Blogs
Home/entertainment/Tworcy gier wideo maja dosc. Koniec epoki crunchu

entertainment

Tworcy gier wideo maja dosc. Koniec epoki crunchu

Niezalezny Zwiazek Pracownikow Wielkiej Brytanii IWGB wasnie opublikowa swoj pierwszy manifest w ktorym nawouje do skonczenia z przymusowymi nadgodzinami i wprowadzenia sprawiedliwego podziau zyskow w branzy. Organizacja ktora zrzesza obecnie okoo 1500 czonkow chce tez zwiekszyc stabilnosc pracy i poprawic warunki pacowe.

November 01, 2024 | entertainment

(Independent Workers of Great Britain, w skrócie - IWGB - wydał swój pierwszy manifest, w którym stawia żądania mające na celu poprawę warunków pracy w branży gier wideo. Organizacja, która zrzesza obecnie około 1500 członków, od pięciu lat działa na rzecz obrony praw pracowników i ochrony przed niepewnością zatrudnienia. Tegoroczny manifest zawiera listę postulatów, wśród których kluczowe jest zakończenie praktyki zmuszania pracowników do nadgodzin, znanych powszechnie jako "crunch", oraz wprowadzenie sprawiedliwego podziału zysków. zwraca uwagę na rosnącą falę zwolnień w branży - w 2024 roku zaledwie w samej Wielkiej Brytanii pracę straciło 900 osób. Na skalę globalną liczba zwolnionych twórców sięga już 13 tysięcy i trudno nie odnieść wrażenia, że sytuacja ta wymaga pilnych zmian. Austin Kelmore, przewodniczący Game Workers Branch przy IWGB, podkreśla, że związek odnotował wzrost liczby członków o 50% tylko w ciągu ostatniego roku. Według niego, to dowód na to, że pracownicy z branży gier coraz wyraźniej dostrzegają potrzebę organizowania się, by móc skutecznie przeciwstawić się powszechnym problemom, takim jak niepewność zatrudnienia, brak regulacji dotyczących nadgodzin oraz nierówności w wynagrodzeniach. W manifeście IWGB podkreśla, że wprowadzenie zakazu przymuszania do nadgodzin mogłoby skutecznie ograniczyć , które od lat trawi branżę gier. "Twórcy gier to osoby pełne pasji, kreatywności i zaangażowania. Ale właśnie to zaangażowanie jest wykorzystywane, by wyciągnąć od nas jak najwięcej przy minimalnych kosztach ze strony firm" - mówi Kelmore. Związek apeluje także o wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy oraz tzw. dni zdrowia psychicznego (mental health days), które miałyby być częścią obowiązkowego płatnego zwolnienia chorobowego. Ważną część manifestu stanowią również postulaty dotyczące wynagrodzeń. Związek domaga się corocznych podwyżek dostosowanych do poziomu inflacji oraz wyrównania wynagrodzeń z pracownikami z innych krajów o podobnym poziomie życia. IWGB nawołuje także do transparentności płac, zwłaszcza w przypadku wynagrodzeń kadry kierowniczej, oraz do wdrożenia programów dzielenia się zyskami z pracownikami, na przykład poprzez system bonusowy lub własności pracowniczej. Innym kluczowym punktem jest równość płacowa - manifest zawiera m.in. propozycję wymogu przesyłania danych dotyczących różnic płacowych pomiędzy kobietami a mężczyznami do krajowej służby Gender Pay Gap, aby monitorować sytuację i zapobiegać dalszym dysproporcjom. zaznacza również potrzebę zagwarantowania dłuższych okresów wypowiedzenia przy kontraktach czasowych oraz wprowadzenia prawa do uznania wkładu twórczego pracowników poprzez wymóg ich wymienienia w napisach końcowych gry, nawet po odejściu z firmy. Związek podkreśla, że w branży gier wideo problem ten jest szczególnie dotkliwy, bo wielu deweloperów, którzy wnieśli istotny wkład w konkretne projekty, nie jest nawet wymienianych w napisach końcowych.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS