Blogs
Home/business/Wasciciel Biedronki ze wzrostem sprzedazy. Ale wyniki i tak nie zachwycaja

business

Wasciciel Biedronki ze wzrostem sprzedazy. Ale wyniki i tak nie zachwycaja

Sprzedaz Grupy Jeronimo Martins czyli wasciciela Biedronki wzrosa w okresie styczen-wrzesien 2024 r. o 103 proc. do 248 mld euro. W samym trzecim kwartale przychody wzrosy o 67 proc. do ok. 8467 mld euro - ale juz zysk netto spad wynios 187 mln euro wobec 202 mln euro rok wczesniej. Portugalska grupa poinformowaa ze odczuwa presje na marze w zwiazku ze spadkiem cen zywnosci oraz wzrostem kosztow.

October 31, 2024 | business

Dodajmy, że w okresie od stycznia do września grupy wyniósł 440 mln euro, co oznacza spadek aż o 21,2 proc. rdr. W raporcie finansowym Jeronimo Martins podano, że zgodnie z oczekiwaniami grupa obserwuje , co powoduje presję na marże. "W tym otoczeniu koncentrujemy się na sprzedaży, jednocześnie wzmacniając dyscyplinę kosztową i szukając korzyści w zakresie efektywności operacyjnej, by " - napisano. "Zgodnie z oczekiwaniami, inflacja żywności zmniejszyła się w ciągu dziewięciu miesięcy, kończąc okres znacznych wzrostów cen z poprzednich dwóch lat. Ten spadek w połączeniu ze znaczną presją kosztową zaostrzył konkurencję i . Ponadto, popyt konsumencki na naszym głównym rynku pozostał ograniczony" - powiedział cytowany w raporcie prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos. Prezes dodał, że w końcówce roku, w tym w sezonie świątecznym, grupa koncentruje się na poszerzaniu bazy klientów. (Jeronimo Martins jest też właścicielem drogerii Hebe, w Portugalii prowadzi supermarkety Pingo Doce, a w Kolumbii sieć sklepów Ara) wzrosły w okresie trzech kwartałów w krajowej walucie o 3,9 proc. rdr do 17,46 mld euro, a w samym III kwartale wzrosły o 2,6 proc. do 5,921 mld euro. Sprzedaż LFL (ang. like for like, czyli w sklepach działających co najmniej rok) spadła o 0,7 proc. po dziewięciu miesiącach - i o 1,9 proc. w III kwartale. Jak podano w raporcie, w Polsce - mimo wzrostu płacy minimalnej - sektor handlu detalicznego żywności nadal notuje spadek sprzedaży, a słabość konsumenta zaostrzyła konkurencję na rynku. "W tym wymagającym środowisku, gdzie decydującym czynnikiem są ceny, , a priorytetem będzie wzrost sprzedaży wolumenowej" - dodano. W 2024 r. , a program remontów obejmie ok. 275 sklepów. Nakłady inwsstycyjne Grupy wyniosły po trzech kwartałach 2024 roku 648 mln euro wobec 790 mln euro rok wcześniej, z czego nakłady w Biedronce sięgnęły 253 mln euro. Grupa podtrzymała, że nakłady inwestycyjne w całym 2024 r. powinny wynieść ponad 1 mld euro.

SOURCE : interiabiznes
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS