Home/business/ATM Grupa kreci nowy film dla Netfliksa. Prezes odnios sie do sporu w rodzinie Solorza

business

ATM Grupa kreci nowy film dla Netfliksa. Prezes odnios sie do sporu w rodzinie Solorza

Podwrocawski producent filmow ma nowe zlecenia od Netfliksa i rozmawia z Amazonem. Szef polskiej firmy widzi fluktuacje u streamingowych platform. Wazni sa klienci tacy jak Polsat. Jak komentuje spor w rodzinie Zygmunta Solorza

By Urszula Zielińska | October 02, 2024 | business

ATM Grupa, producent filmów, seriali oraz innych formatów dla nadawców telewizyjnych i platform streamingowych, a ostatnio także kin („Rzeczy Niezbędne” w reż. Kamili Tarabury zebrały nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni) chce zakończyć 2024 rok bardzo dobrymi wynikami finansowymi – poinformował Emil Dłużewski, członek zarządu firmy z Bielan Wrocławskich. Nie sprecyzował, co to oznacza. ATM Grupa obiecuje udany rok - W spółkach konsolidowanych metodą pełną planujemy na koniec roku bardzo dobre wyniki – powiedział dziennikarzom i analitykom we wtorek. Kontrolowana przez małżeństwo Dorotę i Tomasza Kurzewskich grupa wykazała po półroczu 112,4 mln zł przychodu (wzrost o 15 proc.), 22,3 mln zł EBITDA (plus 21 proc.), 11,6 mln zł zysku operacyjnego (plus 49 proc.) oraz 9,9 mln zł zysku netto (plus 50 proc.). Czytaj więcej Analitycy podnoszą prognozy dla rynku streamingu w Polsce. Kiedy Netflix z tanim abonamentem z reklamami? ATM Grupa od lat produkuje lub udostępnia infrastrukturę i specjalistów do produkcji filmów i innych programów dla stacji telewizyjnych. Prezes Andrzej Muszyński nie kryje jednak, że obecnie istotnym dla niej segmentem klientów są platformy streamingowe. „Breslau” prawie gotowy. Netflix zleca kolejne produkcje - W Polsce szczególnie, ale też na świecie fluktuuje segment, który wydaje się dla nas krytycznie ważny, czyli segment platform SVoD (subskrybowane wideo na żądanie – red.). Platformy eksperymentują: zaczynają pokazywać reklamy, przybywa FAST-ów (ang. free ad-supported television, czyli internetowe kanały telewizyjne z reklamami) – powiedział Muszyński, dodając, że ATM Grupa jest w trakcie budowy pozycji na tym rynku. ATM Grupa wyprodukowała dla Netfliksa już m.in. „Zachowaj spokój”, czy „W głębi lasu” . Prezes spółki zdradził dziś, że wyprodukowała ona dla Netfliksa czwarty tytuł (nie podał szczegółów), a kolejne trzy są w planach. Ocenił, że serial „Breslau” kręcony dla platformy Disney+ jest zaawansowany w 70 proc. - Rozmowy z Primem (Amazon Prime – red.) trwają, są bardziej skomplikowane – powiedział Muszyński. Podkreślał, że ATM Grupa jest nadal mocnym uczestnikiem rynku produkcji telewizyjnych. Obecnie realizuje serial dla Telewizji Polskiej, który zapewne trafi także na którąś z platform streamingowych – mówił. Muszyński o sporze w Polsacie: Niewskazane niepokoje Ważnym klientem ATM Grupy jest od początku historii firmy Telewizja Polsat (Zygmunt Solorz ma ponad 17 proc. akcji). Muszyński pytany o wpływ sporu rodzinnego w grupie Cyfrowy Polsat na biznes ATM Grupy zapewnił z jednej strony, że widzi ryzyka utraty takiego klienta. – Nie czuję żadnego zagrożenia. Programy, które produkujemy są fundamentem zarówno dla Polsatu, jak i TV4 – powiedział. Pytany o nowe produkcje premium przyznał, że spór rodzinny Solorzów niesie pewne ryzyko dla przyszłych projektów. - Tego typu niepokoje nie są wskazane. Stabilność takiego podmiotu (jak Polsat – red.) jest ważna dla całego rynku – powiedział Andrzej Muszyński. - W Polsacie mamy jeden wysoko budżetowy serial zaklepany. Natomiast obawiam się opóźnienia w procesach decyzyjnych przy rzeczach nowych, zwłaszcza wykraczających poza poziom budżetów, do których Polsat był przyzwyczajony – dodał prezes ATM Grupy. Szwedzkie straty Menedżment producenckiej grupy podał także, że wyniki trzeciego zakończonego właśnie kwartału zasiliły takie projekty jak obsługa Igrzysk Olimpijskich, czy realizacja programu „The Voice of Poland” dla Telewizji Polskiej. Czytaj więcej Wejście platform streamingowych na rynek reklamy to ryzyko i szansa dla krajowych nadawców telewizyjnych. Stratę po półroczu miał segment deweloperski ATM Grupy (0,3 mln zł netto). Spadł zysk segmentu gier komputerowych, za który odpowiada wynik spółki matki giełdowego producenta – BoomBitu. - Nasz skonsolidowany wynik byłby lepszy, gdyby nie jednorazowy odpis na gruncie, który posiadamy w Szwecji – zaznaczył we wtorek Dłużewski. Chodzi o nieruchomość w Anderslov, należącą do ATM Development AB, zależnej od ATM Living AB. – Spodziewamy się w segmencie deweloperskim bardzo dobrego wyniku ze względu na zaplanowane na czwarty kwartał przeniesienia własności – zapowiedział menedżer.

SOURCE : rp
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS