Static Ad
Static Ad
Blogs
Home/technology/Wspozaozyciel Naughty Dog wyjasni dlaczego studio musiao sprzedac sie Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstay

technology

Wspozaozyciel Naughty Dog wyjasni dlaczego studio musiao sprzedac sie Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstay

Wspozaozyciel Naughty Dog Andrew Gavin we wpisie w serwisie LinkedIn wytumaczy dlaczego studio sprzedano firmie Sony. Powodem byy byskawicznie rosnace koszty produkcji gier.Informacja Wspozaozyciel Naughty Dog wyjasni dlaczego studio musiao sprzedac sie Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstay zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 26 grudnia 2024.

December 26, 2024 | technology

Wiadomość gry 26 grudnia 2024, 10:14 autor: Adrian Werner Współzałożyciel Naughty Dog wyjaśnił, dlaczego studio musiało „sprzedać się” Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstały Współzałożyciel Naughty Dog, Andrew Gavin, we wpisie w serwisie LinkedIn, wytłumaczył, dlaczego studio sprzedano firmie Sony. Powodem były błyskawicznie rosnące koszty produkcji gier. Źródło fot. Sony i W 1985 roku Andrew Gavin, wraz z Jasonem Rubinem, założył studio Naughty Dog, gdzie następnie spędził 19 lat swojej kariery, aż do opuszczenia firmy w 2004 r. Ten weteran w serwisie LinkedIn zamieścił właśnie wpis tłumaczący, dlaczego w 2001 roku podjęto decyzję o sprzedaniu zespołu koncernowi Sony. Powodem były rosnące koszty. W latach 80. budżety gier studia nie przekraczały 50 tys. dolarów, więc twórcy bez problemy byli w stanie finansować projekty samodzielnie, zyski z każdego z nich używając do opracowanie kolejnych tytułów. RPG Rings of Power (powstające w latach 1989-1991) pochłonęło już 100 tys. dolarów. Gra sprzedała się na tyle dobrze, że przyniosła zysk i za taką samą kwotę autorzy opracowali potem Way of the Warrior . Potem koszty zaczęły jednak szybko rosnąć. Crash Bandicoot (tworzony w latach 1994-1996) pochłonął już 1,6 mln dolarów, a budżet Jak and Daxter (powstającego od 1999 r. do 2001 roku) wyniósł 15 mln dolarów. W 2004 średnie budżety gier AAA były już na poziomie ok. 45-50 mln dolarów (tyle kosztował Jak 3 ) i od tego czasu nieustannie rosną. Jeszcze w 2000 roku Naughty Dog było w stanie samodzielnie finansować swoje projekty, ale potem przestało to już być realistyczną propozycją. Dlatego założyciele studia zdecydowali się 2001 roku na jego sprzedanie firmie Sony. Jak tłumaczy Gavin: Celem sprzedaży studia nie było jedynie zabezpieczenie finansowej przyszłości Naughty Dog. Chodziło także o zapewnienie studiu środków na tworzenie najlepszych możliwych gier, bez bycia przygniecionym ciężarem gwałtownie rosnących kosztów i paraliżującego strachu, że jedno potknięcie zrujnuje wszystko. Z perspektywy czasu Gavin uważa, że ta decyzja była właściwa, zwłaszcza, że dzisiaj opracowanie gier AAA często pochłania 300-400 mln dolarów, a czasem nawet więcej. Trudno nie przyznać mu racji. Zwłaszcza, że Naughty Dog w ostatnich dwóch dekadach wyspecjalizowało się wysokobudżetowych produkcjach o mocno filmowym charakterze. Bez wsparcia Sony serie takie jak Uncharted czy The Last of Us najpewniej nigdy by nie powstały. Oficjalna strona studia Naughty Dog

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS