Blogs
Home/business/Wydawcy apeluja do politykow ws. Google. "Pieniadze ktore nie pracuja na rzecz polskiego rynku mediow"

business

Wydawcy apeluja do politykow ws. Google. "Pieniadze ktore nie pracuja na rzecz polskiego rynku mediow"

Dziaania podejmowane przez Google sa przejawem naduzywania dominujacej pozycji Google w dwoch obszarach tj. dystrybucji ruchu do wydawcow internetowych oraz reklamy internetowej uwaza Zwiazek Pracodawcow Wydawcow Cyfrowych. Chodzi o test Google ktory ma polegac na niepokazywaniu 1 proc. swoich uzytkownikow tresci mediow informacyjnych. Chodzi o wyniki wyszukiwania Google News i Discover.

November 26, 2024 | business

Organizacja podkreśla, że "Pieniądze, które nie pracują na rzecz polskiego rynku mediów" "Przez ostatnie 20 lat m.in. dzięki treściom mediów Google budował swoją pozycję na rynku. Znane, wiarygodne marki mediowe – szczególnie w pierwszym okresie jego działalności uwiarygadniały tę wyszukiwarkę i sprawiały, że była kompleksowym źródłem informacji dla użytkowników. W odniesieniu do powyższego, Google stał się dla wydawców głównym kanałem dystrybucji ich treści, ale to dobiega końca" — napisano dalej. ZPWC podkreślił, że dzisiaj w Polsce do Google i YouTube trafia ok. 40 proc. wydatków na reklamę on-line. W konsekwencji wydawcy, którzy pełnią istotną rolę w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego i są na pierwszej linii walki z dezinformacją, są dzisiaj dyskryminowani przez podmiot, który przez lata był ich głównym partnerem biznesowym w Internecie" — zauważono. I podkreślono: "Zgodnie z powyższym, apelujemy do polityków i instytucji stojących na straży przestrzegania uczciwych praktyk rynkowych oraz "zdrowych" zasad konkurencji na rynku krajowym, jak i europejskim, o podjęcie działań, które (zarówno teraz i w przyszłości) będą zapobiegały nadużywaniom przez podmioty takiej jak Google swojej dominującej pozycji rynkowej".

SOURCE : businessinsider_pl

LATEST INSIGHTS