Blogs
Home/business/Zakupy w grach za "prawdziwe" pieniadze. Ekspert ma rade dla Polski

business

Zakupy w grach za "prawdziwe" pieniadze. Ekspert ma rade dla Polski

Eksperci opowiadaja ze coraz popularniejsze sa u nas tzw. lootboxy. Czyli wirtualne rzeczy ktore kupujemy nierzadko za prawdziwe pieniadze. Ta kwestia pozostaje u nas nieuregulowana. W Polsce wadze baday juz wczesniej temat lootbooxow i uczestniczyy w dyskusjach z innymi regulatorami gier losowych jednak nie podjeto znaczacych dziaan. To kontrastuje z innymi krajami opowiada Tomasz Mogia country manager polskiego oddziau Playtech.

January 06, 2025 | business

Jak różne kraje patrzą na ten temat? . Belgia uznała lootboxy za nielegalne, nakładając sankcje karne za ich dalsze oferowanie, natomiast Holandia zakazała lootboxów zawierających przedmioty o wymiernej wartości rynkowej. — Obawy te wynikają z podobieństw między lootboxami a grami losowymi, szczególnie z mechanizmów nagradzania, które skłaniają graczy do dalszych wydatków w pogoni za rzadkimi przedmiotami. Brak przejrzystości oraz regulacji co do prawdopodobieństw wygranej oraz agresywne strategie marketingowe dodatkowo potęgują ryzyko — dodaje. Niemcy natomiast wprowadziły wymóg ostrzeżeń dla "mechanizmów przypominających gry losowe", a Włochy uznały, zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów, brak ujawniania prawdopodobieństw w lootboxach za wprowadzającą w błąd praktykę handlową. — W Polsce władze badały już wcześniej temat lootbooxów i uczestniczyły w dyskusjach z innymi regulatorami gier losowych, jednak nie podjęto znaczących działań. To kontrastuje z innymi krajami, takimi jak Wielka Brytania, gdzie zacieranie granic między grami wideo a ryzykownymi systemami nagród skłoniło regulatorów, naukowców i przedstawicieli branży do współpracy w celu wprowadzenia silniejszych zabezpieczeń dla użytkowników wrażliwych — dodaje przedstawiciel firmy Playtech. — Dla pełnoletnich graczy problemem pozostaje brak przejrzystości co do prawdopodobieństw zakupu i agresywne praktyki marketingowe. Z perspektywy ochrony konsumentów kluczowe są przejrzystość, jasne warunki oraz zakaz wprowadzających w błąd komunikatów marketingowych. Unijne przepisy wyraźnie tego wymagają, ale poza przestrzeganiem regulacji, zrównoważony rozwój powinien być integralną częścią działalności biznesowej, kładąc nacisk na odpowiedzialne praktyki na każdym poziomie. Wszyscy pamiętamy też niedawną sytuację jednego z producentów alkoholu opakowującego produkt przypominający wyglądem soczki dla dzieci. Podobnie jest tutaj, gdzie wzmocnienie regulacji w szybko zmieniającym się krajobrazie cyfrowego hazardu, w tym klasyfikacja i zarządzanie lootboxami, jest kluczowe. Tylko wspólne działania branży, regulatorów i społeczeństwa mogą zapewnić bezpieczne i etyczne środowisko rozrywki — dodaje Tomasz Mogiła.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS