technology
"Chcemy opowiadac mroczne historie z duza doza wolnosci" - rozmawiamy z tworcami Gothica i Elexa Bjornem i Jennifer Pankratz
"Gothic sta sie czescia naszego zycia" - powiedzia Bjorn Pankratz gdy spotkaem sie z nim i jego zona Jennifer. Rozmawialismy o tym dlaczego Polacy i Niemcy pokochali te kultowa serie oraz jakie gry bedzie tworzyc nowe Pithead Studio - i nie tylko.Informacja "Chcemy opowiadac mroczne historie z duza doza wolnosci" - rozmawiamy z tworcami Gothica i Elexa Bjornem i Jennifer Pankratz zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 11 listopada 2024.
Publicystyka 11 listopada 2024, 15:19 autor: Maciej Pawlikowski "Chcemy opowiadać mroczne historie z dużą dozą wolności" - rozmawiamy z twórcami Gothica i Elexa, Björnem i Jennifer Pankratz "Gothic stał się częścią naszego życia" - powiedział Björn Pankratz, gdy spotkałem się z nim i jego żoną Jennifer. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego Polacy i Niemcy pokochali tę kultową serię oraz jakie gry będzie tworzyć nowe Pithead Studio - i nie tylko. Historia tego wywiadu jest długa i trudna. Przeprowadziłem go w sierpniu 2024 roku w Kolonii, w Niemczech, w trakcie gamescomu. Biegłem przez zatłoczone hale targowe, wiedząc, że Jennifer i Björn Pankratzowie czekają na mnie na zapleczu sceny Webedii, na której zaprzyjaźniona z nami redakcja GameStara prowadziła wówczas stream związany z inicjatywną Find Your Next Game. Dobiegłem zdyszany, czerwony na twarzy. W małej kanciapie czekała na mnie przeurocza para, legendarni twórcy Gothica , którym w międzyczasie podano kawę. Byłem szczęśliwy, że Björn i Jennifer Pankratzowie znaleźli czas w trakcie tego szalonego zamieszania, jakim są wielkie targi gier, aby spotkać się ze mną i porozmawiać o swoich planach – dopiero co przecież założyli nową firmę, Pithead Studio , i ogłosili, że planują nadal robić gry. A wtedy, w sierpniu, wszyscy jeszcze mówiliśmy o zamknięciu studia Piranha Bytes i zwieńczeniu pewnego etapu historii gier. TEKST PREMIUM Treści premium wymagają więcej czasu i wysiłku i mogą powstawać głównie dzięki Waszemu wsparciu jako czytelników GRYOnline.pl. Jeśli chcecie czytać podobnego rodzaju treści , rozważcie kupno abonamentu! Wykup Abonament Premium GRYOnline.pl Po powrocie z Kolonii usiadłem do transkrypcji i wówczas okazało się, jak potwornie źle nagrała się ta rozmowa. Gamescom to zgiełk porównywalny z rockowym festiwalem i wydobycie z tej kakofonii mających sens wypowiedzi graniczyło z cudem. Pogodziłem się z tym, że wywiad został spalony. Czas mijał i Ania Garas, szefowa działu publicystyki serwisu GRYOnline.pl, dopytywała jednak, czy aby na pewno nie da się nic z tym zrobić. Zrezygnowany siadłem do Audacity, myśląc, że może uda mi się wydobyć choć kilka wypowiedzi, by stworzyć krótkie newsy. Zajęło mi to trochę czasu, ale w końcu odzyskałem w zasadzie całość. Niektóre zdania musiałem wyciąć, bo niestety pożarły je odgłosy dziesiątek tysięcy ludzi, którzy za tekturową ścianą przechadzali się korytarzem, ale wysłałem wywiad do autoryzacji państwu Pankratzom, aby nic ważnego nam nie uciekło. I oto w końcu jest, rozmowa z twórcami oryginalnego Gothica i szefami Pithead Studio – nowego zespołu tworzącego gry indie. Maciej Pawlikowski: Czy jest cokolwiek, co możecie nam powiedzieć o Waszym nowym projekcie i Waszym nowym studiu? Jennifer Pankratz: Tak. W ostatnich miesiącach dużo myśleliśmy o tym, co powinniśmy dalej zrobić. Mieliśmy wiele pomysłów, a że kochamy robić gry, zdecydowaliśmy się spróbować z grami indie. Nowe studio założyliśmy 4 lipca – nazywa się Pithead Studio. „Pithead” to pojęcie pochodzące z naszych rodzinnych stron, z Zagłębia Ruhry. Björn Pankratz: Pithead to po prostu szyb. To wejście do kopalni. A mamy mnóstwo kopalni w Zagłębiu Ruhry, tu, w Niemczech. Jak duże będzie Wasze studio? Björn: Zaczęliśmy w dwie osoby, dopiero co je założyliśmy. Rozmawiamy z różnymi ludźmi, zaczęliśmy pracować nad prototypem i zobaczymy, ilu osób będziemy potrzebować do fazy produkcyjnej. Jennifer: Chcieliśmy zacząć jako mały zespół, bo bycie „dużym” jest dziś po prostu ryzykowne. Jennifer i Björn Pankratzowie Znana niemiecka para z Zagłębia Ruhry to przede wszystkim twórcy legendarnych gier studia Piranha Bytes. Björn to deweloper, scenarzysta, designer i kompozytor, ale dla nas przede wszystkim szef projektów takich serii jak Gothic , Risen i Elex . Jennifer Pankratz to projektantka gier wideo. W Piranha Bytes pracowała nad cyklami Risen oraz Elex . Pracę w branży rozpoczęła w 2008 roku. W 2017 portal GamesWirtschaft uznał Jennifer za jedną z czołowych growych deweloperek w Niemczech i na świecie. Dziś Jennifer i Björn Pankratzowie otworzyli nową firmę – Pithead Studio . Istnieje fanowska teoria, że Risen 1 to nieoficjalna kontynuacja Gothica 3 i że światy tych gier są połączone. Czy Wasza nowa produkcja będzie tajnym, nieoficjalnym sequelem Elexa , bo chodziły słuchy, że interesują Was klimaty postapokaliptyczne? Jennifer: Nie teraz. Nowa gra nie będzie postapo, to będzie gra z cechami, które lubimy – od razu rozpoznacie, że to coś, co stworzyliśmy właśnie my. Kochamy immersję, kochamy wolność, więc jako bohater gry będziesz mógł decydować o tym, co robić dalej, np. ruszyć eksplorować regiony, które nie są zbyt kolorowe... Björn: Mroczne to dobre określenie. Jennifer: Tak, mroczne, ale i intensywne. Chcemy opowiadać historie, głębokie historie z dużą dozą wolności. Zostało jeszcze 69 % zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ... ... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium Abonament dla Ciebie
PREV NEWSW Farming Simulator 25 bedziemy nie tylko rolnikami ale i biznesmenami. Okazji do zarobku bedzie co niemiara
NEXT NEWSTworcy niespodziewanego maego hitu RPG wyjasnili dlaczego DLC do mrocznego Drova Forsaken Kin jest zym pomysem
Jak niewiele trzeba by miasto wypiekniao. Tak byo przed oto jak jest teraz
Jak niewiele trzeba by miasto wypiekniao. Tak byo przed oto jak jest teraz
By Adam BednarekGlobalny eksperyment Google. 40 mln smartfonow w suzbie nauki
Globalny eksperyment Google. 40 mln smartfonow w suzbie nauki
By Bogdan StechAntywirus na telefon to koniecznosc czy zbedny bajer
Twoj smartfon to skarbnica danych - zdjecia kontakty hasa... Ale czy jest bezpieczny Wirusy i hakerzy czyhaja w sieci Dowiedz sie czy potrzebujesz antywirusa w telefonie i jak wybrac najlepsza aplikacje. Android i iOS - ktory system jest bardziej narazony na ataki Odkryj jak chronic swoj telefon.
Zaskakujace odkrycie na Antarktydzie. Cos takiego widzielismy gownie nad Batykiem
Zaskakujace odkrycie na Antarktydzie. Cos takiego widzielismy gownie nad Batykiem
By Bogdan StechTest Razer Freyja. Nakadka na fotel wibruje w grach efekt jest zaskakujaco dobry
Test Razer Freyja. Nakadka na fotel wibruje w grach efekt jest zaskakujaco dobry
By Szymon RadzewiczPlastikowa pogoda. Nowe zagrozenie dla klimatu odkryte wysoko nad ziemia
Plastikowa pogoda. Nowe zagrozenie dla klimatu odkryte wysoko nad ziemia
By Bogdan Stech