też: Bartoszewicz: Zielony Ład to narzędzie do stworzenia z Europy państwa komunistycznego

SOURCE : dorzeczy
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS