Blogs
Home/technology/Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World probowao powrocic do Zony juz kilkanascie lat temu

technology

Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World probowao powrocic do Zony juz kilkanascie lat temu

Zarowno studio GSC Game World jak i STALKER 2 maja za soba burzliwa przeszosc. Na kilka dni przed premiera gry warto przypomniec sobie kulisy powstawania jej pierwotnej wersji ktora miaa zadebiutowac jeszcze w 2012 roku.Informacja Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World probowao powrocic do Zony juz kilkanascie lat temu zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 17 listopada 2024.

November 17, 2024 | technology

Wiadomość gry 17 listopada 2024, 20:00 autor: Krystian Pieniążek Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu Zarówno studio GSC Game World, jak i STALKER 2 mają za sobą burzliwą przeszłość. Na kilka dni przed premierą gry warto przypomnieć sobie kulisy powstawania jej pierwotnej wersji, która miała zadebiutować jeszcze w 2012 roku. Źródło fot. GSC Game World i Pomimo że S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla nie był ideałem, odniósł sukces artystyczny i komercyjny, zdobywając fanów na całym świecie. Kując żelazo póki gorące, deweloperzy z GSC Game World przygotowali dwa samodzielne dodatki do tej produkcji, zatytułowane S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo (2008) oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (2009). Niemniej na tym nie koniec, gdyż mając ochotę na więcej, ukraińscy twórcy przystąpili do pracy nad dziełem znacznie większego kalibru . Sprawdźmy, jak potoczyły się losy pierwszej wersji drugiego S.T.A.L.K.E.R.-a . Ten cykl nie jest częścią naszego działu Premium. Decydując się na zakup abonamentu, możesz jednak pomóc w tworzeniu większej liczby takich artykułów. Dziękujemy. Kup Abonament Premium Gry-Online.pl Nowy rozdział w historii serii Projekt zatytułowany po prostu S.T.A.L.K.E.R. 2 oficjalnej zapowiedzi doczekał się w sierpniu 2010 roku . Jak pisali autorzy w komunikacie opublikowanym na swojej stronie internetowej: Po tym, jak oficjalna sprzedaż serii przekroczyła 4 miliony egzemplarzy na całym świecie, nie mieliśmy już wątpliwości, że musimy zacząć tworzyć nową, wielką grę w uniwersum S.T.A.L.K.E.R. Będzie to kolejny rozdział megapopularnej gry, jakiego gracze od nas oczekują. Prace nad tytułem wystartowały dużo wcześniej, bo już pod koniec 2009 roku. Z premierą tej pozycji celowano zaś w rok 2012 . Co ciekawe, w przeciwieństwie do pierwowzoru, miała ona pojawić się zarówno na komputerach osobistych, jak i konsolach. Gdyby dotrzymano terminu i omawiana pozycja trafiłaby na wszystkie liczące się platformy, oprócz PC najpewniej zagralibyśmy w nią jeszcze na PlayStation 3 oraz Xboksie 360 (a kto wie, może i na Nintendo Wii U). S.T.A.L.K.E.R. 2. Źródło: S.T.A.L.K.E.R. Wiki / GSC Game World. Akcja S.T.A.L.K.E.R.-a 2 toczyłaby się po wydarzeniach przedstawionych w dodatku S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci . Jego głównym bohaterem miał być Striełok, w którego skórze raz jeszcze przemierzalibyśmy czarnobylską Zonę . Na potrzeby gry planowano przygotować nowe mutanty, niedostępne wcześniej lokacje, a także m.in. zestaw artefaktów. W listopadzie 2010 roku GSC Game World wystartowało z oryginalną inicjatywą. W ramach konkursu gracze mieli wymyślić scenariusze misji na potrzeby opisywanej produkcji . Najciekawsze propozycje miały zostać ocenione przez kluczowych deweloperów, po czym zyskałyby szansę na implementację w grze (przy czym mogłyby doczekać się pewnych zmian). Rzecz jasna ich autorzy trafiliby do „creditsów”. Co zaś tyczy się kwestii technicznych – w przeciwieństwie do „jedynki” składającej się z szeregu otwartych map, S.T.A.L.K.E.R. 2 miał być produkcją z w pełni otwartym światem , pozbawioną ekranów ładowania. Choć po drodze rozważano przesiadkę na silnik CryEngine, ostatecznie zdecydowano się na rozwój autorskiej technologii opracowanej na potrzeby oryginału. X-Ray Engine 2.0 miał nie tylko zapewnić oprawę graficzną zauważalnie lepszej jakości niż ta z pierwowzoru, lecz również uczynić projekt kompatybilnym z konsolami . S.T.A.L.K.E.R. 2. Źródło: S.T.A.L.K.E.R. Wiki / GSC Game World. Nieoczekiwany koniec projektu Choć z zewnątrz mogło się wydawać, że S.T.A.L.K.E.R. 2 powstaje bez większych zakłóceń, GSC Game World mierzyło się z poważnymi problemami. Po premierze pierwszej części serii, a następnie w toku produkcji dodatków i sequela, skład zespołu uszczuplił się z niemal 200 członków do mniej niż 50 osób. Wiadomość o anulowaniu projektu gruchnęła na deweloperów niespodziewanie; dość powiedzieć, że stojący na czele studia Siergiej Grigorowicz poinformował o tym swoich pracowników 9 grudnia 2011 roku, czyli w dniu, w którym mieli oni poznać ostateczną wersję fabuły swojego dzieła . Jak w rozmowie z serwisem Polygon wspominał Oleg Jaworski: Grigorowicz nie podał pracownikom żadnego wyjaśnienia poza „powodami osobistymi”. Po prostu zebrał nas wszystkich w sali prezentacyjnej. Powiedział: „Postanowiłem przerwać prace nad STALKER-em 2 . Żegnajcie”. To było bardzo krótkie przemówienie. Z czasem okazało się, że oprócz problemów osobistych Grigorowicza, powodem takiego stanu rzeczy były komplikacje związane z finansowaniem oraz spór pomiędzy inwestorami, deweloperami i właścicielem praw do marki . Niemniej przerwanie prac nad opisywaną grą nie oznaczało jej anulowania. Jak pisali twórcy na Twitterze: Dołożymy wszelkich starań, aby kontynuować [prace – dop. red.]. W tej chwili jednak nic nie jest pewne. Na początku 2012 roku GSC Game World raz jeszcze zabrało głos w sprawie dalszych losów S.T.A.L.K.E.R.-a 2 , przekonując, że prace nad nim mogą zostać wznowione, aczkolwiek najpierw ekipa musi pozyskać dla niego finansowanie. Niestety 25 kwietnia 2012 roku przyniósł ostateczne zamrożenie projektu . S.T.A.L.K.E.R. 2. Źródło: S.T.A.L.K.E.R. Wiki / GSC Game World. S.T.A.L.K.E.R. 2 i jego dziedzictwo Na przestrzeni lat GSC Game World i cykl S.T.A.L.K.E.R. doczekały się całkiem bogatego dziedzictwa . Wśród studiów spokrewnionych z tym pierwszym prym wiodą: 4A Games (założone jeszcze w 2006 roku; rozpoznawalność na całym świecie przyniosła mu seria Metro ), Vostok Games (znane z projektu Survarium ) oraz West Games (cieszące się mniejszą estymą za sprawą kontrowersyjnego projektu Areal , później przemianowanego na STALKER Apocalypse ). Oprócz nich jednak na zgliszczach GSC Game World wyrosły też mniejsze ekipy, jak Flying Cafe for Semianimals (autorzy gry Cradle ) czy Sumom Games (znane z gry Humans Must Answer ). Co ciekawe, niewiele brakowało, by tuż po anulowaniu oryginalnego S.T.A.L.K.E.R.-a 2 jego twórcy założyli własne, duże studio . Niemniej próby nawiązania przez nich kontaktu z wydawcami z Europy Zachodniej i Ameryki Północnej spełzły na niczym, podobnie jak rozmowy z moskiewskimi inwestorami. Ostatecznie deweloperzy zostali więc zmuszeniu do podziału i pójścia własnymi ścieżkami. Oryginalny S.T.A.L.K.E.R. 2 w akcji W czerwcu 2021 roku światło dzienne ujrzał długi, bo trwający blisko 18 minut materiał wideo prezentujący w akcji pierwszą, bardzo wczesną wersję S.T.A.L.K.E.R.-a 2 . Dzięki niemu możemy przyjrzeć się z bliska wielu lokacjom, obiektom, a także modelom postaci, przeciwników oraz broni. Przed rozpoczęciem seansu należy jednak wziąć poprawkę na to, że mamy do czynienia z filmem z niedokończonej gry, nad którą prace przerwano pod koniec 2011 roku. S.T.A.L.K.E.R. 2 powrócił zza grobu w maju 2018 roku. Na premierę drugiego wcielenia tej pozycji, które z czasem doczekało się podtytułu – Heart of Chornobyl – fani musieli jednak zaczekać ponad 6 kolejnych lat. Odbędzie się ona 20 listopada 2024 roku. Kulisy produkcji tego projektu to jednak temat na inną historię, z którą możecie zapoznać się między innymi za pośrednictwem naszego artykułu z października 2024 oraz filmu War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 . Necro Gaming Cykl Necro Gaming rozwijamy od lipca 2024 roku . Poniżej linkujemy do pięciu poprzednich odcinków: Twórcy Terrarii mieli ciekawy pomysł na rozwój gry. Terraria: Otherworld mogła skierować markę na nowe tory Nie tylko Dragon Age i inne RPG-i. BioWare pracowało niegdyś nad własnym Command & Conquer Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek” Ta gra miała popchnąć kultową serię w zupełnie nowym kierunku. Fable Legends było łabędzim śpiewem Lionhead Studios To miały być Gwiezdne wojny dla dorosłych. Star Wars 1313 to nieodżałowany projekt ukatrupiony przez Disneya

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS