Blogs
Home/business/Witamy w gospodarce "rozpieszczaj sie". Kroluja tu pielegnacja skory i przeduzane wosy

business

Witamy w gospodarce "rozpieszczaj sie". Kroluja tu pielegnacja skory i przeduzane wosy

Dugie geste dobrze zdefiniowane loki i idealnie wypielegnowana skora to oznaki ze gospodarka jest na fali wznoszacej a przynajmniej amerykanscy konsumenci tak sie zachowuja. Wzrost sprzedazy detalicznej i wydatkow na opieke osobista w ostatnich miesiacach sugeruje ze ludzie coraz czesciej pozwalaja sobie na niektore luksusy z ktorych musieli zrezygnowac w zwiazku z obawami o recesje i dugotrwaa inflacja.

November 11, 2024 | business

Te rosnące liczby wskazują na trend, który reporterka "Washington Post" Heather Long nazwała ekonomią "zafunduj sobie przyjemność". — Wydaje się, że jest to rok powrotu do szaleństw — mówi Long. — To naprawdę zdrowy znak dla gospodarki. Kupujący często nagradzają się za przetrwanie trudnych czasów, idąc w coraz to nowe towary i usługi, której ich rozpieszczą, komentuje Peter C. Earle, starszy ekonomista w American Institute for Economic Research, dla Business Insider. Według Long jednym z przykładów takiej "nagrody" jest trend "Utah hair", który eksplodował na TikToku i innych platformach społecznościowych w ostatnich tygodniach po tym, jak został spopularyzowany przez gwiazdy hitowego serialu reality Hulu "Sekret mormońskich żon". Niektóre kobiety wydają tysiące dolarów na przedłużanie włosów i usługi stylizacyjne, aby uzyskać delikatne fale na włosach sięgających pasa. Jest to kosztowny trend, który mógł być mniej osiągalny rok lub dwa lata temu, kiedy wydatki na opiekę osobistą spadły. W czasie recesji lub spowolnienia gospodarczego zachowania konsumentów w zakresie higieny osobistej zmieniają się w kierunku postawy polegającej na kupowaniu wyłącznie niezbędnych produktów. Ludzie przedkładają wtedy artykuły pierwszej potrzeby, takie jak mydło i szampon, nad bardziej specjalistyczne artykuły, wyjaśnia Earle. "Efekt szminki" to teoria ekonomiczna, która zakłada, że sprzedaż niedrogich dóbr luksusowych, takich jak szminka, wzrasta podczas recesji, ponieważ ludzie szukają "emocjonalnego liftingu bez rozbijania banku". W miarę jak gospodarka zaczyna się odradzać, konsumenci zazwyczaj odzyskują zaufanie i zwiększają swoje wydatki uznaniowe, z radością dodając do swoich koszyków coś więcej niż tylko szminkę. W drugim kwartale 2024 r. amerykańscy konsumenci wydali ponad 200 mld dol. na produkty do higieny osobistej, co oznacza wzrost ze 199 mld dol. w pierwszym kwartale i 193 mld dol. w drugim kwartale 2023 r., jak wynika z wrześniowych danych Biura Analiz Ekonomicznych. — Zauważalne jest odejście od podstawowych lub tanich artykułów pierwszej potrzeby na rzecz bardziej luksusowych produktów i usług — mówi Earle. — Konsumenci są bardziej skłonni do wydawania pieniędzy na droższe i bardziej jakościowe artykuły higieny osobistej, których unikali w okresie spowolnienia gospodarczego, takie jak wysokiej klasy produkty do pielęgnacji włosów lub designerskie produkty do pielęgnacji skóry.

SOURCE : businessinsider_pl
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS