Home/science/Mars ma "usmiechnieta buzke". Moze skrywac oznaki zycia

Mars ma "usmiechnieta buzke". Moze skrywac oznaki zycia

Mars ma na powierzchni rozne struktury i niektore z nich sa nietypowe. Z pewnoscia zalicza sie do nich "usmiechnieta buzka" przypominajaca emotikone. Sonda ExoMars nalezaca do Europejskiej Agencji Kosmicznej przechwycia ja na zdjeciu. Naukowcy twierdza ze to miejsce moze skrywac oznaki pradawnego zycia.

September 18, 2024 | science

Zapewne nie raz słyszeliście o dziwnych strukturach na ? Niedawno ponownie zrobiło się głośno w kwestii występujących tam " ". Teraz mamy okazję zobaczyć na zdjęciu coś, co znajduje się na powierzchni Czerwonej i przypomina "uśmiechniętą buźkę". Uśmiechnięta buźka uchwycona na Marsie przez sondę ExoMars Zdjęcie tej tajemniczej struktury na powierzchni Marsa zrobiła sonda należąca do Europejskiej Agencji Kosmicznej. Na obrazie widać w kierunku statku, ale jest to widoczne jedynie w określonych warunkach. Obiekt przypomina emotikonę uśmiechniętej buźki. Co to takiego? W rzeczywistości jest to , które kiedyś musiało znajdować się w tym miejscu Marsa. Prawdopodobnie zbiornik wysechł już kilka mld lat temu, gdy Czerwona Planeta była stosunkowo młoda i panujący na niej klimat bardziej przypominał to, co znamy na . Warto dodać, że takie struktury normalnie nie są widoczne gołym okiem. Zdjęcie z sondy ExoMars agencji to efekt dostępnych instrumentów, w tym umożliwiających obrazowanie w podczerwieni. Stąd też taki, a nie inny widok, gdyż wtedy sole przyjmują zabarwienie różowe lub fioletowe. Mars może w tym miejscu skrywać oznaki pradawnego życia Zdjęcie zrobiono w ramach projektu katalogowania złóż soli chlorkowych na Marsie. Na Czerwonej Planecie jest ich całkiem sporo. Naukowcy zidentyfikowali szerokości. Badacze twierdzą, że są to , które w takich obszarach mogło zostać dobrze zakonserwowane. Uczeni uważają, że jest to idealny "cel eksploracji astrobiologicznej". Mars niegdyś bardziej przypominał Ziemię i na jego powierzchni było wiele wody. Jednak 2-3 mld lat temu Czerwona Planeta ją utraciła (zapewne wraz z polem magnetycznym), co spowodowało duże zmiany klimatu. Te doprowadziły do sytuacji znanej dziś, gdy świat ten jest suchy i jałowy. Mimo to niedawne badania zasugerowały, że . *** i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub i komentuj tam nasze artykuły! *** Co myślisz o Geekweeka? Twoje zdanie ma dla nas znaczenie.