Home/technology/Oto 9 zmian i ostrzejsze przepisy. Nowe kary dotkna 80 proc. kierowcow

technology

Oto 9 zmian i ostrzejsze przepisy. Nowe kary dotkna 80 proc. kierowcow

By Tomasz Sewastianowicz | September 23, 2024 | technology

Ministerstwo Sprawiedliwości razem z resortem infrastruktury szykują szereg zmian w przepisach. Nowe rozwiązania mają zaostrzyć konsekwencje za łamanie prawa. Ale po kolei... w obu resortach to odpowiedź na ostatni tragiczny wypadek w na Trasie Łazienkowskiej. Volkswagen Arteon, za którego kierownicą siedział najprawdopodobniej Łukasz Ż. najechał na tył Forda, który następnie uderzył w bariery energochłonne. Fordem podróżowała czteroosobowa rodzina, w zderzeniu zginął 37-letni pasażer Forda (mąż i ojciec). Do szpitala trafiły trzy osoby z tego auta: kierująca 37-letnia kobieta i dzieci w wieku czterech i ośmiu lat. Do szpitala trafiła także kobieta, która podróżowała VW. poinformował resort sprawiedliwości. O jakich zmianach mowa? Lista obejmuje przynajmniej cztery zmiany. W tym wprowadzenie do katalogu przestępstw , stworzenie na drogach osób z orzeczonymi zakazami prowadzenia pojazdów czy też kierowanego przez osobę posiadającą zakaz jego prowadzenia. Zmian można też spodziewać się przepisach dotyczących – chodzi o lepszą skuteczność tej kary, obecnie ta sankcja jest fikcją. Z kolei Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji myśli nad powrotem do Wiceminister Czesław Mroczek uważa, że w utemperowaniu piratów drogowych pomogłoby wprowadzenie przepisów, które uniemożliwiałyby łatwe odzyskiwanie prawa jazdy po raz trzeci, czwarty czy piąty. W MSWiA odbyła się już analiza przepisów z tym związanych. zapowiedział wiceminister. Zobacz również Ministerstwo Infrastruktury w ramach Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wcześniej powołało specjalny zespół, który szykuje szereg zmian w przepisach. Reforma zaproponowana przez ekspertów KRBRD przewiduje m.in. nowe zasady kasowania punktów karnych. Do tego trwają prace nad zmianami w zakresie zatrzymywania prawa jazdy. powiedział Dariusz Klimczak, szef resortu infrastruktury. – wyjaśnił. Skąd taki pomysł? Wprowadzenie zaostrzonej kary resort uzasadnia statystykami, z których wynika, że do ze skutkiem śmiertelnym dochodzi właśnie na drogach jednojezdniowych dwukierunkowych. Z kolei w 2023 roku w wypadkach, w których stwierdzono, że nadmierna prędkość była główną przyczyną ich zaistnienia, zginęło aż 35 proc. ogółu ofiar śmiertelnych. – powiedziała dziennik.pl Anna Szumańska, rzecznik prasowy ministerstwa infrastruktury. – zapowiedziała Szumańska. Na tym jednak nie koniec... W resorcie praca wre także nad innymi przepisami. Lista zmian obejmuje również . Dlaczego? Kierowcy w ostatnim czasie poczuli rozluźnienie i nastąpił skokowy wzrost liczby wypadków oraz zabitych. Eksperci wśród przyczyn pogorszenia sytuacji wskazują m.in. wyborcze prezenty rządu , czyli na kursach reedukacyjnych i skrócenie terminu ważności punktów z dwóch lat do roku. Obecne ministerstwo infrastruktury chce zaostrzyć prawo. Zespół KRBRD uważa, że jest istotna różnica między punktami za niewłaściwe parkowanie i karą za niebezpieczne manewry na drodze. Dlatego przewidziano zniesienie możliwości kasowania punktów karnych m.in. za: zapowiedział wcześniej Klimczak. Czyli kierowców po chwilowej odwilży w przepisach czekają zmiany i zaostrzenie kar. Lista nowości przewiduje: Zobacz również – powiedziała dziennik.pl Maria Dąbrowska-Loranc, kierownik Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS. podkreśliła. . Skuteczność tej sankcji potwierdziła się w badaniach prowadzonych na zlecenie KRBRD w 2015 roku w trakcie wprowadzenia tego obowiązku. Wykazano, że przepis spowodował zmniejszenie się liczby pojazdów przekraczających prędkość w obszarze zabudowanym, w tym w szczególności o więcej niż 10 km/h. Z kolei badania Baseline wykazały także, że po wprowadzeniu tego przepisu w obszarze zabudowanym limity prędkości przekracza mniej niż połowa kierowców (48 proc.). oceniła Maria Dąbrowska-Loranc z ITS. Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

SOURCE : dziennik
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS