Home/entertainment/Kontrowersyjna zbroja dla konia sprzedaa sie w milionach egzemplarzy

entertainment

Historia mikrotransakcji w grach od zbroi dla koni do popularnych DLC

W kwietniu 2006 roku Bethesda wydaa DLC do The Elder Scrolls IV Oblivion co zmienio spojrzenie na dodatkow zawarto w grach. Pomimo kontrowersji zbroja dla koni odniosa ogromny sukces wskazujc na potencja patnej dodatkowej treci. Obecnie mikrotransakcje stay si powszechne w grach stanowic istotny element zarwno produkcji single player jak i multiplayer.

October 18, 2024 | entertainment

W kwietniu 2006 roku Bethesda wydała na rynek dodatek, który na zawsze zmienił sposób, w jaki patrzymy na dodatkową zawartość w grach. Mowa o DLC do The Elder Scrolls IV: Oblivion - zbroi dla koni. Wydanie tego kosmetycznego elementu za 2,50 dolara wzbudziło wiele emocji, ale nie takich, jakich oczekiwała Bethesda. Zamiast radości z nowego przedmiotu, gracze zareagowali oburzeniem. W tamtych czasach mikrotransakcje w grach single player były nie do pomyślenia, a wielu fanów uważało, że deweloperzy próbują ich naciągnąć na coś zupełnie zbędnego. Jak sam wspomniał w wywiadzie dla VideoGamer, Bethesda chciała zacząć od czegoś małego, ale ostatecznie podjęto decyzję, która okazała się błędem. "Patrząc wstecz, widzimy, że to nie było to, czego chcieli gracze, ale wtedy nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy" - powiedział. Reakcja społeczności była druzgocąca, ale mimo negatywnych opinii, zbroja dla koni odniosła gigantyczny sukces. Jak wspomina , jeden z twórców, DLC sprzedało się w ogromnych ilościach, co sprawiło, że Bethesda zaczęła dostrzegać potencjał w płatnej dodatkowej zawartości. Bruce Nesmith stwierdził, że wynik sprzedażowy musiał sięgać milionów. To, co zaczęło się od kontrowersji, ostatecznie przerodziło się w triumf. Kosmetyczne dodatki zagościły na dobre w świecie gier, a Bethesda była jedną z firm, które przecierały szlaki dla nowego modelu monetyzacji. Dziś, patrząc na rynkową dominację mikrotransakcji, aż trudno uwierzyć, że coś tak prostego jak zbroja dla koni mogło wzbudzić tyle emocji. Ale trzeba pamiętać, że tamten czas był inny - wtedy za 2,50 dolara mogliśmy kupić pełne DLC z nowymi misjami czy fabułą. Gracze zatem nie byli gotowi na taką zmianę. W 2021 roku, podczas wydania Skyrim: Anniversary Edition, studio dodało dwa darmowe zestawy zbroi dla koni - stalowy i elficki - jako ukłon w stronę przeszłości. To subtelny żart i forma pogodzenia się z wpadką sprzed lat. Nikt dziś nie ma pretensji o kosmetyczne DLC, a same mikrotransakcje są nieodłącznym elementem wielu produkcji, zarówno single player, jak i multiplayer.

SOURCE : gry_interia
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS