Home/entertainment/Raport "Rozne twarze polskiego gracza 2024" - nowe oblicze gamingu w Polsce

entertainment

Raport "Rozne twarze polskiego gracza 2024" - nowe oblicze gamingu w Polsce

Wedug badan SW Research przeprowadzonych na zlecenie marek Omen i HyperX HP Inc. srodowisko polskich graczy staje sie coraz bardziej roznorodne a liczba osob grajacych do 10 godzin tygodniowo zdecydowanie rosnie. Mimo globalnej dominacji gier mobilnych Polacy do grania wciaz chetnie wybieraja komputery i laptopy.

October 24, 2024 | entertainment

Firma HP Inc Polska we współpracy z agencją badawczą SW Research, po raz kolejny przeprowadziła kompleksowe ogólnopolskie badanie graczy, ich zwyczajów, preferencji oraz motywacji. Tegoroczna odsłona raportu wskazuje, że (na podstawie poziomu zaangażowania) polscy gracze dzielą się na trzy wyraźne grupy. Środowisko gamerów w Polsce staje się coraz bardziej różnorodne i obejmuje tzw. , oraz . Częściej grają , a największą liczbę graczy w Polsce stanowią . Intensywnie , notując wzrost o niemal 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dla wielu graczy . Gracze jednak bardzo mocno cenią również wyzwania, które stawiają przed nimi gry, możliwość eksploracji nowych światów i rywalizację, a jako najbardziej istotny aspekt gier wskazują wciągającą fabułę. Nie dziwi więc fakt, że dominującym gatunkiem gier w Polsce są tzw. RPGi, a do najpopularniejszych tytułów zaliczają się te z serii FIFA / EA FC, The Sims, Wiedźmin. Prawie połowa graczy lubi czuć się częścią większej społeczności i ceni kontakty zawarte w sieci. Dla 37% relacja z osobą poznaną w świecie cyfrowym ma taką samą wartość, jak znajomość w świecie rzeczywistym. Dodatkowo, te cyfrowe więzi mają pozytywny wpływ na życie codzienne. Co trzeci polski gracz uważa, że inni sympatycy elektronicznej rozrywki inspirują go do bycia lepszym. Z kolei co czwarty ankietowany deklaruje, że dzięki relacjom w grach stał się odważniejszy i łatwiej nawiązuje kontakty w rzeczywistości. Polscy gracze udowadniają także, że umiejętnie potrafią dzielić obowiązki zawodowe z realizowaniem swojej pasji. 83% badanych jest aktywnych zawodowo, z czego aż 66% pracuje na pełny etat. Najczęściej grają w weekend oraz podczas urlopu. W podróży gra 54% polskich graczy. Najbardziej popularny sprzęt pomagający Polakom grać poza domem to słuchawki i myszy bezprzewodowe. Na tle globalnych trendów Polska wyróżnia się preferencją graczy dot. komputerów - aż 39% najchętniej wybiera właśnie te sprzęty do grania. Istotna wydaje się tutaj wszechstronność tych urządzeń, służących zarówno do pracy, nauki, jak i rozrywki i możliwość korzystania z jednego urządzenia do wielu celów. Raport "Różne twarze polskiego gracza. 2024" pokazuje kilka kluczowych trendów w polskim gamingu. Widoczna jest rosnąca różnorodność środowiska graczy, obejmująca zarówno kobiety, jak i mężczyzn, oraz osoby w różnym wieku i o różnym statusie zawodowym. Gracze staja się coraz bardziej otwartą grupą społeczną. Wyraźnie zaznacza się też preferencja laptopów i komputerów stacjonarnych jako urządzeń, dzięki którym mogą łączyć swoją pasję do gier z innymi aspektami życia. Cały raport znajduje się .

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS