Home/business/Wielka Brytania potraktuje reklamy fast foodu ostrzej niz reklamy alkoholu

business

Wielka Brytania potraktuje reklamy fast foodu ostrzej niz reklamy alkoholu

Zjednoczone Krolestwo walczy z epidemia otyosci wsrod modziezy. Rzad w Londynie ma zamiar od pazdziernika 2025 roku wprowadzic zakaz dziennej reklamy fast foodu podobny do tego jaki obowiazuje w Polsce napoje o wysokiej zawartosci alkoholu.

September 21, 2024 | business

Zjednoczone Królestwo walczy z epidemią otyłości wśród młodzieży. Rząd w Londynie ma zamiar od października 2025 roku wprowadzić zakaz dziennej reklamy fast foodu, podobny do tego, jaki obowiązuje w Polsce napoje alkoholowe. fot. Deutschlandreform / / Shutterstock Po wejściu w życie przepisu produkty o wysokiej zawartości tłuszczu, soli i cukru będzie można reklamować w telewizji dopiero po godzinie 21:00. Całkowity zakaz promowania niezdrowej żywności obowiązuje też w internecie. Podejście to jest podobne do regulacji wprowadzonych na Polskim rynku w kontekście napoi alkoholowych. W naszym kraju obowiązuje zakaz reklamowania wysokoprocentowych alkoholi, jednak w telewizji można reklamować napoje niskoprocentowe, takie jak piwo od godziny 20:00 do 6:00 rano (za wyjątkiem sytuacji, kiedy producent piwa jest sponsorem promującym wydarzenie sportowe). Warto jednak zauważyć, że w Wielkiej Brytanii nie obowiązują obostrzenia zakazujące telewizyjnej reklamy alkoholu w godzinach dziennych. Rozwiązanie procedowane w Wielkiej Brytanii przez nowy rząd jest kontynuacją działań konserwatywnego poprzednika. Boris Johnson ogłosił prace nad zakazem w czerwcu 2021 roku, a wdrożenie go pierwotnie planowane na 2023 r. było kilka razy przekładane. Dla Brytyjczyków taki zakaz ma szczególną wagę, ze względu na postępujący niezwykle szybko proces szerzenia się otyłości wśród dzieci i młodzieży. Statystycznie więcej niż jedno na pięcioro dzieci w Anglii ma nadwagę kiedy zaczyna naukę w szkole podstawowej, kiedy dzieci kończą szkołę, ten odsetek wynosi już jedno na troje dzieci. Podobnie jak Polska, Wielka Brytania również nałożyła ograniczenia na sprzedaż napojów energetycznych. Podczas gdy w Polsce nie mogą kupić ich osoby poniżej 18 roku życia, to Londyn wyznaczył tutaj granicę na 16 lat. Oprac.: MT Źródło:

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS