Blogs
Home/business/Duza zmiana w ofercie dyskontow. "Klienci sa zdezorientowani"

business

Duza zmiana w ofercie dyskontow. "Klienci sa zdezorientowani"

Szykuje sie duza zmiana w najwiekszych dyskontach w Polsce. Sklepy w poszukiwaniu oszczednosci zamierzaja ciac oferte dostepnych produktow na swoich pokach. "Klienci sa nadmiarem zdezorientowani i naprawde nie potrzebuja siedmiu roznych keczupow do wyboru" - powiedziaa "Rzeczpospolitej" jedna z ekspertek.

November 21, 2024 | business

W ostatnich latach w Polsce, a klienci coraz częściej wybierali na zakupy właśnie takie miejsca. Wpływ na to mają nie tylko często niższe ceny niż w hipermarketach, ale także szeroka . Pozycję w ostatnim czasie utwierdziła " " pomiędzy największymi sieciami. Takie sieci, jak , czy , zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Jak donosi "Rzeczpospolita", wkrótce w może dojść do . Mowa o stopniowym na sklepowych półkach, która już jest zauważalna, a w najbliższym czasie może okazać się sporym wyzwaniem, zwłaszcza dla producentów. To właśnie producenci mieli najbardziej ucierpieć na cenowej rywalizacji. "Rz" podaje, że " " pomiędzy a Biedronką wymusiła na dostawcach kolejne i zmusiła inne sektory rynku do silniejszej aktywności promocyjnej. Dodatkowo - zdaniem wielu ekspertów - jednocześnie . Z racji tego, że w Polsce model dominuje, to właśnie do niego muszą się dostosować inni gracze. Oznacza to i stopniowe na półkach do tych najszybciej rotujących. Zdaniem prezes firmy badawczej Inquiry Agnieszki Górnickiej, " i ". Jak dodała, wszystko zależy od kategorii produktów, bo np. w majonezie silne są lokalne przyzwyczajenia co do marek. " , a jest to najgorsza wiadomość dla producentów, którzy będą musieli walczyć o miejsce na półce" - powiedziała w rozmowie z "Rz". Jak podał dziennik, strategię upraszczania i wzmacniania portfolio marek własnych w celu "poprawy ich efektywności" zapowiedziała niedawno sieć . Proces wciąż trwa - . Nowa strategia ma pozwolić osiągać jak najlepszy stosunek jakości do ceny. W opinii prezesa Forum Dialogu Gospodarczego Andrzeja Falińskiego, potrafią przy ograniczonym wyborze generować wysoką sprzedaż. "Inne sieci też na to stawiają. , inaczej znika się ze sklepu" - wyjaśnił w rozmowie z dziennikiem.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS