business
Esotiq szykuje nowa franczyze
Nowy koncept ma generowac atrakcyjne wyniki finansowe. Na razie jednak zawioda sprzedaz w sierpniu. Spoka twierdzi jednak ze nie nalezy przywiazywac do tego wiekszej wagi.
68-70 proc. marży brutto chce utrzymać do końca 2024 r. specjalizująca się w handlu bielizną spółka Esotiq & Henderson. W drugim kwartale 2024 r. osiągnięta przez nią marża brutto wyniosła 72,5 proc. co jest najwyższą wartością w niemal dziesięcioletniej giełdowej historii firmy. Tyle, że już za okres od stycznia do sierpnia wyniosła 68 proc. Spółka uzyskała w tym czasie 191,8 mln zł przychodów, a więc o 4 proc. więcej niż w roku 2023. Wakacyjne miesiące były jednak bardzo zróżnicowane. Lipcowe przychody przekroczyły 33 mln zł, co oznacza 8 proc. wzrostu rok do roku. Jednak sprzedaż w sierpniu przekroczyła tylko 24 mln zł, a to z kolei 23-procentowy spadek w porównaniu do sierpnia 2023 r. - W tym roku nasz kalendarz sprzedażowy układa się zupełnie inaczej niż w roku ubiegłym. Okresy, kiedy realizujemy wyprzedaż i sprzedaż nowej kolekcji, są różne. Na całość biznesu lepiej patrzeć w szerszej perspektywie niż jeden miesiąc. W poprzednim roku realizowaliśmy wyprzedaż bardzo długo, w tym roku ta wyprzedaż była skrócona i zobaczymy to dopiero w kontekście całego kwartału – twierdzi Diana Okular, członkini zarządu Esotiq & Henderson. Dodaje, że spółka cały czas prowadzi wyprzedaż, a kluczowe są proporcje pomiędzy sprzedażą po cenach obniżonych a wyjściowych. Obecnie ceny wyprzedażowe mają generować szczątkową część przychodów, a nowa kolekcja dobrze się sprzedaje. - W poprzednim roku, kiedy mieliśmy wyższe stany magazynowe, udział kolekcji wyprzedażowych w sprzedaży był duży i trwał długo – zapewnia Diana Okular. - Oczekujemy, że czwarty kwartał będzie dobry sprzedażowo. Czarny piątek chcemy zacząć zdecydowanie wcześniej - dodaje Sylwia Nieckarz-Kośla, prezes Esotiq & Henderson. Zarząd twierdzi, że nie notuje zasadniczych zmian w cenach zakupu towarów. W lipcu spółka wprowadziła jednak na rynek linię Bloovii, która jest co do zasady tańsza – zarówno w sprzedaży, jak i zakupie. Biznes Esotiq & Henderson opiera się głównie na blisko 300 sklepach. W pierwszym półroczu 2024 r. tylko 22 proc. sprzedaży wygenerowała kanał online. W liczbach bezwzględnych było to 29,9 mln zł, z czego około 30 proc. przypadło na aplikację mobilną. Reszta to witryny internetowe własne i cudze (tzw. marketplace’y). Gros placówek handlowych spółki to jednostki franczyzowe. Esotiq & Henderson szykuje dla nich nowy format o nazwie Micro. Przed 2025 r. przedstawicielki spółki nie chcą jednak mówić wiele o swoich oczekiwaniach dotyczących tego konceptu. - Franczyza Micro, jak sama nazwa wskazuje, jest konceptem zakładającym otwieranie małych punktów handlowych – zaznacza Diana Okular. Z jej słów wynika, że spółka nie spodziewa się, by otwarcia sklepów w nowym formacie istotnie wpłynęły na powierzchnię sprzedaży, jaką dysponuje firma. Bardziej mają się dołożyć do samych wyników. - Będzie to koncept, który z założenia ma generować bardzo atrakcyjne wyniki finansowe – twierdzi Diana Okular. Dotychczasowe placówki franczyzowe działają w modelu depozytowym. To Esotiq & Henderson jest więc właścicielem znajdującego się tam towaru, decyduje o jego alokacji do poszczególnych sklepów i polityce cenowo-promocyjnej. Micro ma być podobnym konceptem, ale inaczej „ustawionym finansowo”. Spółka nie ma żadnych konkretnych planów dotyczących rozwoju tzw. sklepów autonomicznych. Nie ma też nic nowego do przekazania w sprawie sporu z PFR dotyczącego zwrotu subwencji covidowej.
PREV NEWSZoty w tendencji deprecjacyjnej rentownosci dwuletnich SPW spady
NEXT NEWSING BSK Decyzja o pierwszej obnizce stop nastapi w II kw. 2025 r.
CEO JPMorgan przestan mitrezyc czasu na TikToku. To gupia strata czasu
Jamie Dimon szef JPMorgan jednego z najwiekszych holdingow finansowych na swiecie z aktywami wartymi 25 bln dol. stwierdzi ze TikTok i Facebook to "gupia strata czasu". Zamiast mitrezyc czas w mediach spoecznosciowych modzi ludzie powinni czytac ksiazki Najlepiej historyczne.
Coraz wiecej Polakow segreguje smieci. Nie zawsze jednak robia to prawidowo
Juz 97 proc. Polakow deklaruje ze segreguje odpady - wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. wiecej niz w 2023 roku. Rosnie rowniez swiadomosc dotyczaca...
Sad przyzna kobiecie odszkodowanie ktorej byy partner uniemozliwia kontakt z ich psem
Sad w Madrycie przyzna odszkodowanie kobiecie ktorej byej partner uniemozliwia kontakt z ich psem rasy husky poinformowaa hiszpanska prasa.
Ponad 28 mld z zysku do sierpnia. Czy banki czeka rekordowy rok
Od stycznia do sierpnia tego roku sektor bankowy wypracowa 288 mld z zysku netto - wynika z danych NBP. Jak zauwaza analityk Rafa Mundry to wiecej niz w caym ubiegym roku. Jednak ten rok sie jeszcze nie skonczy a dla wyniku finansowego kluczowe beda pozostae cztery miesiace.
Europa utknea Chiny odjechay jednorozce ucieky. Polacy maja wazna role do odegrania
Ponad 300 stron analiz sabosci gospodarczej UE zawiera raport przygotowany przez byego szefa Europejskiego Banku Centralnego EBC Mario Draghiego. - Mam nadzieje ze polski premier i ministrowie nie tylko przeczytaja ten dokument lecz zainicjuja dyskusje - mowi nam byy minister srodowiska Marcin Korolec.
Tegoroczny Oktoberfest jednak bez rekordu. Festiwal odwiedzio 67 mln gosci
Konczacy sie w niedziele 189. Oktoberfest w Monachium odwiedzio 67 mln osob co oznacza ze nie ustanowiono nowego rekordu liczby gosci. Tegoroczny festiwal piwa przebiega bardzo spokojnie przekazali organizatorzy.