Home/world/Niemiecka kolej ma powazny problem. "Desperacko poszukuje funduszy"

world

Niemiecka kolej ma powazny problem. "Desperacko poszukuje funduszy"

Niemiecka kolej Deutsche Bahn latami oszczedzaa na modernizacji a teraz cierpi. Kazdy kto nimi podrozuje wie jak ze jest to doswiadczenie w ostatnich latach. Spoznienia i anulacje pociagow sa na porzadku dziennym. Przy przesiadkach zwykle nie wystarcza ostrozna kalkulacja 30 minut miedzy poaczeniami.

September 27, 2024 | world

Z problemami mierzą się osoby, które chcą dostać się pociągiem do Kolonii. Podróżni omijają to miasto już od poniedziałku bo od tego czasu większość pociągów dalekobieżnych nie zatrzymuje się w tym mieście Powodem są prace budowalne nad nową elektroniczną sygnalizacją Zdaniem szefa szwajcarskich kolei niemiecka kolej nie jest w wystarczającym stopniu zdigitalizowana. Jak twierdzi, problemem jest też podział, w którym infrastruktura, transport pasażerski i transport towarowy należą do różnych spółek Więcej takich artykułów znajdziesz na stronie głównej Onetu Powodem takiego stanu rzeczy jest katastrofalny stan infrastruktury i konieczne modernizacje. Podróżujący dowiadują się zatem, że ich pociąg nie pojedzie albo przyjedzie z opóźnieniem ze względu na awarię zwrotnicy, remont wiaduktu czy brak personelu. Dworzec Główny w Kolonii odcięty Powodu do radości nie mają teraz m.in. podróżujący do albo przez Kolonię. To popularne wśród turystów miasto z gotycką katedrą zostanie prawie całkowicie odcięte od ruchu kolejowego. Dotyczy to nie tylko pociągów dalekobieżnych, ale i kolejki podmiejskiej S-Bahn. Przerwa w ruchu nastąpi przez osiem godzin od piątkowego wieczoru (27 września) do godziny 5:00 w sobotę. To samo dotyczy dworca kolejowego po drugiej stronie Renu – Kolonia-Messe/Deutz, gdzie znajdują się m.in. kolońskie targi. Spóźnił się na pociąg, wsiadł do kolejnego. Polak tłumaczy, jak działają koleje u naszych sąsiadów Powodem są prace budowalne nad nową elektroniczną sygnalizacją. Deutsche Bahn obiecuje, że w tym czasie będzie kursować komunikacja zastępcza – autobusy, ale na wszelki wypadek prosi podróżnych o omijanie Kolonii – o ile to możliwe. Właściwie podróżni omijają Kolonię już od poniedziałku, 23 września, bo od tego czasu większość pociągów dalekobieżnych nie zatrzymuje się w tym mieście. Z kolei międzynarodowe pociągi (np. do Brukseli) odjeżdżają z innych – mniejszych dworców w Kolonii. Sąsiedzi współczują Problemy niemieckich kolei nie pozostają niezauważone przez sąsiadów Niemiec. – Niemcy w tej chwili są w obliczu nowych inwestycji, modernizacji całej swojej siatki połączeń – powiedział Deutsche Welle Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A. podczas wizyty na targach InnoTrans w Berlinie. – Są w trakcie bardzo dużego programu modernizacyjnego. Tak, że niestety trzeba naszemu niemieckiemu partnerowi wybaczyć to, że musi przebudować swoją infrastrukturę, tak, żeby docelowo móc realizować z powodzeniem swoje połączenia – dodał. Chciał kupić bilety na pociąg do Berlina. Tysiąc złotych taniej u zagranicznego przewoźnika – Wasz kraj ma bardzo złożony system, który nie jest w dobrym stanie – powiedział z kolei szef szwajcarskich kolei Vincent Ducrot berlińskiej gazecie "Tagesspiegel". – Cierpię wraz z oddanymi pracownikami kolei i klientami – dodał. Do granicy i nie dalej Szwajcaria znana jest ze stosunkowo punktualnych pociągów. Od zeszłego roku zatrzymuje znacznie opóźnione pociągi z Niemiec w przygranicznej Bazylei, aby nie zakłócać ruchu kolejowego w Szwajcarii. – Do granicy odpowiedzialna jest Deutsche Bahn, a potem muszę oferować moim klientom dobrą obsługę – dodał szwajcarski menedżer. Problemy z pociągami z Niemiec. "Pasażerowie z Polski są po prostu wyrzucani" W rozmowie z gazetą stwierdził on, że w Niemczech "zbyt mało zrobiono dla sieci i obecnie to się mści". Za mało angażują się także niemieccy politycy. — Najpierw było dużo pieniędzy na kolej, potem anulowano plan i teraz desperacko próbują znaleźć nowe fundusze. Trzeba je zabezpieczyć na dłuższą metę – ocenił Ducrot. Jego zdaniem niemiecka kolej nie jest w wystarczającym stopniu zdigitalizowana. Problemem jest też podział, w którym infrastruktura, transport pasażerski i transport towarowy należą do różnych spółek. – Ludzie mniej ze sobą rozmawiają i najpierw pilnują własnych interesów – podsumował.

SOURCE : wiadomosci
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS