Blogs
Home/technology/To wy jestescie tu mistrzami gry - to wasza historia. Larian mogo stracic szanse na stworzenie Baldur's Gate 3

technology

To wy jestescie tu mistrzami gry - to wasza historia. Larian mogo stracic szanse na stworzenie Baldur's Gate 3

Larian Studios napotkao sporo wyzwan w trakcie prac nad Baldurs Gate 3 ale to poprzednia produkcja dewelopera niemal nie zaprzepascia szansy na powstanie gry.Informacja To wy jestescie tu mistrzami gry - to wasza historia. Larian mogo stracic szanse na stworzenie Baldurs Gate 3 zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 3 stycznia 2025.

January 03, 2025 | technology

Wiadomość gry 3 stycznia 2025, 09:54 autor: Jakub Błażewicz „To wy jesteście tu mistrzami gry - to wasza historia”. Larian mogło stracić szansę na stworzenie Baldur's Gate 3 Larian Studios napotkało sporo wyzwań w trakcie prac nad Baldur's Gate 3, ale to poprzednia produkcja dewelopera niemal nie zaprzepaściła szansy na powstanie gry. Spis treści: Baldur’s Gate 3 nie tylko dla fanów BG i D&D Grzech Pierworodny i wyrozumiałość Wizards of the Coast Samowola w lochach Studio Larian niemal straciło szansę na stworzenie Baldur’s Gate 3 i tylko wyrozumiałość wydawcy Dungeons and Dragons uratowała projekt . Swen Vincke (szef belgijskiego studia) oraz Adam Smith (odpowiedzialny ze narrację BG 3 ) w rozmowie z redakcją magazynu Edge ujawnili nieco szczegółów zza kulis, rzucających więcej światła na proces produkcji jednej z najlepszych gier RPG ostatnich lat (via GamesRadar ). Baldur’s Gate 3 nie tylko dla fanów BG i D&D W trakcie rozmowy powtórzono, że deweloperom przyświecał jeden cel: stworzyć RPG, które zadowoli nie tylko fanów serii oraz D&D . Zespół miał też nadzieję, że tak znana (choć niejako zapomniana) marka przyciągnie nowe osoby do studia i tym samym pomoże firmie wspiąć się na nowe wyżyny. W końcu kto nie chciałbym być jedną z osób odpowiedzialnych za wskrzeszenie tak kultowego cyklu? Oczywiście wiązała się z tym wielka presja. Po Divinity: Original Sin 2 fani klasycznych RPG mieli spore oczekiwania wobec następnego projektu Larian Studios. Zespół wiedział też, że zawód graczy byłby szczególnie bolesny, gdyby zepsuli tak kultową markę, jak Baldur’s Gate . Do tego deweloper napotkał na wiele problemów, głównie wynikających ze swobody, którą zamierzano dać graczom (co, na przykład, mogło zaowocować zgonami postaci, które powinny pojawić się w cutscenkach). Grzech Pierworodny i wyrozumiałość Wizards of the Coast Część z tych informacji znamy z poprzednich wywiadów z twórcami, także tych, które poprzedziły wyjście BG 3 z wczesnego dostępu. Jednakże obok już znanych faktów Vincke omówił też problem, który napotkano na samym początku prac, na długo przed rozpoczęciem wczesnego dostępu i opóźnieniami spowodowanymi przez pandemię i wojnę (co, przypomnijmy, kosztowało Larian petersburski oddział studia). W sierpniu 2017 roku deweloper otrzymał zgodę na stworzenie Baldur’s Gate 3 od Wizards of the Coast, do którego należy całe uniwersum Dungeons & Dragons . Oczywiście pracownicy studia byli podekscytowani (przynajmniej ci, którzy znali serię), ale był jeden „mały” problem. Larian Studios właśnie kończyło prace nad Divinity: Original Sin 2 i nie miało czasu oraz siły, by dostarczyć na czas dokumenty projektowe BG 3 wymagane przez WotC. Nie trzeba chyba dodawać, że był to jeden z wymogów umowy z wydawcą D&D , który też nie krył swojego niezadowolenia z opóźnienia. Na szczęście Wizards of the Coast dało się przekonać, by dać studiu więcej czasu na opracowanie tych materiałów . Samowola w lochach Nie było to jedyne wsparcie okazane deweloperowi przez spółkę. To Wizards of the Coast dało Larianowi do zrozumienia, że mają niemal pełną swobodę w wykorzystaniu dorobku Baldur’s Gate i D&D w ogóle. Firma miała powiedzieć Larian Studios: „To wy jesteście tu mistrzami gry – to wasza historia” . Zespół wziął sobie te słowa do serca. I tak, na przykład, jedna z ważniejszych lokacji drugiego aktu Baldur’s Gate 3 powstała w oparciu o „pojedynczy wpis zawarty w dwóch frazach”. Być może ta wolność twórcza była jednym z powodów, dla których twórcy postanowili dać graczom równie wielką swobodę, uwzględniając wręcz absurdalną liczbę wyborów i wariacji scen w trzeci Baldur’s Gate . Obecnie Larian Studios pracuje nad kilkoma projektami, aczkolwiek żadnym z nich nie jest nowe Baldur’s Gate . Na pewno przynajmniej jeden z tych tytułów będzie spory , a przy dwóch z nich pomaga nowy, warszawski oddział studia . Ponadto przed Świętami Bożego Narodzenia zapowiedziano testy ostatniej (jakoby) dużej aktualizacji do BG 3 . „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS