technology
Wspozaozyciel Naughty Dog wyjasni dlaczego studio musiao sprzedac sie Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstay
Wspozaozyciel Naughty Dog Andrew Gavin we wpisie w serwisie LinkedIn wytumaczy dlaczego studio sprzedano firmie Sony. Powodem byy byskawicznie rosnace koszty produkcji gier.Informacja Wspozaozyciel Naughty Dog wyjasni dlaczego studio musiao sprzedac sie Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstay zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 26 grudnia 2024.
Wiadomość gry 26 grudnia 2024, 10:14 autor: Adrian Werner Współzałożyciel Naughty Dog wyjaśnił, dlaczego studio musiało „sprzedać się” Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstały Współzałożyciel Naughty Dog, Andrew Gavin, we wpisie w serwisie LinkedIn, wytłumaczył, dlaczego studio sprzedano firmie Sony. Powodem były błyskawicznie rosnące koszty produkcji gier. Źródło fot. Sony i W 1985 roku Andrew Gavin, wraz z Jasonem Rubinem, założył studio Naughty Dog, gdzie następnie spędził 19 lat swojej kariery, aż do opuszczenia firmy w 2004 r. Ten weteran w serwisie LinkedIn zamieścił właśnie wpis tłumaczący, dlaczego w 2001 roku podjęto decyzję o sprzedaniu zespołu koncernowi Sony. Powodem były rosnące koszty. W latach 80. budżety gier studia nie przekraczały 50 tys. dolarów, więc twórcy bez problemy byli w stanie finansować projekty samodzielnie, zyski z każdego z nich używając do opracowanie kolejnych tytułów. RPG Rings of Power (powstające w latach 1989-1991) pochłonęło już 100 tys. dolarów. Gra sprzedała się na tyle dobrze, że przyniosła zysk i za taką samą kwotę autorzy opracowali potem Way of the Warrior . Potem koszty zaczęły jednak szybko rosnąć. Crash Bandicoot (tworzony w latach 1994-1996) pochłonął już 1,6 mln dolarów, a budżet Jak and Daxter (powstającego od 1999 r. do 2001 roku) wyniósł 15 mln dolarów. W 2004 średnie budżety gier AAA były już na poziomie ok. 45-50 mln dolarów (tyle kosztował Jak 3 ) i od tego czasu nieustannie rosną. Jeszcze w 2000 roku Naughty Dog było w stanie samodzielnie finansować swoje projekty, ale potem przestało to już być realistyczną propozycją. Dlatego założyciele studia zdecydowali się 2001 roku na jego sprzedanie firmie Sony. Jak tłumaczy Gavin: Celem sprzedaży studia nie było jedynie zabezpieczenie finansowej przyszłości Naughty Dog. Chodziło także o zapewnienie studiu środków na tworzenie najlepszych możliwych gier, bez bycia przygniecionym ciężarem gwałtownie rosnących kosztów i paraliżującego strachu, że jedno potknięcie zrujnuje wszystko. Z perspektywy czasu Gavin uważa, że ta decyzja była właściwa, zwłaszcza, że dzisiaj opracowanie gier AAA często pochłania 300-400 mln dolarów, a czasem nawet więcej. Trudno nie przyznać mu racji. Zwłaszcza, że Naughty Dog w ostatnich dwóch dekadach wyspecjalizowało się wysokobudżetowych produkcjach o mocno filmowym charakterze. Bez wsparcia Sony serie takie jak Uncharted czy The Last of Us najpewniej nigdy by nie powstały. Oficjalna strona studia Naughty Dog
PREV NEWSSztuczka w Google. Sprawdz internet w wyszukiwarce
NEXT NEWSNasza potezna bron beda chronic futurystyczne drony. Niesamowity zakup naszej armii
Assetto Corsa Evo bedzie dosc uboga gra na start wczesnego dostepu. Tworcy przedstawili na zwiastunie wszystko co musimy o niej wiedziec
Assetto Corsa Evo wyjezdza na ostatnia prosta przed startem wczesnego dostepu. W zwiazku z tym studio Kunos Simulazioni przygotowao 6-minutowy film objasniajacy wszystko co musicie wiedziec o tej grze. Mamy tez liste samochodow i torow.Informacja Assetto Corsa Evo bedzie dosc uboga gra na start wczesnego dostepu. Tworcy przedstawili na zwiastunie wszystko co musimy o niej wiedziec zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 27 grudnia 2024.
Najbardziej niedoceniony horror mog doczekac sie duchowego nastepcy. Shadow of the Eternals nie przekonao graczy
Shadow of the Eternals probowao wykorzystac boom na Kickstartera i powroty wielkich marek. Choc ten duchowy nastepca Eternal Darkness teoretycznie mia wszystko aby odniesc sukces gracze odwrocili sie do niego plecami.Informacja Najbardziej niedoceniony horror mog doczekac sie duchowego nastepcy. Shadow of the Eternals nie przekonao graczy zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 26 grudnia 2024.
9. gra za darmo na Swieta 2024 w Epic Games Store
Epic Games Store udostepni dziewiata darmowa gre. Tym razem bezpatnie odbierzemy polskiego Ghostrunner 2.Informacja 9. gra za darmo na Swieta 2024 w Epic Games Store zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 26 grudnia 2024.
Rekordowy tok na orbicie. Kazdego dnia wydawanych jest 1000 ostrzezen przed kolizjami
Rekordowy tok na orbicie. Kazdego dnia wydawanych jest 1000 ostrzezen przed kolizjami
By Bogdan StechNasza potezna bron beda chronic futurystyczne drony. Niesamowity zakup naszej armii
Nasza potezna bron beda chronic futurystyczne drony. Niesamowity zakup naszej armii
By Bogdan StechRozbysa kosmiczna choinka. NASA prezentuje zapierajace dech w piersiach zdjecie
Rozbysa kosmiczna choinka. NASA prezentuje zapierajace dech w piersiach zdjecie
By Bogdan Stech