Blogs
Home/business/Tylko jedna gwiazdka za hotel Wochy chca prawnie uregulowac recenzowanie restauracji i hoteli

business

Tylko jedna gwiazdka za hotel Wochy chca prawnie uregulowac recenzowanie restauracji i hoteli

Trzeba poozyc kres faszywym recenzjom restauracji i hoteli w internecie - taki jest cel przygotowanego we Woszech projektu ustawy. Zasady recenzowania znajda sie w specjalnym regulaminie. Zadowolenie z tej inicjatywy wyrazia organizacja obrony praw konsumentow.

December 25, 2024 | business

Trzeba położyć kres fałszywym recenzjom restauracji i hoteli w internecie - taki jest cel przygotowanego we Włoszech projektu ustawy. Zasady recenzowania znajdą się w specjalnym regulaminie. Zadowolenie z tej inicjatywy wyraziła organizacja obrony praw konsumentów. fot. fashioninmysoul / / Shutterstock Projekt ustawy dotyczący małych i średnich firm, który trafił na obrady rządu Giorgii Meloni, to inicjatywa ministra do spraw przedsiębiorczości i Made in Italy Adolfo Urso. Zapisano w nim, że konsument, który chce zrecenzować w sieci lokal gastronomiczny, hotel czy pensjonat, musi przedstawić swoją tożsamość i udokumentować, że był klientem tego miejsca. Ponadto według tego projektu recenzja musi zostać zamieszczona w ciągu 15 dni od skorzystania z usługi, którą chce się ocenić. Wymogi dotyczą samego tekstu: musi być on "wystarczająco szczegółowy" - podkreślono. Właściciel restauracji lub hotelu będzie miał prawo do repliki, a w niektórych przypadkach może zażądać usunięcia recenzji; wtedy, gdy pochodzi ona sprzed co najmniej dwóch lat albo gdy udowodniono, że nie jest autentyczna. Zabroniony zostanie wszelki handel recenzjami i pochwałami przy wykorzystaniu zniżek na usługi lub innych ofert. Działalność platform, zamieszczających recenzje będzie nadzorowana przez włoski urząd regulacyjny do spraw mediów. Zadowolenie z prac rządu nad propozycją takich rozwiązań wyraziła największa organizacja obrony praw konsumentów Codacons. "Recenzje są w stanie w bezpośredni sposób wpłyąać na gospodarkę zmieniając w radykalny sposób decyzje konsumentów" - oświadczyło stowarzyszenie w komunikacie. Przywołano wyniki sondażu wskazujące, że 77 procent obywateli czyta recenzje przed zakupem artykułu lub dokonaniem rezerwacji lokalu czy miejsca noclegowego. Dlatego w ocenie Codacons konieczne jest zatrzymanie zjawiska fałszywych recenzji, a także ukaranie, również poprzez nakaz zamknięcia na czas określony, tych podmiotów, które kupują pakiety pozytywnych komentarzy do swojej działalności. Działacze konsumenckiej organizacji poparli też wymóg podawania przez autorów swojej tożsamości. Z Rzymu Sylwia Wysocka (PAP) sw/ zm/ Źródło: PAP

SOURCE : bankier
RELATED POSTS

LATEST INSIGHTS