Home/technology/69-latka stracia 35 tys. z. Odebraa podejrzane poaczenie

technology

69-latka stracia 35 tys. z. Odebraa podejrzane poaczenie

69-latka z Lubina pada ofiara cyberprzestepcow. Kobieta odebraa podejrzane poaczenie telefoniczne i uwierzya w to co jej powiedziano. Efekt by dla niej tragiczny stracia 35 tys. z.

September 25, 2024 | technology

69‐latka straciła 35 tys. zł. Odebrała podejrzane połączenie Seniorka straciła oszczędności Źródło zdjęć: © Unsplash Karol Kołtowski 25.09.2024 13:52 ZAPISZ Zalogowani mogą więcej Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika Ok, rozumiem UDOSTĘPNIJ SKOMENTUJ 69-latka z Lubina padła ofiarą cyberprzestępców. Kobieta odebrała podejrzane połączenie telefoniczne i uwierzyła w to, co jej powiedziano. Efekt był dla niej tragiczny – straciła 35 tys. zł. Lubińska policja poinformowała o kolejnej ofierze oszustwa "na pracownika banku". Cyberprzestępcom udało się okraść mieszkankę Lubina, która uwierzyła, że dzwoni do niej przedstawiciel jej banku z informacją, że jej pieniądze są zagrożone. Jak podano w komunikacie, 69-latka zeznała, że rozmówca posiadał wschodni akcent. Kobieta dowiedziała się od niego, że odnotowano próbę włamania na jej konto przez osobę trzecią. Lubinianka zaprzeczyła, by w ogóle posiadała konto w danej placówce – zlikwidowała je kilka miesięcy wcześniej. Oszust przekonał ją jednak, że konto zostało "odnowione". Następnie rozłączył się. Dalsza część artykułu pod materiałem wideo Oszustwo złożone, ale skuteczne Niecałą godzinę później ten sam mężczyzna zadzwonił do 69-latki z innego numeru. Przekazał jej, że odnotowano kolejną próbę włamania na konto kobiety. Tym razem podał inną nazwę banku, twierdząc przy tym, że jej środki są zagrożone. Dalszym krokiem miało być spotkanie pracownika banku, policjanta i samej pokrzywdzonej kobiety. Jednak zanim do tego dojdzie, konieczne jest "zablokowanie środków" na koncie. W tym celu mieszkanka Lubina miała zainstalować program antywirusowy. W rzeczywistości było to oprogramowanie do zdalnej obsługi pulpitu. 69-latka, wierząc, że jest zagrożona, wykonywała polecenia oszusta. Zatwierdzała kody, które dyktował oszust do czasu, aż zorientowała się, że z jej konta wypłacono 35,5 tys. zł. Zobacz także Bat na telekomy. Mogą zostać ukarane za nieblokowanie oszustw Pamiętajmy o kilku najważniejszych kwestiach. Po pierwsze, nigdy nie wierzmy w to, że pracownik banku dzwoni do nas z informacją o rzekomo zagrożonych pieniądzach, z którymi trzeba coś zrobić. Jeśli wątpimy w bezpieczeństwo naszych środków, powinniśmy rozłączyć się i zadzwonić na infolinię banku lub pójść do placówki, by uzyskać informacje z pierwszej ręki. Kolejna kwestia – nigdy nie instalujmy nieznanych sobie aplikacji z niepewnych źródeł. Pracownicy banku nigdy nie będą nas o to prosić. Podobnie, jak nigdy nie poproszą nas o wypłacenie pieniędzy czy podanie kodów zatwierdzających operacje, kodów BLIK, danych karty płatniczej czy danych logowania do konta bankowego. Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl Jesteś świadkiem próby oszustwa? Poinformuj nas o tym zdarzeniu! Imię (pole wymagane) Telefon E-mail Treść zgłoszenia (pole wymagane) Przeciągnij załączniki tutaj lub Dodaj załączniki Zdjęcia w formacie .png lub .jpg. Max 8 MB Nie wybrano zdjęć. Wyślij Programy Aktualizacje Zobacz więcej

SOURCE : dobreprogramy
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS