Home/business/Biznesowy wizerunek mozna podkreslic makijazem

business

Biznesowy wizerunek mozna podkreslic makijazem

Makijaz nakadany do pracy powinien byc naturalny ukrywac niedoskonaosci i podkreslac profesjonalizm. Kluczem do sukcesu jest umiar odpowiednie kosmetyki i wasciwa pielegnacja cery.

October 04, 2024 | business

Pojęcie makijażu biznesowego pojawiło się na początku lat 90. XX w., kiedy kobiety doszły do władzy w strukturach korporacyjnych i zaczęto się zastanawiać, jakie przełożenie powinna mieć ich kobiecość na wizerunek w pracy. – Zasady wizażu były wówczas dość specyficzne. Zakładały, że twarz kobiety jest dzielona na dwa trójkąty. Pierwszy, czyli górny, zwany biznesowym, wyznaczały linie prowadzone od czubka nosa przez zewnętrzne kąciki oczu. Powinien być podkreślony makijażem ze względu na psychologię – chcemy złapać kontakt wzrokowy z rozmówcą – wyjaśnia Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR Sephory. Wydobycie oczu na pierwszy plan makijażem ma ułatwić to zadanie. A co z drugim trójkątem? – Nazywany jest osobistym. Ciągnie się od czubka nosa przez zewnętrzne kąciki warg i dotyczy głównie ust. Miały być podkreślane, ale w makijażu wieczorowym i koktajlowym. W biznesowym należało wydobywać oczy. Zasady te uległy na przestrzeni lat pewnym zmianom. Kobiety piastujące bardzo wysokie stanowiska stwierdziły, że władzę, którą reprezentują, chcą jednak podkreślać mocno nasyconym makijażem ust. Dlatego przyjęło się, że niższe szczeble hierarchii korporacyjnej raczej podkreślają oczy, a wyższe dopuszczają bardzo mocne zarysowanie ust kolorem – mówi Sergiusz Osmański. Umiar to podstawa Uniwersalny makijaż biznesowy powinien jedynie lekko podkreślać urodę. – Makijaż biznesowy ma być przede wszystkim naturalny, dyskretny i elegancki. Najlepiej wygląda, kiedy jego celem jest podkreślenie urody, a nie jej ukrywanie czy tworzenie sztucznego efektu. Powinien być spójny z dress codem, jaki obowiązuje w miejscu pracy, a odpowiednio wykonany ma dodawać profesjonalizmu – uważa Damian Duda, ekspert ds. wizażu marki YSL Beauty. Subtelne podkreślenie urody sprawia, że kobieta czuje się atrakcyjniejsza, przez co rośnie jej pewność siebie. – Ułatwia jej to nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji biznesowych. Dobra prezencja pomaga też w profesjonalnym odbiorze, może wzmacniać pozytywny wizerunek, który kreuje zachowaniem, czy też kompetencjami – twierdzi Damian Duda. Właściwie wykonany makijaż biznesowy ukryje niedoskonałości cery: wypryski, przebarwienia czy cienie pod oczami i to bez efektu maski. Pomoże też zatuszować oznaki stresu lub nieprzespanej nocy. Najważniejszą zasadą przy nakładaniu makijażu do pracy jest umiar. Dotyczy to liczby i intensywności kosmetyków kolorowych. – Stawiajmy na trwałe, matowe wykończenie. Zalecam pozostawienie na inne okazje mocnych błysków na oku, drobinowych rozświetlaczy na twarzy i jaskrawych kolorów ust. Graficzną, czarną wyciągniętą kreskę zamieniłabym na roztartą kredkę w linii rzęs – proponuje Urszula Gul, ekspertka od wizażu i właścicielka marki Umalowana. W biurze sprawdzą się brzoskwinie Kolejną zasadą makijażu biznesowego jest naturalność. Warto wybierać neutralne kolory cieni do powiek. Idealnie sprawdzą się beże, brzoskwinie i brązy. W przypadku szminek odpowiednie będą stonowane barwy, np. delikatny róż. – Podkreśli to autentyczność, pewność siebie i nada świeżego, młodzieńczego wyglądu. Osobom, które większość czasu spędzają w biurze i czują, że po kilku godzinach wyglądają na zmęczone, radzę sięgać po cienie i pomadki o ciepłym podtonie – niezależnie od typu urody – żeby mimo niekorzystnego sztucznego oświetlenia cały czas wyglądać świeżo – proponuje ekspert YSL Beauty. Na niektórych stanowiskach i w pewnych branżach można sobie jednak pozwolić na pewne odstępstwa od reguły. – Osoby na stanowiskach kreatywnych, np. szefowa działu modowego, mogą wyrazić swoją osobowość przez odważniejsze akcenty, np. czerwoną szminkę czy wyrazistą kreskę na oku. Takie detale nie tylko podkreślają indywidualny styl, lecz także wzmacniają autorytet w branży, w której najważniejsza jest indywidualność i wyczucie estetyki. Odpowiednio dobrany makijaż staje się elementem autoprezentacji. Może wzmacniać wizerunek profesjonalisty, a jednocześnie pozwala wyróżniać się w tłumie – sugeruje Małgorzata Fic, ekspertka ds. wizażu marki Lancôme. Liczy się jakość, a nie ilość Żeby makijaż utrzymał się przez cały dzień, do jego wykonania należy wybierać trwałe kosmetyki wysokiej jakości. Ich nakładanie na twarz nie powinno zająć wiele czasu – z reguły wystarcza 15 minut. – Należy się zaopatrzyć w odpowiednio dobrany do koloru skóry podkład i korektor do ukrycia niedoskonałości. Oprócz tego trzeba nabyć utrwalający puder, delikatny róż w odcieniu brzoskwiniowym lub różanym, cienie do powiek w neutralnych kolorach. Niezbędny jest też brązowy lub czarny eyeliner, a także klasyczny tusz do rzęs. Do kompletu przyda się pomadka lub błyszczyk w stonowanym kolorze – wymienia Damian Duda. Należy też postawić na akcesoria dobrej jakości. – Do stworzenia pełnego i trwałego, a przede wszystkim szybkiego makijażu biznesowego w zupełności wystarczą dwa pędzle – jeden do twarzy, drugi do oka. Oprócz tego przydadzą się gąbeczka do podkładu i welurowy puszek do aplikacji pudru – uważa właścicielka marki Umalowana. Oczyszczanie i nawilżanie Klimatyzacja w biurze może negatywnie wpływać na skórę, warto więc pamiętać nie tylko o nienagannym makijażu, lecz także o nawilżaniu cery. – Połączenie matowych, kryjących formuł bez odpowiedniej pielęgnacji może spowodować efekt maski i przemęczonej, suchej skóry, a także podkreślić zmarszczki – przypomina Urszula Gul. Dbanie o cerę wymaga regularności, a taka rutyna dla wielu osób jest wyzwaniem. – Warto codzienne oczyszczać, tonizować i nawilżać skórę. Zachęcam też, by co czwarty dzień wykonać delikatny enzymatyczny peeling, który usunie obumarły naskórek i ułatwi absorbcję składników z pielęgnacji. Dzięki temu zabiegowi również podkład utrzyma się dłużej – kwituje Damian Duda.

SOURCE : pb
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS