Blogs
Home/world/Rosyjskim liniom lotniczym grozi masowe bankructwo. Problemy u wielu przewoznikow

world

Rosyjskim liniom lotniczym grozi masowe bankructwo. Problemy u wielu przewoznikow

Zachodnie sankcje po raz kolejny odbijaja sie na lotnictwie w Rosji. Powodem tragicznej sytuacji finansowej maych i srednich przewoznikow sa dugi za leasing zagranicznych maszyn.

November 13, 2024 | world

30 małych i średnich rosyjskich linii lotniczych, które zapewniają ponad jedną czwartą (26 proc.) krajowego ruchu pasażerskiego, może zbankrutować w 2025 r. Tekst publikujemy dzięki uprzejmości portalu The Moscow Times. Wesprzyj niezależne rosyjskie dziennikarstwo Przewoźnikom grozi gwałtowne pogorszenie sytuacji finansowej i cofnięcie certyfikatów operatorskich z powodu nagromadzonych długów za leasing zagranicznych samolotów . Po nałożeniu sankcji w 2022 r. wielu z nich zaprzestało dokonywania płatności leasingowych. Rząd zezwolił na umorzenie długów w 2025 r., ale na kwoty zostanie nałożone 25 proc. podatku od zysków. Takie obciążenie finansowe może zmusić ich do zamknięcia. Katastrofa lotnicza w Rosji. Kraj Putina to trójkąt bermudzki. Z potęgi zostały "latające trumny" i 700 wypadków rocznie Leonid Mochow, dyrektor generalny linii NordStar, zwrócił uwagę na ten problem już wcześniej. W liście do Stowarzyszenia Operatorów Transportu Lotniczego zauważył, że pomimo tego, że samoloty zostały wpisane do rosyjskiego rejestru i kontynuują działalność na lotach krajowych, umowy leasingowe z zagranicznymi właścicielami nadal obowiązują. Jednocześnie pieniądze na leasing zostały wykorzystane przez przewoźników lotniczych na utrzymanie zdatności do lotu samolotów, co stało się droższe z powodu sankcji. W związku z groźbą bankructwa małych i średnich linii lotniczych stowarzyszenie opracowuje propozycje zmian w kodeksie podatkowym, aby chronić interesy przewoźników. Prawie cała flota rosyjskich przewoźników była zarejestrowana na Bermudach, w Irlandii i krajach europejskich, a średnia płatność za nienowe samoloty Airbus A320 wynosiła 80-150 tys. dol. (328-615 tys. zł) miesięcznie — mówi Andriej Patrakow, założyciel RunAvia, firmy zajmującej się bezpieczeństwem lotów i certyfikacją. Według niego nieprawidłowe jest traktowanie zwolnionych opłat leasingowych jako dochodu i opodatkowanie, ponieważ środki są wykorzystywane do utrzymania zdatności do lotu.

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS