Blogs
Home/business/287 tys. aut wezwanych do serwisu. Poowe stanowiy dwie popularne marki

business

287 tys. aut wezwanych do serwisu. Poowe stanowiy dwie popularne marki

W 2024 r. do serwisow w ramach kampanii naprawczych w Polsce musieli zgosic sie wasciciele przeszo 287 tys. samochodow wynika z danych Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentow. Najwiecej problemow ze swoimi autami mieli posiadacze bmw toyot oraz poudniowokoreanskich kii i hyundaiow.

January 01, 2025 | business

W 2024 r. do serwisów w ramach kampanii naprawczych w Polsce musieli zgłosić się właściciele przeszło 287 tys. samochodów – wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięcej problemów ze swoimi autami mieli posiadacze bmw, toyot oraz południowokoreańskich kii i hyundaiów. fot. calvste / / Shutterstock W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy kampanie naprawcze ogłaszało 32 producentów aut. Wśród nich można było znaleźć zarówno modele najpopularniejszej marki w polskich salonach: Toyoty oraz komisach: BMW jak i auta najdroższych marek: McLaren, Rolls-Royce i Aston Martin czy tak rzadko spotykane jak Ineos Grenadiers. Aut, w których wykryto możliwość wystąpienia usterki, było najwięcej w ostatnich latach. W 2023 r. do serwisów musieli zgłosić się właściciele 237 tys. samochodów zarejestrowanych w Polsce, przed dwoma laty licznik zatrzymał się na 212 tys. a przed trzema na 231 tys. Z kolei w 2020 r. było to 250 tys. pojazdów. Tym razem po kilku latach „dominacji” Toyoty, palma pierwszeństwa w tym nie do końca chlubnym zestawieniu przypadła BMW, które do swoich autoryzowanych stacji obsługi wezwało właścicieli ponad 88 tys. aut. To w głównej mierze efekt trzech kampanii przywoławczych, przeprowadzonych w sierpniu. Jak wówczas pisaliśmy, wadliwe okazały się poduszki powietrzne, a wykryte problemy dotyczyły także układu kontroli emisji spalin. Tylko podczas jednej akcji przywoławczej, zresztą największej w ostatnich latach w Polsce, BMW do warsztatów zaprosiło ponad 80 tys. właścicieli 36 modeli wyprodukowanych przez bawarski koncern. Ponad 70 tys. aut do swoich serwisów przywołała także Toyota. Najwięcej – ponad 43 tys. – pod koniec listopada, gdy w najpopularniejszej z toyot w Polsce – corolli – wykryto możliwość wystąpienia problemów z ciśnieniem płynu hamulcowego. Kampanie naprawcze samochodów w 2024 r. Marka Liczba pojazdów objętych kampanią naprawczą BMW 88 165 Toyota 70 761 Kia 45 385 Hyundai 15 108 Honda 9765 Jeep 9092 Citroen 8000 Chevrolet 6710 Mitsubishi 5882 Renault 5732 Ford 4759 Mazda 4143 Volvo 2723 Peugeot 2000 Opel 1817 Suzuki 1484 Fiat 1288 Dacia 945 Mini 881 Alfa Romeo 542 Jaguar 513 Aston Martin 418 Range Rover 401 Infinity 234 DS. 191 Subaru 120 Lexus 103 Rolls-Royce 27 Aston Martin 26 McLaren 11 Nissan 9 Ineos Grenadiers 8 Źródło: Bankier.pl na podstawie danych UOKiK Toyota razem z Lexusem przeprowadzała duże kampanie naprawcze także w pierwszej połowie roku. Pod koniec czerwca do serwisów wezwani zostali właściciele 22,2 tys. aut zarejestrowanych w Polsce. Wady wykryte zostały wówczas w dziesięciu modelach, wyprodukowanych w Japonii pomiędzy kwietniem 2021 r. a styczniem 2024 r. Felerne okazały się wówczas kamery montowane w pojazdach. Kilkadziesiąt lub kilkanaście tysięcy wadliwych aut do serwisów wezwały także dwie południowokoreańskie, również popularne w Polsce, marki: KIA i Hyundai. Co ciekawe, inaczej niż w poprzednich latach, na zgromadzonej przez UOKiK liście, zabrakło aut produkowanych przez drugiego najpopularniejszego w Polsce producenta – Skodę. Wady wieku dziecięcego Spośród modeli segmentu premium największą kampanię naprawczą przeprowadziło Volvo, które wezwało do serwisów właścicieli jednego z trzech najpopularniejszych modeli premium – volvo xc40. Problem dotyczył najnowszych egzemplarzy z roku modelowego 2024, a okazała się nim usterka kierunkowskazu. Wśród tzw. wad wieku dziecięcego, czyli potencjalnych usterek wykrywanych w pojazdach, które dopiero co zjechały z taśm produkcyjnych, można było znaleźć także problemy dotyczące mechanizmów montowania fotelików dziecięcych (isofix) czy zagłówków, którą to usterkę wykryto w przypadku hondy zr-v. Auta dostawcze i luksusowe też się psuły Problemy wykrywano także w autach dostawczych. W tym segmencie największą kampanią naprawczą objęte zostało ponad 5,1 tys. egzemplarzy renault master, w których, jak informował producent, „mogło dojść do uszkodzenia przewodu zasilającego paliwa w komorze silnika, w wyniku jego ocierania się o się o wiązkę elektryczną w komorze silnika”. Z potencjalnymi usterkami musieli borykać się również właściciele aut luksusowych. Wadliwe pompy paliwa, akumulatory, wyciekający olej czy samoczynnie otwierające się maski to problemy, które dotknęły w 2024 r. właścicieli aston martinów, rolls-royce’ów i mclarenów zarejestrowanych w Polsce. MKZ Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS