Home/technology/Wyczekiwana GigafactoryX Impactu uruchomiona

technology

Wyczekiwana GigafactoryX Impactu uruchomiona

Impact Clean Power Technology poinformowao w komunikacie prasowym o uruchomieniu wysoko zautomatyzowanej linii produkcyjnej baterii litowo-jonowych dla transportu ciezkiego ktora umozliwi produkcje co najmniej 16 000 kompletnych systemow bateryjnych rocznie.

September 18, 2024 | technology

Wyczekiwana GigafactoryX Impactu uruchomiona Impact Clean Power Technology poinformowało w komunikacie prasowym o uruchomieniu wysoko zautomatyzowanej linii produkcyjnej baterii litowo-jonowych dla transportu ciężkiego, która umożliwi produkcję co najmniej 16 000 kompletnych systemów bateryjnych rocznie. W czerwcu 2023 roku Evertiq pisał, że polska spółka z Grupy Grenevia zaprezentowała wizualizację GigafactoryX , czyli wielkoskalowej fabryki baterii dedykowanych pojazdom elektrycznym i magazynom energii. Kilka miesięcy wcześniej natomiast informowaliśmy, że Impact zamówił linię produkcyjną do GigafactoryX , którą wdroży Teamtechnik Production Technology. Teraz, po długich miesiącach wyczekiwania, Impact Clean Power Technology, poinformował o uruchomieniu „najnowocześniejszej w Europie, wysoko zautomatyzowanej linii produkcyjnej baterii litowo-jonowych”. Firma wskazuje w komunikacie prasowym, że nowa linia pozwoli jej zwiększyć moce wytwórcze z 0,6 do 1,2 GWh w 2024 roku, a docelowo do nawet 4 GWh. GigafactoryX to jednak nie tylko zakład produkcyjny. To tam będzie mieściła się nowa siedziba firmy, a także dział R&D, laboratorium testowe oraz magazyn. „W IMPACT przez lata doskonaliliśmy nasze systemy bateryjne dla transportu ciężkiego, które wyróżniają się na rynku niespotykaną gęstością energii i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Ich dopełnieniem jest nasz autorski BMS, który zapewnia maksymalną integrację i optymalizację wydajności całego systemu, a także chroni go przed najnowszymi zagrożeniami” — mówi Ireneusz Kazimierski, prezes zarządu Impact Clean Power Technology, w komunikacie prasowym. Impact ma ambitne plany, chce się rozwijać i docierać do większej ilości klientów. Jak podaje spółka w komunikacie, nowa, wysoko zautomatyzowana linia produkcyjna znacząco zwiększy potencjał wytwórczy firmy, z 2 500 do min. 16 000 baterii litowo-jonowych rocznie. W przeliczeniu oznacza to, że co 11 minut powstawać będzie kompletny system bateryjny dedykowany dla transportu ciężkiego. „Dzięki nowoczesnej linii produkcyjnej oraz zwiększeniu mocy wytwórczych Impact Clean Power Technology będziemy w stanie dostarczać nasze zaawansowane rozwiązania do większej liczby klientów, co pozwoli nam zrealizować ambitne plany rozwoju spółki” — dodaje Ireneusz Kazimierski. Konstrukcja linii produkcyjnej składa się z 22 stanowisk i zajmuje powierzchnię 1 375 m2. „Po raz pierwszy na świecie zastosowano w niej system transportowy TS7 firmy Bosch Rexroth, który może obsługiwać baterie o wymiarach 1,8 m x 0,5 m x 0,5 m i maksymalnej wadze do 1 tony (średnia waga pojedynczej baterii wynosi około 300 kg.). Linia typu flex umożliwia równoczesną produkcję różnych gabarytów baterii i jest skalowalna” — opisuje firma w komunikacie prasowym. Warto podkreślić, że nowa linia spełnia wymogi certyfikatu IATF16949:2016, który Impact otrzymał w 2024 roku. Oznacza to, że firma spełnia wymogu globalnych standardów przemysłu motoryzacyjnego i zapewnia kompleksowe podejście do jakości, obejmujące zarządzanie łańcuchem dostaw, procesy produkcyjne oraz projektowanie produktów. „Wraz z uruchomieniem nowej linii produkcyjnej w GigafactoryX dołączyliśmy do grona gigafabryk baterii litowo-jonowych, otwierając nowy rozdział w historii IMPACT," – powiedział Ninoslav Sotirov, wiceprezes zarządu Impact Clean Power Technology. „Dzięki temu będziemy mogli realizować wielkoskalowe zamówienia, dostarczając klientom produkty o wyjątkowych parametrach technicznych, wytworzone zgodnie z najwyższymi standardami nowoczesnej produkcji.” Impact podkreśla, że do tej pory dostarczyło na rynek 12 000 pakietów bateryjnych do ponad 4 200 e-autobusów, które przejechały łącznie ponad 170 milionów kilometrów bez żadnego incydentu dotyczącego bezpieczeństwa.

SOURCE : evertiq_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS