Blogs
Home/technology/Bez AI nie da sie juz tworzyc grafiki twierdzi szef Nvidii

technology

Bez AI nie da sie juz tworzyc grafiki twierdzi szef Nvidii

Sztuczna inteligencja staa sie nieodacznym elementem generowania grafiki komputerowej. Dyrektor generalny Nvidii Jen-Hsun Huang stwierdzi ze bez wsparcia AI jest to juz wrecz niemozliwe.Informacja Bez AI nie da sie juz tworzyc grafiki twierdzi szef Nvidii zostaa opublikowana przez GRYOnline.pl 16 wrzesnia 2024.

September 16, 2024 | technology

Wiadomość sprzęt i soft 16 września 2024, 09:45 autor: Zbigniew Woźnicki Bez AI nie da się już tworzyć grafiki, twierdzi szef Nvidii Sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem generowania grafiki komputerowej. Dyrektor generalny Nvidii Jen-Hsun Huang stwierdził, że bez wsparcia AI jest to już wręcz niemożliwe. Źródło fot. ETC-USC; flickr.com; 2019 | CC BY 2.0 i Technologie upscalingu, którym przoduje DLSS, są wykorzystywane już w niemal całej branży gier wideo. Często stają się wręcz elementem obowiązkowym, pozwalającym cieszyć się płynną rozgrywka w produkcjach AAA . Zdaniem Jen-Hsuna Huanga generowanie grafiki komputerowej bez wykorzystania sztucznej inteligencji stało się praktycznie niemożliwe. Technologia w tak dużym stopniu ułatwia pracę deweloperom (vide PC Gamer ). DLSS w gamingu jest obowiązkowy Pod koniec zeszłego tygodnia Jen-Hsun Huang wziął udział w konferencji Goldman Sachs Communacopia + Technology w San Francisco. W trakcie wydarzenia poruszono temat sztucznej inteligencji, a Huang został zapytany o to, w której gałęzi przemysłu wykorzystanie sztucznej inteligencji jest dla niego najbardziej ekscytujące. Odpowiedzią było generowanie grafiki komputerowej, bo na tym opiera się działanie Nvidii. Jednocześnie Jen-Hsun Huang zwrócił uwagę, że obecnie bez sztucznej inteligencji tworzenie grafiki stało się wręcz niemożliwe, ponieważ technologia bardzo ułatwia cały proces , przyspiesza go i dodatkowo pozwala zaoszczędzić energię, która normalnie byłaby wykorzystywana do celów obliczeniowych. W naszej firmie tworzymy grafikę komputerową. Obecnie nie możemy tego robić bez używania sztucznej inteligencji. Obliczamy jeden piksel i na jego podstawie generujemy kolejne 32. To jest niesamowite. Huang dodał, że ostateczny efekt jest bardzo dobry. Dzięki korzystaniu ze sztucznej inteligencji obraz wygląda fotorealistycznie przy zachowaniu wysokiej jakości grafiki i wydajności . Technologia pozwala również odciążyć hardware, czego dowodem jest DLSS. To dzięki tej funkcji gry mogą wyglądać lepiej na komputerach, których podzespoły w teorii nie powinny sobie poradzić z daną produkcją. Jednym z najnowszych urządzeń, które mają korzystać z upscalingu, jest PS5 Pro. Sony zapowiedziało własną technologię PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), która ma pozwolić uruchomić na konsoli gry w 60 klatkach w skalowanej rozdzielczości 4K. To, obok nowego systemu ray tracingu , jeden z głównych filarów PlayStation 5 Pro.

SOURCE : gry-online
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS